شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم راه اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب در گیلان

نماینده رشت و خمام در مجلس تاکید کرد: راه اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب در گیلان الزامی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74422
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

لزوم راه اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی فاضلاب در گیلان

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رضا احمدی سنگری در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور که با موضوع احیای رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و ساماندهی فاضلاب‌های شهرستان‌های رشت و خمام برگزار شد، با تاکید بر ساماندهی کلیه فاضلاب‌های شهری، روستایی، صنعتی، زه آب‌های کشاورزی و زهرآبه‌های سراوان، افزود: بخش‌های لشت‌نشاء، خشکبیجار، سنگر و کوچصفهان فاقد فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه هستند و تمام فاضلاب‌های شهری، صنعتی و خانگی وارد رودخانه‌های این بخش‌ها می‌شوند و در صورت عدم جلوگیری از وضعیت موجود، فاضلاب‌های این مناطق در آینده‌ای نزدیک با مشکلاتی نظیر رودخانه‌های گوهررود و زرجوب مواجه می‌شوند.

احمدی سنگری با پیشنهاد فازبندی ورودی فاضلاب‌ها به رودخانه‌ها با هدف جلوگیری از ورود فاضلاب بیمارستانی و صنعتی با راه اندازی تصفیه خانه‌های محلی گفت: باید تصفیه‌خانه‌های محلی به ویژه فخب توسعه داده شود تا همه آب‌ها به این تصفیه خانه هدایت و در اینجا تصفیه شود.

وی بر لزوم راه اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی تاکید کرد و متذکر شد: باید فاضلاب‌های مناطق مختلف مثل زندان لاکان یا مسکن مهر در تصفیه خانه‌های محلی فاضلاب خود را تصفیه کنند تا آب سالم وارد رودخانه‌های گوهررود و زرجوب شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس رهاسازی حریم رودخانه‌ها توسط شهرداری‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مقرر گردید جلسه‌ای فی ما بین شرکت آب و فاضلاب کشوری با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به منظور اجرای پروژه ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و لایروبی و آزادسازی مناطق در حریم مسیر طرح، برگزار شود.

احمدی سنگری از دیگر مباحث مهم در این نشست را وضعیت آب شرب برخی مناطق شهرستان‌های رشت و خمام که در معرض آسیب جدی و خطر نفوذ فاضلاب‌ها در سفره های آب زیرزمینی هستند اعلام کرد و گفت: با اختصاص مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان مقرر گردید، در اسرع وقت مناطق مذکور از آب شرب سالم با عبور از تصفیه خانه بهره‌مند شوند تا خانواری ناچار به استفاده از آب چاه نباشد.

پست توزیع برق 132/20 کیلوولت جدید در شهرک صنعتی گناباد کلنگ زنی شد
دنبال کنید

وی در پایان تاکید کرد: در تلاشیم تا علاوه بر اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ ورود زباله‌ای به سراوان نداشته باشیم، بتوانیم برای شیرابه و زهرآبه‌های آن تدبیری بیندیشیم و همزمان گامی موثر در جهت نجات رودخانه‌های گوهررود و زرجوب برداریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi