پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است و حضور این نهاد علمی در پروژه ها و طرح های علمی و فناورانه، پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74280
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عباس گلرو اظهار کرد: در جلسه ای که به منظور بررسی راهکارهای اجرای قطب دامپروری مهدیشهر بعنوان مصوبه سفر رئیس جمهور در محل استانداری و به ریاست استاندار سمنان، برگزار شد، مقرر شد ستادی برای انجام کلیه امور مربوط به مطالعه و اجرای این طرح ساماندهی شود و جهاد دانشگاهی طی تفاهم نامه امضا شده با جهاد کشاورزی، مطالعات مربوط به این پروژه را انجام دهد.

وی افزود: علاوه بر فعالیت ها و خدمات پژوهشی و مطالعاتی توسط جهاددانشگاهی استان در این پروژه ملی، لازم است از خدمات فناورانه جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگاه های رویان و ابن سینای جهاددانشگاهی در حوزه به نژاد دامی، اصلاح نژاد دام سبک و… استفاده کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه ضمن تقدیر از تلاش های جهاددانشگاهی سمنان برای اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر گفت: انشاءالله امسال و با کمک جهاددانشگاهی سمنان بتوانیم بسیاری از طرح ها و پروژه های روی زمین مانده را به سرانجام برسانیم و از حضور جهاددانشگاهی به عنوان مشاور علمی طرح ایجاد قطب دامپروری بهره خواهیم برد.

گلرو با بیان اینکه طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدیشهر از طرح ها و پروژه های ملی است، افزود: لازم است همه دستگاه ها و سازمان ها و ارگان های دولتی، همکاری، حمایت و مساعدت لازم با جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور علمی طرح داشته باشند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی یکی از مهمترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور است و حضور این نهاد علمی در پروژه ها و طرح های علمی و فناورانه، پشتوانه بسیار خوبی خواهد بود، من و سایر مدیران مربوط تلاش خواهیم کرد اعتبارات ملی برای اجرای طرح ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر را جذب کنیم تا انشاءالله شاهد راه اندازی ایستگاه و افتتاح مجتمع های دامپروری در منطقه باشیم.

آغاز واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان واجد شرایط در سیرجان
دنبال کنید

گلرو تصریح کرد: یکی از بزرگترین طرح های فناورانه در سمنان راه اندازی مزرعه، یا دهکده و یا پردیس فناوری کشاورزی است، با وجود اینکه قطب دامپروری مهدیشهر و مرکز اصلاح نژاد دام توسط جهاددانشگاهی سمنان نیز در حال پیگیری و اجرا است، این مزرعه می تواند با عنوان مزرعه فناوری کشاورزی و دامپروری راه اندازی شود و جهاددانشگاهی سمنان به عنوان ضلع سوم در کنار دانشگاه سمنان و سازمان جهادکشاورزی به ارائه خدمت بپردازد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi