شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران/ ۴ پد هلیکوپتری ایجاد شد

به گزارش کرونا از گچساران علیرضا نیکروز فرماندار گچساران در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در گچساران اظهار کرد: در این نشست پیش بینی و پیشگیری از حوادث به خصوص آتش سوزی، مدیریت مصرف برق،مبارزه با آفت جنگل و سازه کار برای تنش آبی مورد بررسی قرارخواهد گرفت. وی گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76352
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

به گزارش کرونا از گچساران علیرضا نیکروز فرماندار گچساران در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در گچساران اظهار کرد: در این نشست پیش بینی و پیشگیری از حوادث به خصوص آتش سوزی، مدیریت مصرف برق،مبارزه با آفت جنگل و سازه کار برای تنش آبی مورد بررسی قرارخواهد گرفت.

وی گفت: آموزش کاربردی و همگانی افراد در گچساران در مواجهه با بحران و به خصوص آتش سوزی بسیار مهم و ضروری است.

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در این اقدام باید از ظرفیت مساجد نیز استفاده شود، تصریح کرد: وظیفه این آموزش همگانی به هلال احمر و آتش نشانی گچساران محول شده است.

نیک روز عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان مردم نهاد در خصوص بحران‌ها و آتش سوزی ها بسیار موثر است.

وی گفت: در خصوص آفت های جنگل های بلوط محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تجارب کسانی که پروژه تحقیقاتی در این راستا داشتند باید اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه بویراحمد اظهار کرد: باید تجهیرات مورد نیاز درمواقع ضروری در اختیار منابع طبیعی و محیط زیست گچساران قرار گیرد.
 

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران/ ۴ پد هلیکوپتری ایجاد شد 7

ایجاد بیش از ۴۸۰ کیلومتر آتش‌بر در گچساران 

روانبخش دهیم خوب فرماندار گچساران نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: چهارمین جلسه ستاد بحران ۲۵ مصوبه داشت که تمام آنها به نفع این شهرستان بوده است.

 وی بیان کرد: قبل از برگزاری این جلسه نیز کلاسهای آموزش در روستاها به خصوص مناطق مستعد آتش سوزی در گچساران برگزار شده است.

فرماندار گچساران افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و تعامل خوب دستگاه‌ها و نهادها آتش سوزی در گچساران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد کاهش داشته است.

آمادگی صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد برای راه‌اندازی رادیو دانشگاه
دنبال کنید

 دیهیم خوب ادامه داد: امید می‌رود که تعامل بین دستگاه‌ها بیشتر شده و در مواقع لزوم همکاری‌های لازم انجام شود.

وی گفت: افزون بر ۴۸۰ کیلومتر آتش‌بر در گچساران ایجاد شده که ۴۶۰ کیلومتر آن در جنگل و مرتع و ۲۰ کیلومتر دیگر در مناطق حفاظت شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: حدود ۴ پد هلیکوپتری درگچساران برای نشست و برخاست مواقع ضروری بالگردها مهیا شده است.
 

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران/ ۴ پد هلیکوپتری ایجاد شد 8

شهامت مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویر احمد نیز تصریح کرد: در این استان کمیته پایش ساختمان‌ها را بعد از حادثه مترو پل تشکیل دادیم.

وی گفت: جداسازی آب شور و فضای سبز یک اقدام بسیار مهم بوده که باید در سطح کهگیلویه وبویراحمد اجرا شود.

 مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: ما یک سال تمام نسبت به پایش چالش‌ها بی‌تفاوت هستیم و بعد در عرض یک ماه می‌خواهیم در یک جلسه این چالش‌ها را جمع آوری کنیم.
 

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران/ ۴ پد هلیکوپتری ایجاد شد 9

علی محمد آقایی بخشدار مرکزی گچساران اظهار کرد: در بحث مهار آتش برخی ادارات کم کار هستند و به خوبی همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

 وی بیان کرد: روستای اسلام آباد و میر عزیز با توجه به نزدیک بودن لوله‌های انتقال آب از سد کوثر به گچساران دچار مشکلات تامین آب شرب هستند که باید مرتفع شود.
 

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران/ ۴ پد هلیکوپتری ایجاد شد 10

 

رضا قشقایی شهردار دوگنبدان ادامه داد: در مجموعه آتش نشانی این شهرستان گروه‌هایی برای مهار آتش در مواقع لزوم تشکیل داده شده است.

 وی گفت: تنها ۳۸ درصد از بافت فرسوده گچساران بازسازی شده و همچنان این محلات به عنوان یک بحران در گچساران وجود دارند.

تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم نسخه الکترونیک را کسب کرد
دنبال کنید

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: کانال‌های دفع آب های زیرزمینی و فاضلاب در گچساران خود نیز یک معضل محسوب می‌شود.
 

کاهش ۹۰ درصدی آتش سوزی در گچساران/ ۴ پد هلیکوپتری ایجاد شد 11

مهرداد کاهکش مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز خاطرنشان کرد: شرکت نفت گچساران پاسخگوی کمک ادارات در حوزه خود بوده و اگر کاری شرکت نفت گچساران انجام می‌دهد برای مردم خودش است، این شرکت ۹ ایستگاه آتش‌نشانی و ۸ درمانگاه دارد.

وی بیان کرد: شرکت نفت می‌تواند در مواقع لزوم به میدان آمده و کمک کند، شرکت نفت و گاز گچساران نیروگاه برق دارد که یکی در گچساران با توان ۲ مگابایت که برق منازل نفت را از تاسیسات و ناحیه صنعتی گچساران تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه این نیروگاه ها توانسته تا حدود زیادی بار مصرف برق را از دوش شرکت تولید و توزیع نیروی برق شهرستان کم کند، اظهار کرد: ما برای روشنایی معابر خود از برق شهر گچساران استفاده نمیکنیم، نیروگاه گوره و پا زنان نیز وجود دارند که خود در کاهش بار مصرفی برق تاثیر بسزایی دارند.

کاهکش گفت: اطلاع رسانی های زیادی از طریق بروشور و پرتال در خصوص برق به منازل نفت انجام شده است.

وی افرود: شرکت نفت ۱۱۱ حادثه را در گچساران در سال گذشته کمک رسانی کرده است.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi