شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحصیل 223 هزار دانش آموز در مدارس عشایری سراسر کشور

به گزارش کرونا از شیراز، صفرعلی یازرلو در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونین اموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور گفت: دفتر توسعه عدالت آموزشی آموزش عشایر، سه برنامه مهم را دنبال می‌کند که یکی از آنها توسعه برنامه های  آموزشی و تربیتی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74195
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

تحصیل 223 هزار دانش آموز در مدارس عشایری سراسر کشور

به گزارش کرونا از شیراز، صفرعلی یازرلو در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونین اموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور گفت: دفتر توسعه عدالت آموزشی آموزش عشایر، سه برنامه مهم را دنبال می‌کند که یکی از آنها توسعه برنامه های  آموزشی و تربیتی در مناطق عشایری است.

سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی آموزش عشایر وزارت اموزش و پرورش گفت: دومین برنامه کیفیت بخشی به کلاسهای چند پایه با به کارگیری راهبران آموزشی تربیتی است.

یازرلو افزود: برنامه سوم هم بحث نصیب برابر آموزشی یکسان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی آموزش عشایر وزارت اموزش و پرورش گفت: در فارس، خوزستان، گلستان و لرستان تعداد زیادی از دانش آموزان عشایری مشغول تحصیل هستند.

یازرلو گفت: در ۱۲ استان اداره عشایری داریم که در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی نیز سهمیه هایی برای تربیت معلمان برای مناطق عشایری در نظر  گرفته شده است.

وی گفت: ۲۴۱ مدرسه شبانه روزی عشایر برای در دوره متوسطه اول و دوم در سراسر کشور دایر است.

سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی آموزش عشایر وزارت اموزش و پرورش گفت: ۴۰هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

یازرلو افزود: باید به نیازها و ظرفیت های مناطق عشایری توجه ویژه ای شود و همه مسئولین باید صدای این جامعه شریف باشند.

استفاده از تجارب استانها در آموزش حضوری ضروری است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین اظهار داشت: هدف از برگزاری گردهمایی دو روزه در شیراز استفاده از تجارب ارزشمند استانها در مواجهه با چالش آموزش حضوری است.

رضوان حکیم‌زاده افزود: این نشست یک فرصت بزرگ برای هم افزایی تمامی استانها و به اشتراک گذاری ایده های مختلف در دوران آموزش غیر حضوری است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تجربه مثبت بازگشایی به همگان نشان داد اموزشهای حضوری تا چه حد می تواند گره گشا باشد گفت: سعی کردیم برنامه ریزی ما در این نشست به صورتی باشد تا  استانها مسئولیت تبیین برنامه ها را بر عهده بگیرند. 

برخورداری ۵۷۲ روستا در استان از نعمت گاز
دنبال کنید

حکیم زاده افزود: در این نشست ۴ محور اصلی برنامه های آموزش ابتدایی، یعنی توجه به عدالت اموزشی، ارتقا کیفیت یادگیری دانش آموزان، ارتقا توانمندی های معلمان و تحول در روش ها و برنامه های آموزشی که بر اساس سند تحول  است را دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: با رصد یادگیری دانش اموزان متوجه شدیم میزان یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا بسیار افت کرده است که در برخی دروس آمار دانش اموزان نیازمند به تلاش ۲ برابر شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  گفت: مرحله اول جبران و تثبیت یادگیری در تابستان سال گذشته اجرا شد و مرحله دوم را نیز  بر اساس نتایج ارزشیابی را اول بهمن ماه تا پایان سال تحصیلی اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هیچ تغییری در نحوه ارزشیابی از دانش آموزان صورت نگرفته است افزود: قرار نیست سیستم نمره دهی در  دوره ابتدایی اعمال شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزشیابی کیفی توصیفی معلم می تواند از ابزارهای مختلفی برای ارزشیابی از دانش آموزان استفاده کند و آزمون ابزاری برای ارزشیابی کیفی توصیفی است و تاکید ما بر این بوده است که از آزمون کتبی به عنوان یکی از ابزارهای ارزشیابی در سراسر کشور بهره گرفته شود.

وی گفت: برنامه های متعددی برای توانمندسازی همکاران داریم و خوشبختانه با درایت وزیر آموزش و پرورش ۸۰ درصد از ظرفیت استخدامی معلمان در سال اینده قرار است به دوره ابتدایی اختصاص داده شود که این یک رویکرد رو به جلو است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دوره ابتدایی باید نگاه تخصصی داشته باشیم و اگر ما مبنای درستی برای جذب نیروی انسانی داشته باشیم در آینده ای نزدیک شاهد تحول بزرگ در دوره ابتدایی خواهیم بود.

آماده‌باش فرماندار کهگیلویه به دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با بحران‌های احتمالی
دنبال کنید

بازماندن از مدرسه مسیر گمراهی دانش‌آموزان را در پی دارد

در ادامه مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت اموزش و پرورش هم گفت: تلاش داریم سال آینده به دانش آموزان دوره ابتدایی سواد دیجیتال که یکی از ضروریات زندگی امروز است اموخته شود.

محمد حسین حسینی گفت: آموزش و پرورش ظرفی است که باید در این ظرف نوع دوستی، نظم، تلاش و احترام گذاشته شود تا جامعه از آن بهره ببرد.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت اموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آیینه تمام نمای جامعه است و سرمایه گذاری در این دستگاه موجب تحول و رشد در جامعه خواهد شد.

حسینی گفت: باور ما این است که دانش آموزان ولی نعمت هستند و تمام تلاش ما این است که به کمک آموزشهای حضوری افت تحصیلی دانش آموزان را جبران کنیم.

وی افزود: برای تحقق اهداف تربیتی باید اولیا و تمام دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش کمک کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت اموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که از حضور در مدرسه محروم می شوند ممکن است مسیرشان به گمراهی ختم شود.

حسینی گفت: رشد تحصیلی، عاطفی اجتماعی و جسمانی از اهداف اصلی دوره ابتدایی است.

وی ادامه داد: انسداد مبادی بی سوادی در کنار کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی از اهداف و برنامه های اصلی دوره ابتدایی است.

حسینی گفت: اموزش مهارتهای زندگی به دانش اموزان از طریق طرح مدرسه خوانا، آموزش خلاقیت ، ارایه تکالیف مهارت محور و توانمند سازی همکاران دوره ابتدایی از دیگر برنامه های مهم آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سال جدید است.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت اموزش و پرورش گفت: تلاش داریم سال آینده به دانش آموزان دوره ابتدایی سواد دیجیتال که یکی از ضروریات زندگی امروز است اموخته شود.

انتهای پیام/ن


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi