شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تراکم دانش آموزی بالا کیفیت تحصیلی را کاهش می دهد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با بیان اینکه باید از ظرفیت خیرین و منابع ملی برای جبران سرانه های آموزشی استفاده شود،گفت: سرانه های پایین فضای آموزشی کیفیت تحصیلی را در دانش آموزان کاهش می دهد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73785
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

تراکم دانش آموزی بالا کیفیت تحصیلی را کاهش می دهد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی در آیین تجلیل از معلمان ۲ مدرسه خیبر و رضوان  شهرستان فردیس افزود: اهمیت امور تربیتی و تربیت نسل آینده بر اساس آموزه های دینی اولویت اول قرار دارد و سپس  موضوع آموزش بر عهده معلمان است.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شغل معلمی را شغل انبیاء دانست و گفت: این رسالت و مسوولیت بر عهده معلمان گذاشته شده است، از این رو از  معلمان انتظار می رود تا جوانان مملکت را با آینده نگری برای ۲۰ سال بعد تربیت کنند.

این نماینده مجلس  با اشاره به اینکه فردیس با تراکم جمعیت بالا کمترین سرانه های آموزشی را دارد اظهار داشت: باید با کمک یکدیگر و استفاده از ظرفیت ها و خیرین بتوانیم کمبودها و مشکلات را در استان البرز برطرف کنیم.

عباسی افزود: استان البرز به دلیل مهاجرت پذیری سالانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت و به تبع آن ۲۵ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی آن اضافه می شود ؛زیر ساخت های استان متناسب با جمعیت آن نیست .

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۵ متر مربع  و در استان البرز سه متر مربع است که سرانه  البرز  نصف  سرانه آموزشی کشور است .

عباسی به بازدید از مدرسه ابتدایی خیبر در پیک فردیس اشاره کرد و  بیان داشت: این مدرسه کلاس هایی با فضای کوچک  و تراکم دانش آموزی ۳۰ الی ۴۰ نفر بوده که فضایی برای تحرکت دانش آموزان  ندارد؛ در تلاش هستیم تا این سرانه ها افزایش یابد.

تاکید بر لزوم رفع مشکلات ادارات ارشاد حوزه انتخابیه
دنبال کنید

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور به استان البرز قرار شد ۲۰۰ مدرسه ساخته شود؛  سفر رییس جمهور زمینه خوبی برای این کار است؛ در مجلس هم تلاش کردیم بودجه های استانی را  تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم ؛ اگر سرانه ها در بودجه اضافه شود این بودجه به آموزش و پرورش و بهداشت  و درمان هم تعلق می گیرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi