جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تشریح جزئیات نخستین جشنواره ملی سلامت دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کرونا ، جمال الدین راحمی دبیر اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در نشست خبری صبح امروز گفت: اگر قرار است ما برای دانشجویان کشور گامی برداریم نباید فضای موازی کاری صورت می‌گرفت، از این رو بسیاری از نهادها به ما کمک کردند. وی افزود: شعار آغازین ما در گام اول

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74662
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

تشریح جزئیات نخستین جشنواره ملی سلامت دانشجویان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کرونا ، جمال الدین راحمی دبیر اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان در نشست خبری صبح امروز گفت: اگر قرار است ما برای دانشجویان کشور گامی برداریم نباید فضای موازی کاری صورت می‌گرفت، از این رو بسیاری از نهادها به ما کمک کردند.

وی افزود: شعار آغازین ما در گام اول جشنواره این بود که نخستین جشنواره سلامت را کاملا دانشجویی برگزار کنیم که همین امر صورت گرفت، ما ۴۸۵ کانون همیاران سلامت در کشور داریم که می‌توانند بازوهای اجرایی ما باشند، بیش از ۱۸۴ مرکز بهداشت و بیش از ۱۳۴ مرکز مشاوره در دانشگاه‌های کشور زیرمجموعه سازمان امور دانشجویان هست که فضای ویژه‌ای برای تاثیرگذاری دارد.

راحمی گفت: ارتقای سواد سلامت نیز بسیار اهمیت دارد، بخصوص در روزهای بعد از کرونا که فضای زندگی بسیاری از ما در حوزه فضای مجازی قرار گرفته است، امروز اگر ما از دانشجویان‌مان حمایت نکنیم شاید دیگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، براین اساس اهدافی در جشنواره سلامت تبیین شد.

وی ادامه داد: بحث اجتماعی سازی سلامت، تقویت و افزایش نشاط جامعه دانشجویی، آشنایی بیشتر مسوولان با دانشگاهیان، کشف ایده‌های نو در حوزه سلامت و فرهنگ سازی و حساس سازی و اصلاح رفتارهای دانشجویان مطرح است.

راحمی با اشاره به ۴ محور موجود در جشنواره سلامت گفت: سلامت و سبک زندگی، سلامت و دانشگاه، سلامت و آینده پژوهی و سلامت و فناوری از محورهای جشنواره است که در قالب این محورها بحث های سلامت، محیط زیست، خانواده، بهداشت و الگوی مصرف مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار است در این جشنواره به فرهنگ سازی، الگوسازی، توانمندسازی، بسترسازی، تثبیت سازی و شبکه سازی دست یابیم.

سایه «پول‌سالاری» و «پول‌های کثیف» بر انتخابات مجلس / یک عده با پول های کثیف می خواهند وارد مجلس شوند و این خط قرمز ما در شورای نگهبان است
دنبال کنید

راحمی اظهار داشت: معتقدیم اگر قرار است ارتباطی با دانشجویان برقرار شود باید از نوع رسانه باشد که ۳۰ نشست حضوری را از هفته آینده در قالب جشنواره در چند دانشگاه کشور برگزار می‌کنیم که این نشستها تا چهاردهم آذرماه که اختتامیه جشنواره است ادامه دارد، ۱۵۰ نشست مجازی هم برگزار می‌کنیم، ۴۰ جلسه گفتارپژوهی و یک سری ویژه برنامه با ۷۰۰ عنوان برنامه آموزشی برگزار می‌کنیم. یکی از مجموعه های اینترنتی هم مجموعه راهی نو است که از خردادماه در شبکه های اینترنتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه ما در این جشنواره سلامت برای همه دانشجویی و ایجاد حال خوب در بدنه دانشگاهی کشور است، گفت: یک پویش ملی مطالعاتی نیز برگزار می‌شود و هر فصل هم یک کتاب را به بدنه دانشجویی معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi