پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازگشت به تحصیل 11 کودک کار در ایلام

حسین نورعلیوند سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در ایلام به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان گفت: در این زمینه این اداره کل با پرداخت کمک بلاعوض به این خانواده‌ها سعی در توانمندسازی و جلوگیری از کار کودکان آنها دارد. وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۲۱۰

اختصاصی کرونا

کد خبر : 76206
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

کرونا :

بازگشت به تحصیل 11 کودک کار در ایلام

حسین نورعلیوند سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا در ایلام به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان گفت: در این زمینه این اداره کل با پرداخت کمک بلاعوض به این خانواده‌ها سعی در توانمندسازی و جلوگیری از کار کودکان آنها دارد.

وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون ۲۱۰ کودک کار توسط این اداره کل ساماندهی شده است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان ایلام ادامه داد: از این تعداد ۴۶ نفر توانمند و ۲۶ نفر نیز که بالای ۱۸ سال داشته از مرکز ترخیص شده‌اند.

وی تصریح کرد: در جهت حمایت مالی از خانواده‌های کودکان کار سال گذشته ۱۶ خانواده کودکان کار کمک بلاعوض و توانمندسازی شده و از کودکان کار نیز حمایت‌های تحصیلی، کمک‌های بلاعوض، برنامه‌های ورزشی، تفریحی و کلاس تقویتی درسی انجام گرفته است.

نورعلیوند گفت: سال گذشته زمینه بازگشت به تحصیل ۱۱ نفر کودک کار فراهم شده است و فقر، مشکلات اقتصادی، بدسرپرستی و بی‌سرپرستی عمده علت کار کودکان در این استان را تشکیل می‌دهد که به طور معمول بین ۵ تا ۱۸ سال سن دارند.

وی یادآور شد: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده‌اند.

به گفته سرپرست بهزیستی ایلام، کودکان کار پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره‌ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت‌های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi