جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مبتلا شدن ۲۲ هزار هکتار جنگل های گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد به آفت پروانه برگ خوار سفید

سعید جاوید بخت در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۵۵ هزار و ۳۶ هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند. وی بیان کرد: مبارزه بیولوژیکی با ۱۵ هزار هکتار از آفت پروانه برگ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75803
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

کرونا :

مبتلا شدن ۲۲ هزار هکتار جنگل های گرمسیری کهگیلویه وبویراحمد به آفت پروانه برگ خوار سفید

سعید جاوید بخت در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۵۵ هزار و ۳۶ هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.

وی بیان کرد: مبارزه بیولوژیکی با ۱۵ هزار هکتار از آفت پروانه برگ خوار سفید بزودی انجام می شود.

سرپرسی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لینکه آفت پروانه برگ خوار سفید موجب خشکی بلوط می شود، تصریح کرد: در استان ۲۲ هزار هکتار از جنگل ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند.

جاوید بخت عنوان کرد: از این میزان جنگل های دچار آفت پروانه برگ خوار سفید ۱۵ هزار هکتار در باشت و مابقی در منطقه کهگیلویه و بهمئی است.

وی گفت:به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی جنگل های بلوط مناطق گرمسیری دچار خسارت از آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط شده است.

سرپرسی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط این منطقه است، خاطرنشان کرد: کمیته ای تخصصی متشکل از منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی برای پایش درختان بلوط این استان تشکیل شده است.

جاوید بخت بیان کرد: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت جنگل های بلوط کهگیلویه وبویراحمد در نظر گرفته شده و در مرحله پیگیری نهایی است.

وی افزود: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید می بایست در نسل یک و دو انجام گیرد و بهترین زمان برای مبارزه بیولوژیکی با این آفت اسفند ماه است.

حضور بیش از ۷۰ هزار نفر در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی آرامش بهاری
دنبال کنید

سرپرسی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه مبارزه با آفت جنگل باید در زمان مناسب انجام شود انتظار می رود اعتبارات برای جلوگیری این آفات در سطح بیشتر از جنگل های استان به موقع تخصیص یابد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi