پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان

به گزارش کرونا از یاسوج همزمان با سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی ویژه برنامه‌ای با عنوان جشن سپاس مربی در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.  مدیر سازمان دانش‌آموزی استان در این همایش گفت: دو سال شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شد که برنامه‌های سازمان دانش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 74183
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان

به گزارش کرونا از یاسوج همزمان با سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی ویژه برنامه‌ای با عنوان جشن سپاس مربی در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 مدیر سازمان دانش‌آموزی استان در این همایش گفت: دو سال شیوع کرونا و تعطیلی مدارس باعث شد که برنامه‌های سازمان دانش آموزی که با محوریت مدارس برگزار می‌شود، عملا تعطیل شوند.

سید نظام مرادی افزود: سازمان دانش آموزی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، جایگاه ارزنده‌ای دارد و می‌تواند زمینه تحول در دانش‌آموزان گام دومی جامعه هدف را به وجود آورد.

وی گفت: منش‌ها و فضیلت‌های سازمان دانش آموزی متناسب با بیانیه گام دوم تعریف شده است و در شرایط بازمهندسی جدید، برای دانش آموزان امروز چراغ راه برای آینده است.

مرادی ضمن تاکید بر جایگاه دانش آموزان در جامعه گفت: از معلمان انتظار می‌رود که با تربیت نسل سالم بتوانند زمینه حیات طیبه آنان فراهم باشد.

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان 6

وی گفت: این مسئولیت‌ها بر دوش معلمان و مربیان در سطح مدارس است و باید برای دانش آموزان تببین شود و به عنوان سفیر موفق خود در جامعه به سرانجام برسانند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان افزود: سازمان دانش آموزی ضمن پاسداشت ارزش‌های اسلامی، توانسته است نقش زیادی را در فعالیت‌های تربیتی ایفا کند.

مرادی به توانایی نوجوانان در مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: امروزه دانش آموزان زیادی در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شده اند اما در اکثر مهارت‌های اولیه زندگی ناتوان هستند و باید از همین ابتدا مهارت‌های زندگی سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به آن‌ها آموزش دهیم.

تصاویری دیدنی ازطبیعت زمستانی "کوه خامی" در گچساران
دنبال کنید

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان 7

وی همدلی، همفکری و همکاری را شعار سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت: با تشکیل حتی اردو‌های یک روزه می‌توان این فضیلت‌ها را به صورت عینی و به مراتب بهتر از کلاس درس به دانش آموزان آموزش داد.

مرادی ادامه داد: هم اکنون شاید بسیاری از مطالب کتب درسی چندان تاثیری در آینده دانش آموز نداشته باشند، اما مهارت‌هایی که از طریق مربیان سازمان دانش آموزی به دانش آموزان آموخته می‌شود، برای زندگی حال و آینده آن‌ها مثمر ثمر باشد.

وی به نقش مربی پیشتاز در مدارس اشاره کرد و گفت: مربی پیشتاز فقط مربی امور تربیتی مدرسه نیست بلکه می‌تواند مدیر، دبیر ریاضی، علوم و معلم شش پایه ابتدایی باشد و این وظایفی است که بر عهده همه ما مربیان گذاشته شده است.

مرادی با اشاره به رتبه برتر سازمان دانش آموزی استان در کشور، افزود: هم اکنون استان ما با تلاش همه مربیان، در جذب دانش آموزان و مربیان پیشتاز جز برترین‌ها در کشور است ضمن اینکه بیش از هزار دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان داریم.

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان 8

وی گفت: سازمان دانش آموزی در ۹ منطقه و شهرستان مجلس دانش آموزی وجود دارد که ۵۰ عضو در استان و ۲ نفر هم نماینده در مجلس دانش آموزی کشور دارد.

مرادی گفت: ۴۵ هزار دانش آموز پیشتاز عضو سازمان دانش آموزی که تحت مدیریت مربیان این سازمان هستند هر کدام نقشی در جامعه دانش آموزی که جامعه هدف ما است ایفا می‌کنند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی آموزش و پرورش نیز در این همایش گفت: باید تلاش کنیم که سازمان دانش آموزی را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

انتقاد از غیر فعال بودن هیئت امنای بسیاری از مساجد
دنبال کنید

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان 9

ایمان سبحانی نژاد افزود: یکی از مهمترین اهداف ما پرورش فرزندانی جامعه پذیر، اجتماعی، صالح، آگاه، مطالبه گر و فرزندانی باشند که پدران و مادرانی صالح برای آینده این سرزمین باشند.

قبل از آغاز همایش، مدیر سازمان دانش آموزی با حضور در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش وی را رسما به عضویت در تشکیلات دانش آموزی درآوردند.

در این همایش همچنین دانش آموزان عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی به اجرای مانور تشکیلاتی پرداختند ضمن اینکه نمایش حاملان قرآن، گارد پرچم، مخابره با پرچم، نظام جمع و دیگر فعالیت‌های تشکیلاتی از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

در پایان این آیین از مربیان منتخب تشکل پیشتازان تجلیل شد و پیشتازان، خبرنگاران دانش اموز و نمایندگان مجلس دانش اموزی با اهدای لوح سپاس از انان قدردانی کردند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi