سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد/اوضاعی که در دنیا سابقه ندارد!

 به گزارش کرونا از یاسوج، نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد که وضعیت کارخانه‌های شن و ماسه شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت در این نشست سهمگین دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از عدم حضور بعضی دستگاه‌ها در این

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74581
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد/اوضاعی که در دنیا سابقه ندارد!

 به گزارش کرونا از یاسوج، نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد که وضعیت کارخانه‌های شن و ماسه شهر یاسوج و شهرستان بویراحمد مورد بحث و بررسی قرار گرفت در این نشست سهمگین دبیر شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از عدم حضور بعضی دستگاه‌ها در این نشست به مانند محیط زیست انتقاد کرد.

وی در ادامه به برخی تخلفات در کارخانجات شن و ماسه شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: محدوده منابع به صورت واقعی مشخص نیست و به راحتی به سایر عرصه‌ها تعرض می‌کند.

سهمگین تصریح کرد: در بحث درختکاری حداقل باید ۲۵ درصد از فضا را درخت کاری کنند که این کار را انجام نداده‌اند باید عمق و ارتفاع برداشت مشخص باشد که گاه تا عمق ۵۰ متری را برداشت کردند و در کنار جاده یک گودال عمیق ایجاد شده و بعضی روستاها نیز ممکن است دچار رانش شوند.

وی در ادامه افزود: حوضچه‌های رسوب‌گذاری در هیچ کارخانه‌ای به صورت اصولی نبوده و پساب آنها وارد رودخانه می‌شوند.

دبیر شورای فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برداشت‌های غیر اصولی مرتفع و عمیق وضعیت خطرناکی را ایجاد کرده و باید منتظر ناهنجاری‌ها در طبیعت باشیم که در هیچ کجای دنیا چنین وضعیتی وجود ندارد.

سهمگین در ادامه تصریح کرد:  جانمایی برخی کارخانه‌ها اشتباه بوده و در مسیر وزش باد قرار دارد و موجب آلودگی شدید هوا در کنار روستاها و مناطق می‌شوند.

وی گفت: اعتقاد داریم که رودخانه بشار تا ۵۰۰ سال دیگر هم قابل احیا نیست.

توقف قطار گردشگری لرستان در ایستگاه بلاتکلیفی
دنبال کنید

اسن مسؤول خاطرنشان کرد:  تجهیزات آنها هم کاملاً کهنه شده و باعث می‌شود که مصالح استاندارد تولید نکنند بیش از ۳۰ درصد مصالح فروخته شده آب است در حالی که سالانه افزایش قیمت را هم داریم و همچنین آزمایشگاه محلی ندارند که کنترل اولیه برای استاندارد داشته باشند و کسی هم آنجا جوابگو نیست.

وی افزود: از ۲۱ واحد ۶۵ درصد گواهینامه آنها معتبر نیست.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi