شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تمام بار درمانی مردم گچساران بر دوش بیمارستان قدیمی شهیدرجایی/ از تعطیلی ام‌آرآی تا از کار افتادن دستگاه رادیولوژی

کرونا گچساران / ندا نعمتی: گچساران بام نفتی ایران که بر روی گنجی از طلای سیاه قرار گرفته هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که زیبنده این شهر ثروتمند نیست. شهری که از طلای سیاه و گاز تنها دود آن را بهره برده هرچند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات ارزشمندی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74944
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

تمام بار درمانی مردم گچساران بر دوش بیمارستان قدیمی شهیدرجایی/ از تعطیلی ام‌آرآی تا از کار افتادن دستگاه رادیولوژی

کرونا گچساران / ندا نعمتی: گچساران بام نفتی ایران که بر روی گنجی از طلای سیاه قرار گرفته هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که زیبنده این شهر ثروتمند نیست.

شهری که از طلای سیاه و گاز تنها دود آن را بهره برده هرچند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامات ارزشمندی در این شهرستان انجام گرفته ولی هنوز جا دارد تا مسؤولان با همتی انقلابی و جهادی برای برطرف کردن دیگر مشکلات گچساران گام برداشته و کوتاهی ناخواسته برخی افراد را برطرف کنند.

گچساران دارای ۳ بیمارستان در سه نقطه مختلف شهر است که برای مردم این شهرستان و یا مسافران عبوری نعمت در حوزه درمانی محسوب می‌شود.

اما از این تعداد مرکز درمانی بیمارستان نرگسی به دلایل مختلف که هنوز شفاف سازی در آن انجام نگرفته با تمام تجهیزات به روز بدون پرسنل مانده و تعطیل شده است، بیمارستان شهید رجایی یکی دیگر از این مراکز درمانی به علت فرسوده بودن با مشکلات زیر ساختی اعم از نقص در سیستم خنک کننده یا سرازیر شدن فاضلاب این مرکز در زیر بیمارستان و از کار افتادن رادیولوژی و دیگر مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

بیمارستان بی‌بی حکیمه این شهرستان نیز هنوز تمام بخش‌های آن راه نیفتاده است و تمام اینها باعث شده دوباره بار سنگین مراجعه کنندگان بیمار بر روی دوش بیمارستان قدیمی شهر «شهید رجایی» افتاده  که خود خسته و فرسوده است.

این روزها در کنار خرابی تنها ام‌آر‌آی گچساران زمزمه از کار افتادن تنها دستگاه رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی داد مردم را در آورده است به گونه‌ای که مردم ناراضی از این اتفاق برای گرفتن یک عکس رادیولوژی از بیمار خود سرگردان شده‌اند.

حال ما مانده‌ایم و بیمارستان فرسوده شهید رجایی که هر بار باید زخم‌های فرسوده آن را با وصله پینه کرد تا شاید از خدمات دهی به مردم بام نفتی ایران از نفس نیفتد در صورتی که بیمارستان لاکچری یا ساده تر بگوییم به روز نرگسی در حال خاک خوردن است.

چرا باید شهرستان نفت‌خیز گچساران این بام نفتی ایران یک سال بدون ام‌آر‌آی باشد و بیماران عادی و بدحال برای انجام دادن ام‌آر‌آی در به در شهرستان یا استان‌های همجوار باشند؟

فرسودگی یکهزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز
دنبال کنید

مسؤولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد هنوز این معضل را برطرف نکرده باید به فکر برطرف کردن مشکل تنها دستگاه رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی گچساران باشند.

مرکز ام‌آرآی گچساران در اردیبهشت ۹۵ مجددا با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز پس از چندین بار تعطیلی و راه‌اندازی مجدد در حال حاضر بیش از یک سال از تعطیلی مرکز و خرابی این دستگاه می‌گذرد.

اگر عزیزان مسؤولان گچسارانی بیمار شده و به ام‌آرآی و رادیولوژی نیاز داشتند آن وقت شاید درد مردم را لمس کنند

یکی از مراجعه کنندگان بیمارستان شهید رجایی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان گفت: واقعا از این وضعیت درمانی شهرستان  خسته شدیم چرا باید تنها بیمارستان در دسترس مردم بدون رادیولوژی باشد.

وی بیان کرد: ام‌آرآی هم که حدود یک سال یا بیشتر تعطیل است مسؤولان گچساران چکار می‌کنند اگر عزیزان خودشان بیمار شوند و به ام‌آرآی و رادیولوژی نیاز داشته و نتوانند بیمار را حرکت دهند آن هم در مسافت طولانی چکار می‌کنند؟ آنوقت شاید کمی درد مردم عادی گچساران را لمس کنند و به فکر برطرف کردن مشکل بیفتند.

بیمارستان نرگسی را فقط به عنوان دکور و اسم و رسم افتتاح کرده‌اند

یکی دیگر از همراهان بیمار در بیمارستان شهید رجایی گچساران عنوان کرد: در این شهرستان چه خبر است چرا مردم و مشکلاتشان فراموش شده‌اند؟ چرا باید در یک بیمارستان این همه مشکل وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هر بار با یک مشکل در بیمارستان شهید رجایی روبه‌رو هستیم، در حال حاضر نیزتنها دستگاه رادیولوژی این بیمارستان خراب شده و بیماران و همراهان آنها دچار مشکل هستند.

خرابی ام‌آر‌آی یک سو و مشکل نبود رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی مردم گچساران را کلافه کرده است

این شهروند گچسارانی اضافه کرد: به ما می‌گویند به بیمارستان بی‌بی حکیمه بروید ولی چطور بیمار بد حال را از این سر شهر به طرف دیگر ببریم که گویا آنجا نیزگاهی دستگاه رادیولوژی سالم و برخی مواقع دچار مشکل است، در سطح شهر نیز مرکزی که بتواند جامع و کامل کار رادیولوژی آن هم با طیف گسترده از تمام نقاط بدن را انجا دهد وجود ندارد.

چرا سرم در کهگیلویه کمیاب شد؟/ چه کسی واقعیت را می‌گوید
دنبال کنید

وی گفت: خرابی ام‌آرآی یک سو و مشکل نبود رادیولوژی در بیمارستان شهید رجایی مردم گچساران را کلافه کرده است چرا باید درب بیمارستان تازه تأسیس با این همه تجهیزات بر روی مردم بسته باشد آیا بیمارستان نرگسی را فقط به عنوان دکور و اسم و رسم افتتاح کرده‌اند، مسؤولان گچساران و استان به داد مردم این شهرستان برسید.

مردم حق دارند که از خدمات درمانی مناسب در شهر خود بهره مند شوند

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه مشکل ام‌آرآی این شهرستان به دلیل بدهی به شرکت مربوطه و نقص دستگاه برطرف نشده است.

وی بیان کرد: از سوی علوم پزشکی استان برای حل این مشکل قول‌های مساعدی داده شده است.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مردم حق دارند که از خدمات درمانی مناسب در شهر خود بهره مند شوند، تصریح کرد: باید هر چه سریعتر علوم پزشکی اعتباری را برای پرداخت بدهی و تامین قطعه مورد نیاز دستگاه ام‌آرآی اختصاص دهد و هرچه سریع‌تر این دستگاه مجددا راه‌اندازی شود.

فرماندار گچساران عنوان کرد: خراب شدن تنها دستگاه رادیولوژی بیمارستان شهید رجایی از دیگر مشکلات مردم این شهرستان و بیماران است.

دیهیم خوب با اشاره به فرسوده بودن این بیمارستان و حجم بالای مراجعه کنندگان گفت: به مسؤولان ذی‌ربط اعلام شده که باید این مشکل را برطرف کنند.

به گزارش فارس؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران طی تماس تلفنی خبرنگار فارس عنوان کرد که در خصوص مشکل دستگاه ام‌آرآی این شهرستان طبق دستورات علوم پزشکی استان حق هیچگونه مصاحبه‌ای را ندارد.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi