جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضرورت تأمین بهورز برای خانه‌های بهداشت الیگودرز/ ایجاد خانه بهداشت عشایری در منطقه عملیاتی شود

نماینده مردم الیگودرز در مجلس در پی بازنشسته شدن ۴۳ بهورز این شهرستان، خواستار تأمین بهورز جدید برای منطقه شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74392
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

ضرورت تأمین بهورز برای خانه‌های بهداشت الیگودرز/ ایجاد خانه بهداشت عشایری در منطقه عملیاتی شود

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به نشستی که به صورت وبیناری با حضور بهورزان شهرستان الیگودرز برگزار کرد، گفت: این وبینار شب گذشته(سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه) با حضور بهورزان شهرستان الیگودرز، مسئولان پزشکی استان لرستان و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز برگزار و مسائل و مشکلات بهورزان مطرح شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اظهارات رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز، اخیرا ۴۳ نفر از بهورزان این شهرستان بازنشسته شده اند و نیرویی برای جایگزینی آنها تعیین نشده از این رو در خیلی از خانه های بهداشت با مشکل کمبود بهورز روبرو هستیم.

وی در ادامه با اشاره به خواسته بهورزان منطقه، عنوان کرد: تجهیز خانه های بهداشت جزء مواردی بود که بهورزان بر آن تأکید داشتند از این رو از وزارت بهداشت و درمان و اداره مربوطه استان انتظار داریم هرچه سریع تر مشکل کمبود بهورز حل شود.

خدابخشی همچنین درباره ضرورت ارتقای برخی خانه بهداشت ها در روستاهای منطقه به درمانگاه، اظهار داشت: برخی روستاهای الیگودرز از جمعیت بالایی برخوردار هستند که نیاز است خانه های بهداشت در این روستاها از جمله گندمینه، ززُم و ده نصیر به درمانگاه ارتقا یافته و مستقل شود تا سطح دسترسی روستاییان به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان درباره موضوع خانه های بهداشت عشایری که در این وبینار مطرح شد، نیز خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت وقت در دولت سابق، دستور ایجاد تعدادی خانه بهداشت عشایری در منطقه را داده بود تا کانکس هایی به عنوان خانه بهداشت عشایری به منطقه انتقال داده شود اما هنوز تعدادی که دستور صادر شده بود به طور کامل اجرا نشده و از مطالبات به حق مردم منطقه است./

کشته شدن ۱۰ ایرانی و تبعه افغانستانی
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi