پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثبت ملی ۷۸۰ اثر تاریخی کهگیلویه وبویراحمد/ اجرای عملیات احیای بلاد شاپور

سعید طالبی پور در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد تسهیلات تبصره ۱۸ یکی از سیاست های دولت برای تکمیل پروژه های آماده بهره برداری یا بالای ۵۰ درصد در در حوزه گردشگری می باشد.  وی بیان کرد: در همین راستا تمام پروژه های حوزه گردشگری در شهرستان های کهگیلویه و بویر احمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74486
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

ثبت ملی ۷۸۰ اثر تاریخی کهگیلویه وبویراحمد/ اجرای عملیات احیای بلاد شاپور

سعید طالبی پور در گفتگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد تسهیلات تبصره ۱۸ یکی از سیاست های دولت برای تکمیل پروژه های آماده بهره برداری یا بالای ۵۰ درصد در در حوزه گردشگری می باشد.

 وی بیان کرد: در همین راستا تمام پروژه های حوزه گردشگری در شهرستان های کهگیلویه و بویر احمد را به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات ۱۰ درصد معرفی کرده ایم .

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: در این استان حدود ۲۲ پروژه گردشگری در بخش های گردشگری،اردوگاه اقامتی و رفاهی، کمپینگ ها وجود دارد که ۴ پروژه آن در گچساران می باشد.

 طالبی پور با اشاره به اینکه سقف مزایا تحصیلات هر مبلغی که نیاز پروژه باشد را تامین می کند ، عنوان کرد: افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعتباربرای تبصره ۱۸ به حوزه گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویر احمد اختصاص داده شده است است.

وی گفت: ایام نوروز یک فرصت بسیار خوب برای حوزه گردشگری، معرفی فرهنگ،صنایع دستی، محلی ،بومی می باشد که در این راستا کمیته های ده گانه به همراه وظایف آنها مشخص شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گچساران محور ارتباطی شمال و جنوب کشور است خاطرنشان کرد: انتظار می رود ورود گردشگران از این شهرستان زیاد باشد و باید از این فرصت به دست آمده برای عرضه نمایشگاه‌های صنایع دستی، بومی و محلی در این شهرستان برای شناسایی فرهنگ و محصولات منطقه استفاده کرد.

طالبی پور بیان کرد: بقعه شاخص بی بی حکیمه تا قبل از کرونا پذیرای گردشگران مذهبی بسیاری از سراسر کشور و خطه جنوب و حتی خارج بوده است.

تدوین کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور به کهگیلویه و بویراحمد واگذار شد 
دنبال کنید

 وی افزود: افزون بر ۲۷۰۰ آثار تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد ۷۸۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

 سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال جاری اقدامات خوبی در راستای مرمت آثار تاریخی انجام شده که عمده ترین آنها در بلاد شاپور به وسعت ۳۵ هکتار واقع در دهدشت بوده است، احیای این پروژه تاریخی در حال انجام می باشد.

طالبی پور با اشاره به اینکه برای برپایی جشن های نوروزی در شهرستان ها باید ستاد مبارزه با کرونا استان اجازه صادر کند، افزود: در ورودی های تمامی شهرهای استان به مناسبت ایام نوروز روز نمایشگاه فصلی را برپا خواهیم کرد و این در صورتی انجام می شود که ستاد مبارزه با کرونا آن را بلامانع بدانند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi