سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

رابطه آسیب‌های اجتماعی و کمبود مسجد در کهگیلویه و بویراحمد/معماری غیر اصولی بسیاری از مساجد استان

به گزارش کرونا از یاسوج تعداد کم مساجد در استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص در شهر یاسوج یکی از موضوعاتی است که همواره نسبت به آن تذکر داده شده است و یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی در استان به نسبت سایر نقاط کشور همین تعداد کم مساجد است. در شهر یاسوج و در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73460
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

کرونا :

رابطه آسیب‌های اجتماعی و کمبود مسجد در کهگیلویه و بویراحمد/معماری غیر اصولی بسیاری از مساجد استان

به گزارش کرونا از یاسوج تعداد کم مساجد در استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص در شهر یاسوج یکی از موضوعاتی است که همواره نسبت به آن تذکر داده شده است و یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی در استان به نسبت سایر نقاط کشور همین تعداد کم مساجد است.

در شهر یاسوج و در برخی از محلات شلوغ این شهر یا مسجد وجود ندارد و یا این که مساجد جوابگوی جمعیت محله نیست برای مثال در یک منطقه پر جمعیت شهر یاسوج در محله قرنی تنها یک مسجد وجود دارد و در شرف‌آباد و بنسنجان و سایر محلات دیگر به همیت ترتیب که لازم است مسئولان استانی فکری به حال این نقیصه بزرگ کنند.

در روستاها و در سایر مناطق استان نیز وضعیت بهتر از این نیست و همین موجب شده که اخبار ناگوار از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد و خودکشی به وفور در استان شنیده شود.

اما به جز این باید از نوع ساخت و معماری مساجد در استان نیز به عنوان یک نقیصه بزرگ دیگر یاد کرد که بسیاری از مساجد در مناطق روستایی و در مراکز بخش‌ها رنگ و رو و معماری مسجد را ندارد.

رابطه آسیب‌های اجتماعی و کمبود مسجد در کهگیلویه و بویراحمد/معماری غیر اصولی بسیاری از مساجد استان 3

لازم است در همین خصوص تدبیری اندیشیده شود و برخی خیران مسجدساز که قصد ساخت مسجد در روستاها را داشته مورد مشاوره قرار گرفته و توجیه شوند که مسجد در وهله نخست می‌بایست معماری اسلامی و در خور خانه خدا را داشته تا مردم و جوانان برای حضور در مسجد بیشتر ترغیب شوند.

انتطار از دولت مردمی این است که نسبت به رفع مشکل کنونی در استان جدیت به خرج داده تا شاهد برخی مشکلات از جمله آسیب‌های اجتماعی نباشیم در حالی که اکنون بیشترین آمار از برخی آسیب‌ها از جمله خودکشی مربوط به استان است.

جفای مسئولان کهگیلویه و بویراحمد در حق قهرمان ووشوی ایران
دنبال کنید

انتهای پیام/  


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi