پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

80 درصد باغات استان چهارمحال بختیاری دچار سرمازدگی  شده است

نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه اعتبارات خوبی در حوزه دانش‌بنیان با سفر رئیس جمهور اختصاص می‌یابد،گفت: ۸۰ درصد باغات استان چهارمحال بختیاری دچار سرمازدگی شده‌اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75381
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

80 درصد باغات استان چهارمحال بختیاری دچار سرمازدگی  شده است

 به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، امیرقلی جعفری در نشست با اعضای پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری در دفاع از جامعه نخبگانی و شرکت‌های دانش بنیان کشور نبودند، قدم از قدم برداشته نمی‌شد، اینکه بخواهیم یک صنعتی را بر پایه دانش معرفی کنیم بسیار تفکر جدیدی است، بسیاری از شرکت‌های قدیم بر اساس تجربه بوده است اما شرکت دانش بنیان و کمک به این مسیر ایده جدیدی است.

 نماینده مردم بروجن در  مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دید و تفکر جدید باید معرفی شود، وقتی ایده جدید می‌آید باید تبیین درستی داشت تا افراد متوجه شوند، متاسفانه ساختار اداری اصلا همراه نیست و توجیه کردن یک مسئول نیاز به تبیین دارد. اگر تفکر جدید نتواند خوب معرفی شود معطل می‌ماند.

 وی ادامه داد: امروز برای حل مشکلات کشور باید به سمت شرکت‌های دانش بنیان رفت، متاسفانه دانشگاه‌ها نتوانستند پایان‌نامه‌ها را به سمت عملیاتی شدن و حل مشکلات ببرند،  و این در حالی که  متاسفانه ۸۰ درصد باغات استان دچار سرمازدگی شده‌اند.

اعتبارات خوبی در حوزه دانش‌بنیان با سفر رئیس جمهور اختصاص می‌یابد

وی افزود: شرکت دانش بنیان باید فاصله بین ایده‌پردازی و تجاری سازی را کم کند، زنده بودن وپویایی شرکت‌ها بستگی به این موضوع دارد چرا که طولانی شدن فاصله بین ایده‌پردازی و تجاری سازی موجب از دست رفتن ایده می‌شود. برخی مشکلات دانش بنیان‌ها تسهیلات و برخی بروکراسی اداری است، مدیران دستگاه‌ها نمی‌دانند ایده چه چیزی است و چگونه باید کمک کنند لذا نه گفتن و جواب سربالا برای آنها هزینه بر نیست.

اثرات فرهنگ مهدویت در روند تکاملی انقلاب اسلامی حائز اهمیت است
دنبال کنید

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه یک کارشناس ویژه در دستگاه‌ها باشد برای پاسخگویی به شرکت‌های دانش بنیان و شنیدن ایده‌ها، بسیار پیشنهاد خوبی است. امسال با سفر رئیس جمهور اعتبارات خوبی در حوزه شرکت بنیان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: حدود ۴۳ درصد صنایع استان در شهرستان بروجن است، در واقع صنعت و شرکتی می‌تواند پویا باشد که متناسب با ظرفیت‌های آن محیط باشد، بزرگترین نساجی‌ها و فولاد استان در شهرستان بروجن بوده اما خشک‌ترین منطقه استان شهرستان بروجن است و صنایع فولاد و کاشی آب‌بر هستند، حرکت‌هایی که می‌تواند در کم کردن آب و آلودگی محیط زیست کمک کند بسیار موثر است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان بروجن محل نخبگان و ایده‌های برتر در طول تاریخ بوده، اولین پزشک جراح کشور دکتر بختیار از بروجن بوده و بیشترین پزشکان از این شهرستان است، بهترین المپیاد از این شهرستان است و میدان برای ایده پردازی دانش بنیان در این شهرستان باز است و باید برای حرکت بهتر شرکت‌های دانش بنیان گام‌های مثبتی برداشت./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi