جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پاسخ سخنگوی نمایشگاه کتاب به سوال «توانا» درباره وضعیت نامناسب حجاب در این نمایشگاه

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، «علی رمضانی» در دومین نشست خبری روزانه سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا ساعت ۱۵ امروز (پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت) ۱۹۶ هزار و ۷۸۷ عنوان کتاب به مبلغ ریالی ۸۴ میلیارد ریال فروخته شده که به سرعت در حال افزایش است.  قائم مقام و سخنگوی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74237
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

پاسخ سخنگوی نمایشگاه کتاب به سوال «توانا» درباره وضعیت نامناسب حجاب در این نمایشگاه 3

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران توانا، «علی رمضانی» در دومین نشست خبری روزانه سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: تا ساعت ۱۵ امروز (پنج شنبه ۲۲ اردیبهشت) ۱۹۶ هزار و ۷۸۷ عنوان کتاب به مبلغ ریالی ۸۴ میلیارد ریال فروخته شده که به سرعت در حال افزایش است. 

قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: در بخش مجازی نمایشگاه ۳۳ هزار و ۷۴۰ سفارش، ۹۷ هزار و ۸۰ نسخه کتاب فروخته شده است. 

وی با بیان این که آمار ریالی فروش رفته دیروز بخش فضای مجازی نمایشگاه به صورت اشتباه اعلام شده است، گفت: آماری دقیق ریالی بخش مجازی اولین روز نمایشگاه کتاب، عدد ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. 

رمضانی تصریح کرد: ۷۰ نفر در مرکز پاسخگویی نمایشگاه به شماره تماس ۹۱۰۰۹۸۹۸ آماده ارائه خدمات به مخاطبان هستند. 

وی در خصوص رخدادهای حاشیه‌ای امروز نمایشگاه اظهار داشت: امروز سفرای کشورهای یمن و کره جنوبی از نمایشگاه تهران بازدید داشتند.

مطالبه رعایت شئونات حجاب و عفاف در نمایشگاه کتاب

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به سئوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت: در حوزه عفاف و حجاب، افراد دیگری هم به ما منتقل کرده‌اند که این محیط فرهنگی نیازمند متفاوت شدن از عرف جامعه است؛ یعنی پذیرفته نیست آنچه که در نمایشگاه رخ می‌دهد. 
وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از مظاهری که در نمایشگاه می‌بینیم، ممکن است در سطح جامعه نیز مشاهده شود اما رعایت شئونات مطابق عرف فرهنگی مطالبه از سوی مردم است که به ستاد نمایشگاه کتاب هم منتقل شده است.

رمضانی با بیان این که قسمتی از تصمیم گیری‌ها در مورد عفاف و حجاب مربوط به ستاد نمایشگاه است، گفت: ما از قبل تمهیداتی را لحاظ کرده بودیم. در آیین نامه مجموعه نمایشگاه، صراحتا در مورد پوشش عوامل اجرایی و غرفه داران تعیین شده است.

وی تصریح کرد: اگر ناشران توجه بیشتری داشته باشند، مطلوبیت فرهنگی فضای نمایشگاه بالاتر خواهد رفت. عوامل مسئول و حراست نمایشگاه در صورت محرز شدن تخلف ناشران، این موضوعات را بررسی خواهند کرد. 

تقدیر ویژه رئیس سازمان سینمایی از مدیرکل ارشاد کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در حوزه عمومی باید اقداماتی انجام می‌گرفته و تاکنون از نیروهای مربوطه مشورت‌هایی صورت گرفته است. 

وی اظهار داشت که بحث تبلیغات عمومی در این حوزه به تدریج بیشتر خواهد شد تا شئونات فرهنگی در این نمایشگاه رعایت شود.

رمضانی در پاسخ به پیگیری خبرنگاران در خصوص معضلات پارکینگ نمایشگاه کتاب برای مراجعان گفت: باتوجه به وجود گزارش‌هایی در این مورد، مساله بررسی خواهد شد. 

وی در تشریح حل مشکل دستگاه‌های کارتخوان گفت: اگرچه گزارش دقیقی نداریم، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکل اغلب ناشران حل شده است. طبق برنامه، کارتخوان‌ها به حساب خانه کتاب متصل هستند که پس از پایان نمایشگاه مبالغ به حساب آنها واریز خواهد شد. 

رمضانی در مورد آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: روش دقیق برای آمار‌گیری از مراجعان وجود ندارد و ما اصراری برای ارائه آمار نداریم.

وی در خصوص ادامه فعالیت بخش فروش فضای مجازی پس از پایان نمایشگاه گفت: تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه موضوع نیازمند بررسی چرخه صنعت است؛ نباید فراموش کنیم که صنعت نشر فقط محدود به یک مجموعه نیست.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با بیان این که بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت نشر باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، گفت: برای دسترسی به آثار ناشران و موضوع کتابفروش‌ها را باید در کنار بستر خرید مجازی باید لحاظ و بررسی کنیم.

حل موضوع غرفه‌های خالی نمایشگاه

رمضانی اظهار داشت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که تعداد غرفه‌های خالی از چند عدد فراتر نمی‌رود. از عجایب این نمایشگاه این است که ناشر حق حضور را پرداخت کرده است اما حضور نیافته است. 

وی تاکید کرد: طبق آیین نامه با واحدهای انتشاراتی که غرفه گرفته اند، اما نیامده اند، برخورد خواهد شد؛ زیرا حق سایر ناشران که امکان حضور در نمایشگاه را از دست دادند، گرفته شده است. 

چگونگی تخصیص غرفه‌ها

قائم مقام سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: رتبه بندی ناشران در دستور کار معاونت فرهنگی است و مساله بررسی میزان تولیدی بودن آثار در مورد متراژ غرفه‌ها لحاظ شده است.

عدالت اجتماعی بدون استقرار نظام تامین اجتماعی کارآمد و فراگیر تحقق نمی یابد
دنبال کنید

وی در پاسخ به گلایه برخی ناشران خارجی که گفته اند باتوجه به نرخ ارز، فروش کتاب به صرفه نیست، گفت: هرکدام از ناشران خارجی که طبق ابلاغیه‌های نمایشگاه فهرست کتب را اعلام کرده بودند، کتاب‌های مربوطه را دریافت کرده اند.

رمضانی گفت: آنچه گفته می‌شود مربوط به افرادی است که لیست خود را دیر ارسال کرده اند. 

وی در ادامه افزود: البته ما تلاش کردیم مشکل ناشران خارجی حل شود و براین اساس اگر ناشری تا شب گذشته اثری را آماده ترخیص کرده باشد، در سریع ترین زمان ممکن مشکل آنها حل خواهد شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران در خصوص تغییر نرخ ارز گفت: مطابق آیین نامه نمایشگاه، هزینه کتب براساس نرخ روز بانک مرکزی اعلام شده و ناشران موظف هستند براساس آن اقدام کنند. 

تلاش برای استقبال حداکثری از نمایشگاه

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نوع عملکرد تبلیغاتی نمایشگاه گفت: طبیعتا برگزار نمایشگاهی با این وسعت مبتنی بر تلاش برای ایجاد استقبال و حضور حداکثری در نمایشگاه کتاب تهران است. 

وی در بخش دیگری از این نشست خبری و در پاسخ به گلایه برخی غرفه‌ها درباره انحصار بن تخفیف به نشر فضای مجازی گفت: باتوجه به عبور کشور از پیک کرونا، ما تلاش می‌کنیم تمهیداتی داشته باشیم که شهروندان مراجعه کمتری به نمایشگاه داشته باشند؛ کما این که استقبال خوبی از فروش مجازی داشته ایم.

رمضانی تاکید کرد: عرضه کتاب در نمایشگاه مجازی، فرصتی برای همه مردم کشور ما ایجاد کرده است که به بازار کتاب دسترسی داشته باشند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران همچنین گفت: برای پرشور شدن نمایشگاه کتاب عجله نکنید؛ نمایشگاه پرشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: نوع جانمایی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران به گونه‌ای است که باتوجه به شرایط کرونایی کمترین تراکم جمعیتی ایجاد شود. اگر نوع چیدمان نمایشگاه کتاب همانند دوره‌های قبلی بود، قطعا فشردگی و تراکم جمعیتی بیشتر بود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi