شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهار حریق انبار چینی و خطری که از بیخ گوش بازار اصفهان گذشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با تلاش آتش‌نشانان و اعزام بیش از ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی حریق انبار چینی و بلور محدوده خیابان هاتف مهار و از سرایت به مغازه‌های مجاور و بازار اصفهان پیشگیری شد. به گزارش کرونا، فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73911
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

مهار حریق انبار چینی و خطری که از بیخ گوش بازار اصفهان گذشت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با تلاش آتش‌نشانان و اعزام بیش از ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی حریق انبار چینی و بلور محدوده خیابان هاتف مهار و از سرایت به مغازه‌های مجاور و بازار اصفهان پیشگیری شد.

به گزارش کرونا، فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ساعت ۲۰ و ۲۸ دقیقه پنجشنبه حریق انبار چینی و بلور محدوده خیابان هاتف کوچه میرعماد به آتش‌نشانی اصفهان اعلام شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۷ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند و با تلاش آتش‌نشانان در کمترین زمان آتش مهار شد، گفت: برای مهار حریق اطفائیه‌های سنگین و فوق سنگین و سبک به محل حادثه اعزام شدند و فقط خود انبار طعمه حریق شد.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در مجاورت این انبار ۶ باب مغازه صنایع دستی و فروشگاه چینی وجود داشت، گفت: قسمتی از یک انبار چوب نیز در مجاورت این انبار قرار داشت.

حریق بعد از ۲ ساعت و نیم مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امکان توسعه حریق به بازار وجود داشت که با تلاش آتش‌نشانان آتش به بازار سرایت نکرد، ادامه داد: حدود ۷۰۰ متر وسعت این انبار بود که با اقدام سریع آتش‌نشانان فقط بخشی از انبار دچار حریق شد و آتش به مغازه‌های مجاور سرایت نکرد.

وی با بیان اینکه مهار این حریق حدود ۲ ساعت و نیم زمان برد و پاکسازی انجام شد، خاطرنشان کرد: این حادثه ۳ مصدوم آتش‌نشان داشت که ۲ نفر از ناحیه دست و یک نفر از آن‌ها دچار دودزدگی شدید شد که هر سه به بیمارستان اعزام شدند.

کاوه آهنگران با بیان اینکه در این حادثه عوامل نیروی انتظامی، راهور و اداره برق  آتش‌نشانی را همراهی کردند، ادامه داد: وسعت این حریق فوق سنگین بود و یک انبار سوله مانند داشت.

مغازه‌های بازار اصفهان باید به قید فوریت ایمن‌سازی شوند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تأکید بر رعایت موارد ایمنی توسط مغازه‌داران داخل بازار، گفت: حتی ۱۰ درصد هم در مغازه‌ها موارد ایمنی رعایت نمی‌شود و یک کپسول آتش‌نشانی که می‌تواند در دقایق اولیه حریق مانند یک ایستگاه آتش‌نشانی عمل کند، مغازه‌داران از آن دریغ می‌کنند و نیاز است همه کسبه رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه در این حریق هیچ آسیبی به بخش میراث فرهنگی و بدنه بازار و میدان امام وارد نشد، افزود: حریق، ریزش آوار و تخریب از مشکلات بازار اصفهان است و نیاز است با حمایت اتاق اصناف، شهرداری و میراث فرهنگی هر چه سریع‌تر تا فاجعه‌ای رخ نداده، اقدام کنند و بعد از وقوع حادثه هیچ اقدامی فایده ندارد.

کاوه آهنگران خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم را آتش‌نشانی اصفهان انجام داده و آموزش‌های لازم داده شده، اما نیاز به یک جهاد ملی و حمایت دولتی دارد که با اجبار مغازه‌ها و تحت فوریت ایمن‌سازی شوند و موارد ایمنی را رعایت کنند تا میراثی که مربوط به همه است از آن حفاظت شود.

منبع: فارس

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi