جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ساحت مقدس معلمان در جامعه حفظ شود

به گزارش کرونا از چاروسا، رئیس آموزش و پرورش چاروسا با امام جمعه قلعه‌رئیسی دیدار کرد. امام جمعه بخش چاروسا در این دیدار با بیان اینکه مسئولیت بر اساس سیره اهل بیت عصمت و طهارت و امیرالمومنین علی(ع) یک امانت است که آن حضرت می فرمایندإِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهٌ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 75025
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

ساحت مقدس معلمان در جامعه حفظ شود

به گزارش کرونا از چاروسا، رئیس آموزش و پرورش چاروسا با امام جمعه قلعه‌رئیسی دیدار کرد.

امام جمعه بخش چاروسا در این دیدار با بیان اینکه مسئولیت بر اساس سیره اهل بیت عصمت و طهارت و امیرالمومنین علی(ع) یک امانت است که آن حضرت می فرمایندإِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهٌ این مسئولیّت طعمه نیست آن را امانت بدانید تصریح کرد: این مسئولیّت، امانت الهی است در اختیار بنده و شما امانت‌داری باید کرد و حفظ امانت باید کرد و حق ادای این امانت به این است که اولاً از این مسئولیت در جهت یاری دین خدا و تقویت باورها و ارزش ها و تقویت نظام اسلامی و کادرسازی برای انقلاب و نظام و امام و شهیدان و ولایت استفاده شود.

صلواتی بیان کرد: حق این امانت تربیت نسل دینی و مذهبی و اخلاقی و انقلابی است برای ادای این امانت و این وظیفه سنگین باید از خدای متعال و باتوسل به ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها نصرت خدای متعال و عنایت اهل بیت عصمت و طهارت را شامل حال خودتان بکنید و هدف حضرتعالی باید کادرسازی برای دین خدا و میراث شهدا و انقلاب و نظام و ولایت باشد. 

وی افزود: شما به عنوان رئیس آموزش و پرورش خودت در دوران نوجوانی و جوانی در جبهه دفاع حق از باطل و دفاع مقدس حضور داشتید امروز باید برای اهداف و آرمانهای آن شهدا کادر سازی کنید و نیرو تربیت کنیم و برای تحقق این اهداف باید برنامه داشت و باید یک تیم قوی داشت باید از افرادی که اهل تقوا و اهل رعایت و اهل مسجد و نماز جماعت  و اهل ولایت و اهل جمعه و معنوی هستند و دغدغه دین و ارزش ها و باورها و تزکیه و تربیت بچه ها را دارند استفاده بکنید.

صلواتی گفت: درباره معلمان حضرتعالی را  به این کلام بسیار زیبای امام علی علیه السلام سفارش می کنم که حضرت در حکمت های نهج البلاغه  فرمودندمَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنَّاسِ إِمَاماً،  فَلْیَبْدَأْ بِتَعْلِیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلِیمِ غَیْرِهِ؛ وَ لْیَکُنْ تَأْدِیبُهُ بِسِیرَتِهِ قَبْلَ تَأْدِیبِهِ بِلِسَانِهِ؛ وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُهَا، أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ. کسى که خود را در مقام معلم و پیشوایى و امامت بر مردم قرار مى دهد باید پیش از آنکه به تعلیم دیگران مى پردازد به تعلیم خویش بپردازد باید تأدیب و تعلیم او نسبت به دیگران پیش از آنکه با زبانش باشد با عمل صورت گیرد.

افزایش ۱۰ تا ۳۵ درصدی کرایه تاکسی‌‌های شهر یاسوج/ ناوگان اتوبوس‌‌ همچنان غیرفعال است
دنبال کنید

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه حقیقت امر این است که اگر بخواهید این اهداف را محقق کنید باید در مرتبه اول معلمان آراسته به فضائل داشته باشید و میتوانید با انجام دوره های ضمن خدمت تربیتی و اخلاقی و اعتقادی برای معلمان زمینه موفقیت خودتان و نهاد تعلیم و تربیت را فراهم کنیم تاکید کرد: از جایگاه معلم و معلم حراست کنید نگذارید حرمت و معلم شکسته شود. حرمت امامزاده را متولی نگه می دارند مردم از جامعه معلم انتظارات والایی دارند به عنوان انبیا و آنان نگاه می کنند با افرادی که در جامعه از ساحت مقدس معلم قداست زدایی می کنند برخورد کنید و از شان معلم دفاع کنید و اگر کسانی در لباس معلم هستند و صلاحیت ها را ندارند و رعایت نمی کنند با نصیحت با تذکر چاره اندیشی بکنید.

صلواتی عنوان کرد: به پرونده سازی ها برای نهضت سواد آموزی و مدرک معلم گرفتن ورود کنید و نگذارید آینده دانش آموزان منطقه آسیب ببیند نگذارید یک عده ای از این طریق ساحت معلم را تحقیر کنند و مردم انتظار دارند معلم آراسته به اخلاق و معنویات و خوش اخلاق و خوش رفتار و اهل دینداری باشند و یکی از رسالت های حضرتعالی رعایت شان معلم است و نگذارید از ساحت مقدس معلم قداست زدایی صورت بگیرد. حقیقتاً انتظار است حضرتعالی از نیروهای مومن و جوان و انقلابی و ولایی استفاده بکنید و ظلم ها و بی توجهی ها و بی مهری ها که در سالیان گذشته در حق بچه های انقلابی و ولایی شده را جبران کنید.

وی با بیان اینکه راجع به سرمایه های اصلی آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان توجه داشته باشید که این ها امانت های مردم هستند در دست شما و همکارانتان و حقوق این امانت تربیت و تزکیه و آموزش بر اساس معارف قران و عترت و مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی است تصریح کرد: یعنی انتظار است نسلی صالح خدا محور نبی محور امام محور و ولی محور و معاد محور و دشمن شناس و استکبار ستیز و مظلوم یاور تربیت بکنید و تحویل جامعه بدهید و مردم انتظار دارند دانش آموزان اهل نماز و اهل رعایت و آراسته فضائل اخلاقی و رفتاری و مومن و انقلابی تحویل جامعه بدهید.

جان باختن ۶ بیمار کهگیلویه و بویراحمد ی در چنگال کووید ۱۹/ شمار قربانیان کرونا در استان به ۲۸۸ نفر رسید
دنبال کنید

صلواتی یادآور شد: برای معلمان دروس تخصصی دانش آموزان چاره اندیشی بکنید به مسئله آموزش بالاخص در دوران ابتدایی توجه کنید. تلاش بفرمایید برای مدارس دخترانه از معلمان خانم استفاده کنید. به امورات پرورشی توجه ویژه داشته باشید برای مربیان پرورشی دوره‌های ویژه بگذارید و برای تربیت معنوی و دینی و ارزشی دانش آموزان از ظرفیت طلاب و روحانیت و مبلغان دینی استفاده بکنید امیدوارم با مدیریت حضرتعالی که از نیروهای ارزشی و با تجربه منطقه هستین شاهد رشد فضای معنوی و اخلاقی و دینی در بین دانش آموزان باشیم.

علی الهامی رئیس آموزش و پرورش چاروسا هم در این دیدار با ابراز خرسندی و شکر گذاری از خدای متعال که توفیق خدمت داد بیان کرد: مهمترین رسالت آموزش و پرورش منویات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین است وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش بسیار وسیع و گسترده است و در دو سال گذشته آموزش و پرورش از بیماری کرونا ضربه بسیاری را متحمل شده است.

وی خواستار همکاری و همراهی امام جمعه و طلاب و روحانیت شد و گفت: یک حرکت خوبی را شروع می کنیم و با حوصله و سعه صدر بدون شتابزدگی تغییر و تحولات را در سطح معاونین و کارشناسان و مدارس با استفاده از نیروهای توانمند و پای کار انجام خواهیم داد و در جهت رشد و ترقی نظام تعلیم و تربیت از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد تلاش می کنم.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا گفت: با جذب حداکثری و دفع حداقلی و استفاده از ظرفیت و توان همه از نیروهای انقلابی استفاده کنم و از نصایح و ارشادات امام جمعه بهره می برم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi