پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرح قانون جهش تولید دانش بنیان در آستانه تصویب

دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: مجلس در نخستین اقدام درباره شعار سال، فراکسیون دانش بنیان را تشکیل داد و طرح قانون جهش تولیدِ دانش بنیان نیز در آستانه تصویب است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73704
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

طرح قانون جهش تولید دانش بنیان در آستانه تصویب

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، الهام آزاد در جلسه شورای اداری استان که با دستور کار توسعه اقتصاد دانش بنیان و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال در مجمع کارآفرینی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص شعار سال، اظهار کرد: مجلس در نخستین اقدام، فراکسیون دانش بنیان را تشکیل داد و طرح قانون جهش تولیدِ دانش بنیان را نیز مطرح کرد تا با تایید نهایی در مجلس، زمینه اجرای دیگر بخش‌های این طرح در بخش‌های مختلف کشور فراهم شود.

 نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس  شورای اسلامی با ابراز امیدواری از ریل گذاری‌ مناسب نمایندگان مجلس در تحقق شعار سال، اضافه کرد: رهبری نقشه ترسیمی در موضوع اقتصاد مقاومتی را تسهیل کرده‌اند در این بین مؤثرترین مؤلفه‌ای که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را نه در حد یک شعار، بلکه به‌صورت عملیاتی محقق کند، شرکت‌های دانش بنیان هستند که باید از نظر کمی و کیفی مورد حمایت قرار گیرند.

وی با اعتقاد به اینکه نقاط ضعف شرکت‌های دانش بنیان باید با کمک خود آنها احصا شود، خاطر نشان کرد: متخصصین و فعالان حوزه دانش بنیان‌ها می‌توانند قانون‌گذاران مجلس شورای اسلامی را برای اصلاح برخی ساختارها رهنمون کرده و برای تقویت نقاط قوت یاری کنند.

آزاد افزود: لازم است دولت سیزدهم که همواره نسبت به محرومیت و تمرکز زدایی از مراکز استان تلاش کرده از همه بخش‌های شهرستان حمایت ویژه کند و شرکت‌های فعال و پویا در سطوح شهرستانی بدون آنکه نیاز به حضور و تداوم فعالیت در مراکز استان داشته باشند راه رشد و شکوفایی اقتصادی و فنی دست یابند.

دانشگاه امام راحل از ظرفیت های بالایی برخوردار است
دنبال کنید

دبیر مجمع نمایندگان استان با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل شهرستان نایین و خور و بیابانک در بخش‌های معدنی، خاطر نشان کرد: خور و بیابانک در شرق استان سرشار از لیتیم به‌عنوان یکی از عناصر نادر خاکی در شورابه‌های نمک است و می تواند به عنوان یکی از قطب‌های مهم در حوزه صنایع معدنی و فراوری سنگ‌های معدنی در کشور مطرح شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi