جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خبر خوش فرماندار به یاسوجی‌ها/روایتی از 10 سال بی‌توجهی به آب مرکز استان

به گزارش کرونا از یاسوج جلسه ویژه اجرای عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب شرب یاسوج در فرمانداری بویراحمد برگزار شد.  این جلسه به دستور فرماندار بویراحمد و به صورت فوق العاده برای هماهنگی بین دستگاه های مرتبط خصوصا شهرداری یاسوج ،شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان بویراحمد و اداره کل منابع طبیعی استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74358
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

کرونا :

خبر خوش فرماندار به یاسوجی‌ها/روایتی از 10 سال بی‌توجهی به آب مرکز استان

به گزارش کرونا از یاسوج جلسه ویژه اجرای عملیات اصلاح و توسعه شبکه آب شرب یاسوج در فرمانداری بویراحمد برگزار شد. 

این جلسه به دستور فرماندار بویراحمد و به صورت فوق العاده برای هماهنگی بین دستگاه های مرتبط خصوصا شهرداری یاسوج ،شرکت آب و فاضلاب استان و شهرستان بویراحمد و اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان به منظور تسریع در روند اصلاح و توسعه شبکه آب شرب یاسوج در محل دفتر فرماندار برگزار گردید. 

فرماندار بویراحمد در این نشست گفت: از زمان حضور در فرمانداری آب شرب شهر یاسوج یکی از اولویت های اصلی‌ بود و در اولین جلسه شورای برنامه ریزی استان هم از تنش و بحران آب در شهر یاسوج گفتیم.

وی گفت: از توجه ویژه استاندار و پیگیری های نماینده مردم شهرستان در تخصیص اعتبارات لازم برای آب یاسوج در سفر ریاست محترم جمهور به استان تشکر می کنیم.

مهدوی‌مطلق ادامه داد: به گفته کارشناسان شرکت آب و فاضلاب، بیش از ده سال هست که هیچ افزایش ظرفیتی نه در شبکه آب یاسوج و نه در مخازن آبی و نه در تولید آب شهر یاسوج صورت نگرفته و این در حالی بود که سالانه بالغ بر ۶ هزار مشتر‌ک جدید به تعداد مصرف کنندگان آب در شهر اضافه می شد. 

وی گفت: شهر یاسوج قریب به ۷۰ هزار مترمکعب مخازن آبی به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد نیاز دارد که اکنون حدود ۵۵درصد موجود است و از دلایل عمده بی آبی شدید در شهر هم در کنار فرسوده بودن و محدود بودن شبکه، نبود مخازن ذخیره آب کافی است.

غبارهای فراموشی از رُخ کهگیلویه پاک خواهد شد؟
دنبال کنید

مهدوی مطلق اظهار امیدواری کرد که تا پایان فصل بهار بخش قابل توجهی از آب شرب یاسوج و روستاهای شهرستان تامین خواهد شد و تا آخر سال۱۴۰۱ دیگر شاهد این تنش‌های آبی نخواهیم بود.

در این جلسه برخه مدیر عامل شرکت آب فاضلاب استان از استفاده های غیر مجاز از آب شرب برای امور کشاورزی و باغداری در اغلب روستاها و بخش های شهرستان خبر داد و گفت در فصول پاییز و زمستان ما با تنش آبی در بیشتر روستاها روبرو نیستیم ولی به محض شروع فصل آبیاری های غیر شرب، یکباره اغلب روستاها و بخش های شهرستان و حتی استان دچار تنش و بحران آب می شوند که بخش قابل توجهی از این تنش ها به دلیل استفاده های غیر مجاز و همچنین استفاده از آب شرب برای باغداری و کشاورزی است.

وی گفت: به دلیل کلر کاری آب شرب، بعضا باغات و کشت هایی که از آب شرب استفاده می کنند دچار مشکل هم می شوند.

آرمین مدیر شرکت آب فاضلاب شهرستان بویراحمد رای تعمیر اساسی و روکش آسفالت حفاری های ناشی از تعمیر و اصلاح و توسعه شبکه آب یاسوج در گذشته و حال اعلام آمادگی کرد و گفت: عملیات تعمیر و روکش بلافاصله بعد اصلاح شبکه انجام می شود و کنده کاری گذشته نیز جبران خواهد شد.

نجفی معاون شهرداری یاسوج و باقری معاون منابع طبیعی استان جهت همکاری با آب و فاضلاب در اصلاح و توسعه شبکه آب یاسوج و احداث مخازن جدید ذخیره آب در یاسوج خبر اعلام آمادگی کردند.

براساس این هماهنگی پروژه اصلاح، توسعه و ایجاد مخازن جدید برای تامین آب شرب یاسوج در هفته اول خرداد به طور رسمی شروع خواهد شد و قرار شد هماهنگی قبلی و حین کار بین شهرداری و آب وفاضلاب به صورت مستمر و به روز برقرار باشد و براین اساس ۳۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب به شبکه آب یاسوج اضافه خواهد شد.

مدیرعامل کارخانجات آرد و نشاسته و گلوکز و دکستروز دنا منصوب شد
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi