پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تیپ 32 انصارالله حسین (ع) نقش مهمی در عملیات مرصاد داشت/ شهید سلگی دلاورانه مقابل منافقین ایستاد

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به رشادت های تیپ ۳۲ انصارالله حسین (ع) به فرماندهی شهید سلگی در تنگه مرصاد گفت: شهید صیاد شیرازی از تیپ ۳۲ انصارالله حسین (ع) به فرماندهی شهید سلگی را به عنوان ملائکی یاد کرد که دلاورانه با منافقین مقابله کردند، به طوری که تعداد زیادی از این گردان شهید شدند، ولی اجازه ورود به منافقین را ندادند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75125
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

تیپ 32 انصارالله حسین (ع) نقش مهمی در عملیات مرصاد داشت/ شهید سلگی دلاورانه مقابل منافقین ایستاد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا شهبازی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۱ خردادماه) در جریان برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان و یادواره سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی و ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند، گفت: این ایام مصادف با سالروز عروج رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام (ره) است؛ امام همواره مسئولان را به تکریم و تعظیم مردم به خصوص مستضعفان دعوت می کرد. رابطه امام با مردم یک رابطه سیاسی یا مرحله ای و گذرا و موردی نبود و ایشان به طور عمیق به مردم بها می داد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس یازدهم اظهار کرد: امام راحل می فرمود شما خودتان را حاکم مردم ندانید، شما خود را خدمتگذار مردم بدانید، این پیش خدا ثوابش بیشتر از این است که خود را رئیس بدانید.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری بزرگداشت یاد و خاطره ۸۵۰ شهید نهاوند افزود: این شهدا به جبهه حق علیه باطل شتافتند تا در کنار دیگر همسنگران خود فارغ از تفاوت نژاد، مذهب و سلیقه، اجازه ندهند ذره ای از خاک کشور به دست دشمن بعثی بیفتد.

شهبازی با اشاره به اینکه شهید میرزا محمد سلگی سیدالشهدای شهیدان نهاوند محسوب می شود، تصریح کرد: این شهید در عملیات مرصاد فرماندهی عملیات را تا رسیدن نیروهای کمکی در روز اول هجوم منافقین برعهده گرفت و در این راستا شهید صیاد شیرازی از نقش تیپ ۳۲ انصارالله حسین (ع) به فرماندهی شهید سلگی در تنگه مرصاد به عنوان ملائکی یاد می کند که دلاورانه با منافقین مقابله کردند، به طوری که تعداد زیادی از این گردان شهید شدند، ولی اجازه ورود به منافقین را ندادند.

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه آینده مردم و مسئولان است
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید سلگی بیان کرد: ایشان عنوان می کند با نزدیک به ۶۰ و اندی سال عمر و چند دهه فعالیت مستمر در نظام مقدس جمهوری اسلامی با تجربه به این واقعیت رسیدم که راه نجات دنیا و آخرت ما در گرو پیروی از ولایت فقیه است، پس در گذشته، حال و آینده می طلبد پشت سر ولایت فقیه حرکت کنیم که به یاری خدا پیروزی نزدیک است.

شهبازی، دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی را شهید زنده دفاع مقدس خواند و افزود: ایشان حقیقتاً با روحیه ای انقلابی و جهادی به نحوی مجلس را مدیریت کرده که حضرت آقا ضمن اظهار رضایت از عملکرد مجلس، چندین بار از مجلس به عنوان مجلس انقلابی یاد فرمودند. حقیقتاً مردمداری و حُسن برخورد ایشان از خصوصیات ممتاز آقای قالیباف است. دغدغه همیشگی و مطالبه گری مستمر ایشان از دولت و رئیس جمهور همواره این بوده که برنامه ریزی و اقدامات دولت به نحوی اجرایی شود که معیشت مردم با مشکل مواجه نشود، لذا وظیفه می دانم که از مدیریت عالمانه دکتر قالیباف در مجلس قدردانی کنم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه نهاوند اظهار کرد: نهاوند علی رغم سابقه تاریخی و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، معدنی، گردشگری و سیاحتی، گیاهان دارویی و دامداری همچنان شاهد بیکاری جوانان است.

شهبازی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به برخی دغدغه های مردم نهاوند شد و گفت: تسریع در روند احداث سد گرین و تخصیص اعتبارات لازم، ایجاد اشتغال، توسعه و بازسازی جاده های اصلی نهاوند به عنوان مسیر مواصلاتی مرکز و غرب کشور و مسیر تردد زائران عتبات عالیات و همچنین مشارکت صندوق توسعه ملی در طرح اشتغال آفرین احداث پتروشیمی نهاوند از جمله مواردی است که نیازمند توجه است./

برنامه هفتم توسعه یک فرصت مهم برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi