جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ظرفیت‌ گردشگری ورزشی اردکان فعال شود

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به میزبانی اردکان از جشنواره بین المللی صخره نوردی گفت: ظرفیت های گردشگری ورزشی اردکان باید در سریع‌ترین زمان ممکن فعال شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73983
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

ظرفیت‌ گردشگری ورزشی اردکان فعال شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رضا دشتی با اشاره به اینکه اردکان دارای شش تیم لیگ برتری در رشته های مختلف ورزشی و ورزش‌های همگانی است، اظهار کرد: جایگاه ورزش اردکان بر کسی پوشیده نیست اما تبدیل ظرفیت های ورزشی و اشاعه گردشگری ورزشی در این شهر اهمیت خاص خود را دارد و می تواند اردکان را تبدیل به قطب گردشگری ورزشی در استان یزد کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی صخره نوردی اردکان که برای نخستین بار در این سطح انجام شده توجه و بهره برداری از یک ظرفیت بسیار بالای گردشگری ورزشی در این منطقه است و حضور ورزشکاران و صخره نوردان از ایران و چندین کشور خارجی در کنار دیدار از فرهنگ اسلامی – ایرانی و جاذبه های تاریخی و طبیعی اردکان الگوی خوبی برای توسعه گردشگری ورزشی منطقه است.

دشتی تاکید کرد: حوزه گردشگری بسیار پویا و پر ظرفیت است. اینکه ظرفیت های متعددی در گردشگری کشور در مناطق مختلف از جمله اردکان وجود داشته باشد ولی این ظرفیت ها بلااستفاده بمانند، مشکلی را حل نخواهد کرد ولی بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه گردشگری از جمله ایجاد سایت های گردشگری ورزشی، تاسیس ژئو پارک‌های کویر و کوهستان همراه با حمایت مادی و معنوی از این امر می تواند علاوه بر ایجاد ظرفیت های یاد شده در حوزه ملی و بین المللی به ایجاد اشتغال کمک کرده و منجر به ارتقای کیفی و کمی سلامت روح و جسم جوانان منطقه شده و از آسیب های اجتماعی نیز پیشگیری کند.

رویکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه تغییر می‌کند
دنبال کنید

وی افزود: اردکان در حال حاضر با همین رویکرد میزبان جشنواره بین المللی صخره نوردی است که این جشنواره برای نخستین بار در لیست رسمی رویدادهای جهانی فدراسیون جهانی کوهنوردی نیز ثبت شده و این امر اتفاق خوبی برای کشور محسوب می شود.

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس تاکید کرد: جشنواره صخره نوردی اردکان فردا به پایان می رسد ولی امیدواریم نقطه آغاز توسعه گردشگری ورزشی در سایر رشته های ورزشی و پیوند آن با گردشگری و فرهنگ منطقه باشد و همچنین شاهد رشد روزافزون توسعه گردشگری ورزشی در اردکان، استان یزد و اقصی نقاط میهن اسلامی باشیم.

دشتی از بخش خصوصی به دلیل حمایت های مادی و معنوی خود از این جشنواره تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد: این کمک‌ها به عنوان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ورزشی اردکان ادامه یابد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi