جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بازدید نماینده ولی‌فقیه از کارخانه قند یاسوج/از سرقت‌های بزرگ تا سنگ‌‌اندازی مقابل راه‌اندازی+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج، داستان کارخانه قند یاسوج همچنان داستان بی پایان و پر رمز و راز است که علیرغم و بازپسگیری و برگشتن کارخانه قند به دامان بیت المال مشکلات به قوت خود باقی است. مشکلات مربوط به سرقت‌هایی که از این کارخانه شده به قدری که معلوم نیست برای راه اندازی آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73965
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

بازدید نماینده ولی‌فقیه از کارخانه قند یاسوج/از سرقت‌های بزرگ تا سنگ‌‌اندازی مقابل راه‌اندازی+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج، داستان کارخانه قند یاسوج همچنان داستان بی پایان و پر رمز و راز است که علیرغم و بازپسگیری و برگشتن کارخانه قند به دامان بیت المال مشکلات به قوت خود باقی است.

مشکلات مربوط به سرقت‌هایی که از این کارخانه شده به قدری که معلوم نیست برای راه اندازی آن چند صد میلیارد اعتبار و بودجه لازم است که دوباره به حالت اولیه خود باز گردد.

سارقین تا آنجا که می‌توانستند از سیم و کابل و لوله گرفته تا پیچ و مهره و پمپ و آهن مستعمل و قراضه از این کارخانه به سرقت بردند اما موضوع خانه‌های سازمانی این واحد تولیدی از همه قسمت های این سریال شنیدنی‌تر است آنجا که کارگران کارخانه قند را به ضرب زور از خانه و کاشانه بیرون کردند و اکنون معلوم نیست سرانجام این ۱۲۰ واحد مسکونی چه خواهد شد.

بازدید نماینده ولی‌فقیه از کارخانه قند یاسوج/از سرقت‌های بزرگ تا سنگ‌‌اندازی مقابل راه‌اندازی+فیلم 5

واحدهای مسکونی که در دوره واگذاری به بخش خصوصی توسط سرمایه‌گذار اجاره داده شد ئ حال که کارخانه به دامان بیت‌المال بازگشته و ستاد اجرایی فرمان امام آن را خریداری کرده معلوم نیست که چه سرنوشتی در انتظار این خانه‌های سازمانی است.

در همین خصوص نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج برای چندمین بار متوالی از روند بازسازی و ترمیم و نوسازی کارخانه قند بازدید به عمل آورد.

آیت الله سید نصیر حسینی در این بازدید از زبان مدیرعامل مجموعه کارخانه قند در جریان آخرین اقدامات بازسازی قرار گرفت.

در این بازدید که شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشت دست اندرکاران مجموعه گزارشی ارائه کردند که نشان می داد اعتبار اولیه پیش‌بینی‌شده ۳۰۰ میلیارد تومانی برای نوسازی ناکافی بوده و شاید برای راه اندازی آن به ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز باشد.

درد دلی با صاحب‌خانه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد؛ به خودمان رحم کنیم!
دنبال کنید

بازدید نماینده ولی‌فقیه از کارخانه قند یاسوج/از سرقت‌های بزرگ تا سنگ‌‌اندازی مقابل راه‌اندازی+فیلم 6

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه ستاد آبروی خود را برای راه اندازی کارخانه به میدان گذاشته تصریح کرد: بر اساس اولویت در کارخانه در حال انجام کار هستیم و یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن به دست یکی از اساتید نمونه و سرشناس کشوری به همراه تیم خود مشغول بازسازی هستند.

مدیرعامل کارخانه نیز گفت: یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های نوسازی کارخانه مربوط به برق مجموعه است که متاسفانه بسیاری از قسمت‌های شبکه برق کارخانه با قیمت های بسیار بالا به سرقت رفته و از پست های برق تنها یک کابینت به جای مانده است!.

 نماینده ولی فقیه و هیئت همراه از انبار مجموعه کارخانه قند هم بازدید کردند که تقریباً در آن چیز زیادی باقی نمانده و بسیاری از وسایل گران قیمت که بعضی از آنها قیمت چند ده میلیونی دارند به سرقت رفته بود.

از نگرانی‌های کارگران کارخانه در این دیدار می توان به عدم همکاری بانک تجارت اشاره کرد که معتقد بودند بانک همکاری لازم را برای رفع تصرف از این کار خانه ندارد و همین موجب شده که روند بازسازی کمی کند باشد برای نمونه آنها به واحدهای سازمانی این کارخانه اشاره کردند که بسیاری از آن‌ها خانه مجردی شده و بدون پرداخت یک ریال هزینه آب و برق و گاز در آن سکونت دارند در حالی که کارگران کارخانه در جای‌جای این شهر با مشقت و سختی و با اجاره مسکن‌های کمرشکن روزگار سپری می‌کنند.

بازدید نماینده ولی‌فقیه از کارخانه قند یاسوج/از سرقت‌های بزرگ تا سنگ‌‌اندازی مقابل راه‌اندازی+فیلم 7

 

اما خبر خوش اینکه مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان با مدیرعامل کارخانه معتقد بودند که اگر مشکل حادی پیش نیاید کارخانه تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید هر چند که سنگ های زیادی جلوی پای مجموعه گذاشته می‌شود اما با درایت را با حوصله سنگ ها یکی پس از دیگری کنار زده خواهد شد.

رونمایی از نخستین نامزد سرشناس انتخابات فدراسیون فوتبال/ رئیس اسبق سازمان لیگ با مدیرعامل پیشین استقلال چراغ اول را روشن کرد
دنبال کنید

نماینده ولی فقیه در این دیدار با قدردانی از زحمات مدیرعامل و همچنین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که همه وقت خود را صرف نوسازی کارخانه کرده‌اند گفت: بر اساس وظیفه ای که داریم و باید همه به رونق تولید در استان کمک کنیم ما هم وارد میدان شده و از شما تمام قد حمایت خواهیم کرد چرا که نیاز استان بیش از هر زمان رفع بیکاری و همچنین رونق تولید است و کارخانه قند باید الگوی تولید و اشتغال در استان شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi