پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتعال ۸۰ هزارنفر کارگر باقانون کار در کهگیلویه وبویراحمد

  به گزارش کرونا از گچساران حمیدرضا واعظی زاده در جشن روز کارگر سد چم شیر گچساران اظهار کرد: افزون بر ۹۸ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بین ۹ الی ۱۱ هزار کارگاه صنفی و صنعتی نیز در این استان باعث اشتعال حدود ۸۰ هزار نفر کارگر با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73725
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

اشتعال ۸۰ هزارنفر کارگر باقانون کار در کهگیلویه وبویراحمد

 

به گزارش کرونا از گچساران حمیدرضا واعظی زاده در جشن روز کارگر سد چم شیر گچساران اظهار کرد: افزون بر ۹۸ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بین ۹ الی ۱۱ هزار کارگاه صنفی و صنعتی نیز در این استان باعث اشتعال حدود ۸۰ هزار نفر کارگر با قانون کار شده است. 

وی بیان کرد: تلاش می‌شود تا در زمینه بالندگی جامعه کارگری صیانت از نیروی کار، ایجاد فضای تفاهم و سازش بین کارگر و کارفرما، با نگاه قانون کار و قبل از اینکه مباحث کارگری به مواد قانون کار در بحث رسیدگی برسد، ایجاد شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه به دنبال فضای سازش و تفاهم در بستر کاری با تشکل های کارگری و کارفرمایی هستیم، تصریح کرد: ایجاد فضای آکنده از تفاهم و بازدید بازرسان ما در راستای بهداشت و ایمنی در محیط های کار از دیگر اقدامات این دستگاه می باشد.

واعظی زاده عنوان کرد: در بستر سازی در جهت تقویت روحیه کار و کارآفرینی در کهگیلویه بویر احمد از دیگر اهداف مهم است.

وی گفت: آموزش یکی از اقدامات مهمی است که کارگران به عنوان بالاترین سرمایه واحدهای کارگری باید متناسب با نیازهای تولیدی آن را فراگیرند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه آموزش های بازار محور به عنوان مبنا و اساس کار است،خاطرنشان کرد: از اولویت ها می توان به توجه حق دست کارگر و پرداخت مزایای آنها، ساماندهی قراردادهای موقت قانون کار، امنیت شغلی کارگران با سازش کارفرمایان اشاره کرد.

خسارت ۱۰ میلیارد ریالی بارندگی تابستانه به زیر ساخت عشایر باشت
دنبال کنید

واعظی زاده بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر برنامه های متنوعی در کهگیلویه وبویراحمد در حال اجراست که با لستقبال خوب جامعه کارآفرینان و کارگران روبرو سده است.

وی افزود: در آموزه های دینی ما به موضوع کار و کارگر واهمیت آن بسیار تاکید شده تا جائیکه پیامبر بر دستان کارگر بوسه زدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه جامعه کار و تولید ببه عنوان ستون فقرات است، ادامه داد: باید موضوع مطالبات جامعه کارگری را به صورت ویزه دیده و آن را پیگیری کنید.

واعظی زاده اضافه کرد: رضایتمندی کارگران به عنوان بازوان توانمند که ارمغان تلاش آنها بالندگی است باید به خوبی دیده شود، توجه به معیشت مردم و رفاه آنها و رضایت جامعه کارگری از اهداف مهم وزارت کار است.

اشتعال ۸۰ هزارنفر کارگر باقانون کار در کهگیلویه وبویراحمد 4

وی گفت: توجه به رفع فقر مردم در دستور کار دولت است و باید برای آن تلاش کنیم.،مادر غالب جمعیت و نگاه ویژه نظام توجه به جامعه کار و کارگری و مرخصی زایمان را در دستور کار خود قرار داده ایم.

واعظی زاده با اشاره به اینکه بسیج کارگری امسال به صورت ویزه برنامه های هفته کارگر را هدایت کرده است، اظهار داشت: باید از زحمات مسئولان سد چم شیر و دستگاه قضا برای مدیریت معوقات حقوق کارگری تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: شناسایی افراد بدون سرپناه و خوراک و پوشاک که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند تحت عنوان فقر مطلق در استان شروع شده و پس از شناسایی به مدت ۳ ماه به آنان کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

کارگاه های آموزش فضای مجازی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
دنبال کنید

اشتعال ۸۰ هزارنفر کارگر باقانون کار در کهگیلویه وبویراحمد 5

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در جشن روز کارگر سد چم شیر اظهار کرد: استقلال کشور مدیون کارگران زحمتکش است، در جامعه اسلامی کارگران در جایگاه و شان بالایی قرار دارند.

وی بیان کرد: اگر عظمتی در دنیا داریم به پاس زحمات کارگران است که هیچ گاه اجازه ندادند چرخ تولیدات داخلی از حرکت به ایستد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: باید کارگران دیده شوند و امنیت شغلی داشته و بدون دغدغه به وظایف خود بپردازد، باید برای کارگران ایجاد انگیزه کرد ،کارگران دارای بصیرت هستند.

دبهیم خوب اضافه کرد: در دوران انقلاب تا کنون کارگران نقش به سزایی ایفا کرده و به عنوان سربازان خط اول تولید حضور موثری داشتند، اقدامات بسیاری در راستای احترام به کارگران انجام شده ولی هنوز جای کار وجود دارد .

وی افزود” نیروی کار و کارآفرینی در جامعه ما جایگاه خاصی دارد، اکثر کارگران‌گلایمند نبود رفاه مناسب هستند، با توجه به شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم است باید تدابیر لازم انجام شود.

دبهیم خوب اضافه کرد: مدیران سد چم شیر جزو مدیران‌موفق بوده و خوشبختانه در خصوص پرداخت حقوق کارگران مشکلات کمتری داشتند که آن را مدیریت کردند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi