شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم ناچیز تحقیق و توسعه در ایران

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس،گفت: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، چین، کره و ژاپن بین ۲.۵ تا ۴ و نیم درصد جی.دی.پی خود را صرف آر.اند.دی (پژوهش و گسترش) می‌کنند  اما سهم ما حدود هشت دهم درصد است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75278
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

سهم ناچیز تحقیق و توسعه در ایران

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت،مهدی عسکری در نشست تخصصی با مدیران شرکت‌های دانش بنیان که  در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد ضمن تاکید بر برنامه ریزی برای تحقق شعار سال اظهار کرد: دهه ۹۰ تولد و زایش فعالیت های دانش بنیان در لایه های مختلف در کشور بود و اکنون در ابتدای قرن جدید، شاهدیم که کشور به این سمت حرکت می کند تا به مرحله بلوغی برسد و لایه های مختلف آن بتواند حرکت اقتصادی کشور را با رویکرد دانش محوری پیش ببرد و در واقع پیشران جهش تولید و اشتغالزایی در کشور باشد.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس  شورای اسلامی ،منطقه ویژه اقتصادی پیام را بستری مناسب برای فعالیت های شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: این منطقه به بلوغ کافی برای ایجاد حرکتی هماهنگ و دانش محور رسیده است،که با حمایت‌های مجلس و تسهیل فرآیند ها می‌تواند پیشران تولید و اشتغالزایی در کشور باشد.

عسکری با اعلام اینکه ما بیشتر رویکرد کارخانه داری را مدنظر قرار دادیم تا رویکرد صنعتی، ادامه داد، اگر قصد پیشرفت در حوزه صنعت را داریم باید سهم R&D  را در کشور افزایش دهیم.

وی در پایان گفت: کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، چین، کره و ژاپن بین ۲.۵ تا ۴ و نیم درصد جی.دی.پی خود را صرف آر.اند.دی (پژوهش و گسترش) می‌کنند  اما سهم ما حدود هشت دهم درصد است که بر همین اساس قانون در حال تصویب که  این قانون زمینه‌های تغییر این مبادلات و فرصت بی بدیل را برای فعالیت های دانش بنیان فراهم کرد./

پایان عملیات آسفالت ۱۰ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بم
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi