پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه

به گزارش کرونا از گچساران آیت الله سید نصیر حسینی،نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام که در مسجد صاحب الزمان (عج) گچساران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند دوحجت برای انسان ها قرار داده است حجت ظاهری و حجت باطنی ،حجت باطنی است که انسان ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74932
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه

به گزارش کرونا از گچساران آیت الله سید نصیر حسینی،نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ویژه برنامه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام که در مسجد صاحب الزمان (عج) گچساران برگزار شد، اظهار کرد: خداوند دوحجت برای انسان ها قرار داده است حجت ظاهری و حجت باطنی ،حجت باطنی است که انسان ها را به سوی توحید، معنویت، اخلاق، حیات، عبودیت و عدالت دعوت می کند.زینت هایی که خداوند درون انسان ها و دیگر مخلوقات قرار داده است به صورت فطری به سمت خداوند تمایل دارند.

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه 7

وی بیان کرد:این حجت باطنی درون همه است و اما حجت های ظاهری انبیاءالهی، پیامبران اولولعزم و تشریحی و تبلیغی و نیز امامان معصوم هستند که برای هدایت بشر آمده اند،بنابراین هم برادران اهل سنت قائل به این امر هستند که جامعه بشری باید امام داشته باشند و هم شیعیان معتقد به ضرورت وجود امام برای امت پیامبر(ص) هستند.

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه 8

آیت الله حسینی ادامه داد:اما آن تعریفی که شیعه حقیقی برای امام دارد و خصوصیات و شاخص هایی که برای امام بیان می کنند با آن شاخص هایی که اهل سنت برای امام بیان می کنند، فاصله عرش تا فرش است.اهل سنت می گویندکه باید امت اسلامی امام داشته باشد و امام باید عالم و عادل باشد، اما شیعه می گوید امام باید منصوب من الله باشد.

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه 9

امام جمعه یاسوج تصریح کرد:بنابراین امام انتخاب خداوند برای هدایت جامعه بشری است ،اما صفت دومی که مکتب تشیع برای امام بیان می کند این است که امام باید معصوم باشدو این معصوم بودن یعنی از هرگونه خطا چه سهوی و چه عمدی مصون باشد که اگر انسان همین مطلب را بفهمد برایش کافی است که به امام ایمان بیاورد.

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه 10

وی افزود:امام هرگز دچار خطا نمی شود و امام هیچگاه دچار فراموشی و غفلت هم نمی شود و امام حتی در بدترین شرایط که اگر دنیای ظلم و ستم و جهل به ایشان حمله ور شوند دچار لغزش و کار اشتباهی نمی شود. پس جایگاه امام آنقدر رفیع و بلند است که همه از عظمت امام متحیر خواهند شد چرا که امام وصل به خداوند است و امام هرچه اراده کند می شود.

دود نفت و گاز تنها بهره مردم گچساران از طلای سیاه 11

نماینده وبی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت:امام برتمام کائنات عالم تسلط دارد از آنچه که خداوند که دوران آغازین خلق کرده تا آن جایی که خداوند بازهم خلق می کند، و اما کیست که بتواند این مطلب را درون خودش هضم کند و امام تمام زبان های مخلوقات دنیا با تمام لهجه ها را می داند.

آیت الله حسینی ادامه داد:اما صفت سومی که برای امام قائل هستیم و خداوند فرمودند که امام صاحب علم لدنی است، یعنی علم امام به مخزن علم خداوند در تمام عوالم وصل است.لذا امام جعفر صادق علیه السلام دارای چنین اوصاف و شاخص هایی هستند و ایشان هدایت گر ما هستند و امام صادق علیه السلام بعداز پیامبر(ص) احکام اسلام را زنده و قرآن را احیاء کردند.

وی افزود:اینکه می گویند مذهب جعفری یعنی اینکه اکثر احکام اسلام و دستورات خداوند توسط این امام بزگوار به بشر عرضه و تفسیر شده است.گاهی یک امام باید به میدان برود و جان بدهد تا بقای اسلام با خون حفظ شد و گاهی هم همانند دوران امام صادق علیه السلام با ایجاد دانشگاه و پرورش یاران علمی و دانشمند، باید دین و احکام و تشیع را زنده نگه داشت.

کشف لاشه پلنگ در میان زباله‌ها+ عکس
دنبال کنید

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد: با این وجود نیزاین سیل عظیم انسان ها که به سوی بهشت می روند به برکت احکامی است که امام صادق علیه السلام برای ما گذاشته است.نماز کلید بهشت است اما کدام نماز،نمازی که امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند،اسلام برپنج مسئله استواراست نماز ،حج، زکات، روزه و نیز ولایت اهل بیت علیهم السلام .اما کدام حج انسان را به کمال و سعادت می رساند آن حجی که براساس قوانین الهی باشد.

آیت الله حسینی ادامه داد:اما عده ای درقیامت بیشتر از همه ضرر می کند و آن کسانی هستند که در راه خداوند دستگیری از نیازمندان نکردند و اما بدتر از آن ها کسانی هستند که مال و ثروت به دست می آورند و کمک ها و انفاق هایی هم می کنند اما ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را ندارند که همه این انفاق ها ، کمک ها و نماز شب ها تبدیل به شعله های دوزخ می شود به جان این فرد.چرا که اگر حب اهل بیت علیهم السلام نباشد این عبادات ارزشی هم ندارد .

وی افزود:دردوران غیبت امام نیز باید به فقها مراجعه کرد، مردم باید فقیه عادل ،عالم و بصیر را مرجع امور مختلف خودشان قرار دهند و حضرت امام (ره) عمل به دستورات امام جعفر صادق(ع) کرده است و امروز جمهوری اسلامی همان است که ائمه اطهار (ع)می خواستند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مشکلات گچساران تصریح کرد:آن چیزی که ما می بینیم و در گذرشته همه دیده ایم، اینکه گچساران بر روی نفت خوابیده است اما مشکلات بسیاری دارد،فکر می کنم فقط دود این نفت نصیب این شهرستان می شود و نه پولش،گزارشاتی که دریافت می کنیم مسئله اجاره و رهن مسکن واویلا و کمر شکن است که مسئولین باید فکری کرد.

آیت الله حسینی ادامه داد:هرچند روزهای اخیر نیز بحث کلنگ زنی نهضت مسکن را در چند نقطه از استان داشتیم که ان شاءالله این طرح در شرف آغاز است که مسئولین محترم به روی این طرح جدیتی به خرج دهند و سرعت بدهند کار پیش برود چرا که امروز واقعا جریان مسکن خطرناک و کمر شکن شده است.

وی افزود:بنابراین باید فکری کرد، شنیدم در بازار گچساران گرانی وجود دارد هرچند در همه جا این گرانی ها وجود دارد که در این شهرستان نیز باید توجه بیشتری شود و مسئولین زیربط باید توجه بیشتری کنند و با جدیدت نظارت کنند، می گویند چون اینجا شرکت نفت است برخی افراد هر قیمتی که بخواهند کالا به مردم عرضه می کنند که این ظلم است و نباید این کار صورت گیرد و عده ای سوء استفاده کنند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد:در بحث آزاد سازی قیمت ها و اصلاح ارز ترجیی برخی به مردم ظلم می کنند و احتکار می کنند و گران می فروشند که اگر نظارت ها نباشد وگرنه افرادی هم هستند که انصاف ندارند و سوء استفاده می کنند.البته برخی افراد سودجو هم هستند که دنبال فرصت هستند که خیانت کنند که در مرحله اول هم به خودشان ظلم می کنند.

از طلبگی تا مدیریت حوزه علمیه/یک نخبه گمنام در سنگر دفاع از ارزش های دینی
دنبال کنید

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:مسئله این است که باید به این موارد توجه شود مناطقی در گچساران وجود دارد که واقعا فقیر نشین هستند و بافت های فرسوده نیز باید نوسازی شوند ،نمی دانم مسئولین نفتی اصلا فکر می کنند که درصد نفتی اصلا نصیب این شهرستان می شود؟آیا پیگیری می شود یا نه ؟چرا که باید دنبال کرد.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد:منابع نفت و گاز فراوان در گچساران وجود دارد و خیلی بد است که مردم بر روی نفت باشند و فقط دود نفت نصیبشان شود و بوی نفت و گاز استنشاق کنند.هرچند به برکت انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی نیز صورت گرفته است اما به تبع ظرفیت بسیار بالایی داریم.

وی افزود:بنابراین دشمنان و استکبار جهانی مرتبا فتنه ها می کنند که این ظرفیت ها را مورد هجمه قرار دهد،یک روز این نظام در محاصره بود و هشت سال محاصره جنگ بود و این محاصره شکسته شد و آمریکا امروز با آن هیمنه از اریکه قدرت بر زمین کوبیده شده و لگدمال شده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: امام راحل فرموند که ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذشت و موشک های نظام اسلامی بر قلب آمریکا در پایگاه عین الاسد فرود آمد و پهپاد پیشرفته آمریکایی ها در آسمان توسط فرزندان انقلاب سرنگون شد و آبروی آمریکایی ها نیز خدشه دار شد،امروز وقتی آمریکا و اسرائیل غلطی می کنند در همان لحظات اولیه پاسخ دندان شکنی دریافت می کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمهوری اسلامی در جهان نفوذ کرده است و یمن در منطقه بر استعمار می تازد و اسرائیل روزی اندیشه شعار نیل تا فرات را در سر داشت و امروز دور خودش را دیوار کشیده تا موجودیتش حفظ شود،حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی را ذلیل کرده است وقتی سید حسن نصرالله سیاست می دهد، آنها می لرزند.

آیت الله حسینی ادامه داد:در زمان رژیم پهلوی یاد نداریم که حرکتی کرده باشند و در مقابل ستمگران و بیگانگان ایستادگی کرده باشند و همیشه تو سری خور بودند،امروز رهبر ی معظم انقلاب می فرمایند اگر یک موشک زدید ده ها موشک می خورید.

وی افزود:بنابراین باید این سوء مدیریت ها برطرف شوند و مسئولین توانمند علمی، برنامه ریز و با تخصص هر کسی در جای خودش کار کند که رهبری معظم انقلاب فرمودند که تفکیک قوا یعنی هر کسی کار خودش را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمدگفت: برخی از مسئولین و مدیران کل گلایه می کنند که برخی نمی گذارند که کارمان را علمی و تخصصی انجام دهیم وبرخی افراد در همه مسائل دخالت می کنند و این اشتباه بزرگی است و این سوء تدبیر و سوء مدیریت باید از استان رخت بربندد و جمع شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi