پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اختصاص ۲۰۸ میلیارد تومان برای رفع تنش‌ آبی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم بودن دو شورای تامین و بحران اظهار کرد: مصوبات شورای بحران لازم‌ الاجرا بوده چرا که بحران‌ها متوجه جان و مال مردم است. وی با تاکید بر اینکه همه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73791
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

اختصاص  ۲۰۸ میلیارد تومان برای رفع تنش‌ آبی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم بودن دو شورای تامین و بحران اظهار کرد: مصوبات شورای بحران لازم‌ الاجرا بوده چرا که بحران‌ها متوجه جان و مال مردم است.

وی با تاکید بر اینکه همه مکلف به اجرای مصوبات شورای بحران هستیم، گفت: متاسفانه مدیران و جامعه با مقوله پیشگیری بیگانه‌ هستند حتی در این زمینه هم سرمایه‌گذاری نمی‌کنند در حالی که اگر پیشگیری شود از خسارت‌های جانی و مالی کاسته می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به زلزله سی‌سخت اشاره و با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان در زمینه تسهیلات، بلاعوض و زیرساخت در این شهر هزینه شد، افزود: اگر به مقوله پیش‌بینی و پیشگیری توجه کنیم از هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کنیم.

حاجی‌زاده در بخش دوم سخنان  خود کم‌آبی را یکی از بحران‌های جدی در استان دانست و عنوان کرد: در برخی حوزه‌ها دچار کم‌آبی هستیم که فرهنگ مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف و زیاده‌روی در استان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان و مردم در موضوع خشکسالی و عبور از این شرایط کمک کنند، ادامه داد: مسؤولان می‌توانند با اختصاص اعتبار برای احداث پروژه‌های آبی و مردم با احیاء فرهنگ صرفه‌ جویی کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم، همچنین در مناطقی که دچار خشکسالی شدند الگوی کشت تعریف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۲۰۸ میلیارد تومان از محل محرومیت‌زدایی برای رفع تنش آبی در روستاهای محروم استان خبر داد و گفت: این اعتبار در اختیار قرارگاه امام حسن(ع)  سپاه قرار گرفته و کار هم شروع شده است.

مرزهای کهگیلویه به خوزستان بسته شد
دنبال کنید

حاجی‌زاده آتش‌سوزی جنگل‌ها را دومین بحران جدی در استان دانست و عنوان کرد: تجهیزات مقابله با اطفاء حریق باید در فرمانداری شهرستان مستقر باشد تا با بروز حادثه با استفاده از ظرفیت مردم و گروه‌های جهادی آتش‌سوزی‌ها کنترل شود.

وی خواستار تشکیل کمیته خسارت‌ها، امنیتی و انتظامات، مقابله با حریم، ماشین‌آلات و تجهیزات شد و افزود: برای آشیانه بالگرد منطقه فیروزآباد بویراحمد اعتبار گذاشته شده و آشیانه احداث می‌شود.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi