جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند!

کرونا ـ گروه آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان سابقه طولانی دارد اما اگر زمان را از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر بگیریم حدود ۱۱ سال است که موضوع رتبه‌بندی معلمان مطرح می‌شود و تاکنون هم نسخه‌های مختلفی اجرا شده است که همگی در نهایت رتبه‌بندی واقعی نبودند. تا آنکه در ماه‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73409
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند!

کرونا ـ گروه آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان سابقه طولانی دارد اما اگر زمان را از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر بگیریم حدود ۱۱ سال است که موضوع رتبه‌بندی معلمان مطرح می‌شود و تاکنون هم نسخه‌های مختلفی اجرا شده است که همگی در نهایت رتبه‌بندی واقعی نبودند. تا آنکه در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس ارائه شد. 

در مجلس هم این لایحه فراز و نشیب بسیاری را طی کرد تا بالاخره پایان سال ۱۴۰۰ با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان همراه شد و هم‌اکنون هم آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تهیه شده و برای بررسی و تصویب به دولت ارائه شده است.

اما در این مدت که لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس در حال بررسی بود، تجمعاتی توسط تعدادی از معلمان در سراسر کشور شکل گرفت و خواستار اجرای رتبه‌بندی معلمان و رسیدگی به معیشت این قشر بودند. چند نکته در این تجمعات وجود داشت که رنگ رتبه‌بندی را کمرنگ کرده بود. 

نکته اول اینکه لیدرهای این تجمعات در گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی، بیش از آنکه بر رتبه‌بندی تأکید کنند به وضعیت کشور و آزادی معلمان زندانی می‌پرداختند. نکته دوم اینکه، درخواست‌هایی که این لیدرها مطرح می‌کردند عجیب هم بود مثلا عنوان می‌کردند که یکی از خواسته‌های معلمان در تجمعات، استخدام کارنامه سبز‌ها هست!

اما کارنامه سبزها چه کسانی بودند که لیدرهای تجمعات رتبه‌بندی معلمان خواستار استخدام‌شان در آموزش و پرورش بودند؟ این گروه، همان پذیرفته‌شدگان مرحله اول آزمون استخدامی آموزش و پرورش بودند یعنی از بین چند برابر ظرفیت پذیرفته شده بعد از مرحله مصاحبه و گزینش، اسامی نهایی معرفی شده بود و این افراد جزو آن لیست نبودند؛ این گروه عدد بزرگی بود یعنی دو برابر پذیرفته‌شدگان نهایی که بیش از ۲۲ هزار نفر بودند را در بر می‌گرفت. 

اکنون سؤال این است که چرا لیدرهای تجمعات معلمان از جمله درخواست‌های اصلی‌شان، استخدام این گروه بود؟ آن هم گروهی که جزو معلمان نبودند؟ شاید بشود به راحتی پاسخ آن را داد؛ دلیلش این است که این گروه رقمی کمی نبودند و اگر به تجمعات معلمان می‌پیوستند، گستره اعتراضات بیشتر می‌شد!

* فرهنگیان اجازه نمی‌دهند سوء استفاده کنندگان به کرامت معلمان آسیب بزنند

اما این اعتراضات زمانی با گلایه‌ سایر فرهنگیان مواجه شد که سخنان هنجارشکنانه در آن مطرح شد و اینجا بود که معلمان انقلابی پای کار آمدند تا بگویند که اجازه نمی‌دهند سوء استفاده کنندگان به کرامت و شأن معلمان آسیب بزنند. 

فاز اول پل سوم بشار تا فصل زمستان به بهره برداری می رسد
دنبال کنید

تجمعات و گردهمایی معلمان انقلابی از هشتم اردیبهشت امسال آغاز شده و تاکنون ادامه دارد؛ البته این تجمعات در سالن اجتماعات و نمازخانه‌های ادارات آموزش و پرورش با هماهنگی انجام شده و خواسته‌ها و گلایه‌های فرهنگیان نسبت به وضعیت معیشت و انواع و اقسام استخدام معلمان ارائه می‌شود.

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 12

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 13

* خشم فرهنگیان از هنجارشکنان 

در این تجمعات تشکل‌های انقلابی فرهنگیان، گلایه و خشم خود را از هنجارشکنان و ساختارشکنانی که در قالب تشکل‌های صنفی، فضای مطالبات بحق جامعه فرهنگیان را به سوی اخلال در نظم‌ کشور می‌کشانند، با سخنرانی و بیانیه‌های اعلام برائت، نشان دادند.

فرهنگیان اعلام کردند که با تأسی جستن از سیره عملی اهل بیت(ع) و رهنمودهای مقام عظمای ولایت، بزرگ معلم انقلاب، در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت دین محور، گامی نو برداشته و هیچ دغدغه‌ای را جز تربیت انسان خردمند و دانش آموز در تراز مبتنی بر گزارهای سند تحول بنیادین و نه هیچ سند انحرافی دیگر را مأموریت خود نمی‌دانند.

یکی از فرهنگیان در این خصوص گفت: این گردهمایی‌ها دارای مجوز قانونی بوده و ضمن پافشاری بر احقاق حقوق فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی و سایر نیروهای شاغل در آموزش و پرورش هرگونه اقدام هنجارشکنانه را با هر عنوان محکوم و همگان را به وحدت و همدلی در مسیر آموزش و پرورش انسان‌ساز و مطالبه‌گر، البته از طریق مراجع قانونی دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از مراجع ذیصلاح درخواست داریم با هر شخص و در هر جایگاهی که قانون را مخدوش می‌کند، برخورد قانونمند شود، افزود: معلم اخلاق محور است و هرگز امساک در نشر علم را بر نمی‌تابد و کلاس‌های درس دانش‌آموزانی را که پناهی جز معلم خویش ندارند، به تعطیلی نمی‌کشاند.

این فرهنگی تصریح کرد: معلم مطالبه گر است اما هرگز با شعارهای ساختار‌شکنانه، روح شهیدان را آزرده خاطر نکرده و دستمایه رسانه‌های دشمن نمی‌شود.

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 14

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 15

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 16

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 17

* معلم، محور و شاه‌بیت اجرای سند تحول است

سید ابراهیم حسینی عضو فرهنگی شورای شهر شیراز در خصوص اعتراضات معلمان، گفت: معتقدیم می‌شود خواسته‌های معلمان را از مسیر قانونی و با زبان منطق و استدلال پیگیری کرد؛ در سند تحول، معلم مربی است نه‌ فقط تعلیم‌دهنده؛ معلم الگوست نه‌ فقط انتقال‌دهنده دانش سطحی؛ او شخصیت خلاق است، نه مقلد و کپی بردار.

بررسی مشکلات چاروسا و دیشموک به دو صورت ملی و استانی
دنبال کنید

وی ادامه داد: معلم، چهره‌ای است که از همه شرایط و امکانات به‌نحو مناسب بهره می‌گیرد تا به اهداف مقدس خود برسد؛ این شخصیت فاضل و متعهد که مراتبی از حیات طیبه را درک کرده‌ است، ستون و عمود خیمه اصلی تکیه‌گاه اصلی اجرای سند تحول است و ۴ رکن تربیت یعنی( دولت، خانواده، بخش غیردولتی و رسانه )همکار او هستند. در حقیقت معلم، محور و شاه‌بیت اجرای سند تحول است.

حسینی اضافه کرد: همه‌چیز از معلم آغاز و به او ختم می‌شود؛ سند تحول می‌گوید بهترین‌ها را برای معلمی گزینش کنید؛ اگر نصف همتی که برای سند ۲۰۳۰ گذاشتند برای اجرای سند تحول بنبادین آموزش و پرورش داشتیم تا الان کامل اجرا شده بود.

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 18

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 19

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 20

گلایه‌های فرهنگیان از هنجارشکنی‌ها/ فرصت‌طلبان دست از سر معلمان بردارند! 21

*بازداشت عده‌ای از عناصر معاند و نفوذی

فرهنگیان انقلابی در تجمعات خود خطاب به عناصر سوء استفاده کننده و فرصت طلب اعلام کردند که این گروه دست از سر فرهنگیان بردارند و آنها وسیله‌ای را رسیدن به مقاصدشان قرار ندهند.

ناگفته نماند عده‌ای از عناصر معاند و نفوذی که در ادامه تحرکات و برنامه‌ریزی‌های قبلی در تلاش بودند در آستانه روز معلم مطالبات به‌حق معلمان را به حاشیه کشانده و اقداماتی در این خصوص انجام دهند با اشراف اطلاعاتی موجود، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شدند.

این افراد که با شبکه‌های ضد انقلاب مرتبط و از طریق بعضی از عناصر اپوزیسیون خارج از کشور مورد هدایت قرار می‌گرفتند، درصدد بودند تجمعات فرهنگیان به مناسبت روز معلم را به اغتشاش بکشانند.

خبرنگار فارس، همچنین مطلع شد برخی از افراد بازداشت شده دارای سابقه امنیتی بوده و با سوء استفاده از عنوان تشکل‌های صنفی فرهنگیان که یک شورای غیر قانونی است، در تلاش بودند مطالبات به حق و صنفی فرهنگیان را که با پیگیری های معلمان و اهتمام دولت در زمینه اجرایی کردن قانون رتبه بندی در حال تحقق است به انحراف کشانده و مقاصد سیاسی و امنیتی سوء خود را اجرایی کنند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi