جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تخصص و توانمندی ملاک اصلی انتصابات در قم است

به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در مراسم تحلیف کارکنان جدید الاستخدام استانداری، یکی از موضوعات مهم برای کارکنان جدیدالورود به هر دستگاهی را جامعه پذیری سازمانی بیان کرد و افزود: کارکنان جدید باید با آمادگی های قبلی وارد یک سازمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73567
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

تخصص و توانمندی ملاک اصلی انتصابات در قم است

به گزارش کرونا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در مراسم تحلیف کارکنان جدید الاستخدام استانداری، یکی از موضوعات مهم برای کارکنان جدیدالورود به هر دستگاهی را جامعه پذیری سازمانی بیان کرد و افزود: کارکنان جدید باید با آمادگی های قبلی وارد یک سازمان شده و فرهنگ سازمانی را درک کنند. 

وی یکی از شاخص های کارکنان موفق را فعالیت برنامه ریزی شده دانست و افزود: یکی از مشکلات کارکنان دستگاه ها، عدم آشنایی آنها در بدو ورود با ساختار و فرایندهای سازمانی است.

معاون استاندار قم یکی از اصول اساسی دین اسلام و همچنین از مبانی مدیریت را خود کنترلی بیان کرد و افزود: اینکه در هر حالتی خدا ناظر بر کار ماست باعث می شود در خدمت به مردم دچار خطا و اشتباه نشویم و بر خودمان نظارت کنیم. 

قریشی انگیزه اصلی ورود به سازمانهای دولتی را ارائه خدمت به مردم و اعتلای کشور دانست و افزود: خدمت به همنوعان در آموزه های دینی و در نظام مقدس اسلامی از ارزش و جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برخوردار است.

 وی ادامه داد: یکی از آفت های ورود به دستگاه های دولتی رقابت ناسالم برای تصدی پست های مدیریتی است که این معضل در تضاد با انگیزه خدمت به مردم است.

قریشی در ادامه با تاکید بر اینکه کارمندان دولتی نباید دچار روزمرگی شوند گفت: از موضوعات مهم برای ارتقاء شغلی به روز بودن،پویایی و خلاقیت است.

وی افزود: تخصص در نظامات دولتی برای کارکنان قدرت می آورد و افراد متخصص در کسب جایگاه برای ارتقا تحت تاثیر حواشی قرار نمی گیرند.

تکریم دانش‌آموزان بهمئی با حضور امام جمعه و یک نکته آموزنده+تصویر
دنبال کنید

قریشی با بیان اینکه در دولت جدید مدیرانی که در استان انتخاب شده اند تنها به دلیل توانمندی آنها  بوده گفت:  در انتخاب مدیران ملاک ما توانمندی‌ها و تخصص افراد بوده و به هیچ عنوان تحت تاثیر لابی و یا سفارش افراد و گروه های سیاسی انتصابی قرار نداشتیم.

وی یکی از معضلات سازمانها را بی انگیزگی و بی تفاوتی کارکنان دانست و افزود: باید این مشکل را شناسایی و مرتفع نمود تا سازمان دچار آسیب نشود.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه نگاه به ارباب رجوع باید خدمت مدارانه و مبتنی بر رفتار و اخلاق اسلامی باشد گفت: کارکنان دولت باید با برخورد خوب و  انجام دقیق امور  رضایت مردم را جلب کنند.

در پایان این جلسه مراسم تحلیف ۵ نفر از کارکنان جدید استانداری که سال گذشته در آزمون استخدامی شرکت نموده و پذیرفته شده بودند برگزار شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi