شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

از پاسخ به انتصابات طایفه‌ای تا تشریح طرح رتبه‌بندی/کمبود 3000 صندلی دانش‌آموز در بویراحمد!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تشریح برنامه های هفته معلم برگزار شد که در این نشست عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف دیگر از جمله طرح رتبه بندی معلمان پاسخ داد و گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73379
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

کرونا :

از پاسخ به انتصابات طایفه‌ای تا تشریح طرح رتبه‌بندی/کمبود 3000 صندلی دانش‌آموز در بویراحمد!+فیلم

به گزارش کرونا از یاسوج؛ نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله تشریح برنامه های هفته معلم برگزار شد که در این نشست عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش به سوالات خبرنگاران در زمینه‌های مختلف دیگر از جمله طرح رتبه بندی معلمان پاسخ داد و گفت: این طرح تا پایان دولت آقای روحانی مسکوت ماند هر چند در دولت روحانی این بحث مطرح شد و تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان برای سه سال اعتبار جهت رتبه بندی در نظر گرفته شد.

وی گفت: شعار این طرح را آقای رئیسی و دولت او نداده بود اما مسئولیت آن را بر عهده گرفت تا مشکلات معیشتی معلمان برطرف شود.

عزت‌خواه در ادامه افزود: بعد از مطرح شدن آن و اعتراضاتی که معلمان داشتند سایر دستگاه‌ها نیز نسبت به حقوق خود اعتراضاتی داشتند اما دولت آیت الله رئیسی تنها با رتبه‌بندی‌معلمان موافقت کرد و ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک سال در نظر گرفت که از ۳۱ شهریور سال گذشته اجرا می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی که چرا تاکنون این طرح اجرا نشده گفت: آیین نامه آن نوشته شد اما ایراداتی به آن گرفتند که مدیران کل استانی نیز در نشستی به آن ایراد وارد کردند و قرار شد حتی نظر معلمان و آموزگاران را نیز در این طرح لحاظ کنند تنها مصوبه‌ای در طول تاریخ آموزش و پرورش است که از ستاد به صف آمده و نظر مدرسه و معلم را هم برای آن خواسته‌اند و به زودی اجرا می‌شود.

مهاجرت جوانان باشتی در پی بیکاری
دنبال کنید

وی در ادامه در خصوص تعداد معلمان بازنشسته و به کارگیری معلمان جدید در استان گفت: ۷۰۰ نفر معلم بازنشسته می شوند و قریب به هزار نفر جایگزین آنها در طرح های مختلف از جمله طرح امین، ماده ۲۸ و نهضتی ها و سایرین خواهند شد.

این مسئول در خصوص کمبود فضای آموزشی هم گفت: خوشبختانه چند مدرسه در حال ساخت بوده و فضاهای نیمه تمام نیز در حال تکمیل شدن است.

عزت خواه به کمبود شدید تجهیزات نیز اشاره کرد و گفت: روزی که برای سرکشی به مدارس رفته بودیم تعدادی دانش آموز ایستاده بودند لذا ما فکر می‌کردیم به حرمت ما ایستاده‌اند اما معلوم شد که اصلا صندلی ندارند!.

وی افزود: سه هزار صندلی دانش آموز در شهرستان بویراحمد کم داریم که خوشبختانه مسئولان هم دست به کار شدند و با همت فرماندار ۶۰۰ صندلی فراهم شد و امیدواریم که تجهیزات مورد نیاز فراهم شوند.

وی در خصوص آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: نباید تربیت را فقط به مدرسه منوط کنیم بلکه از بارداری مادر تا مدرسه بوده باید همکاری میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد تا تربیت واقعی شکل گیرد.

این مسئول در ادامه به موضوعات دیگر اشاره کرد و گفت: حق معلم را نباید در کف خیابان بگیرند بلکه سلاح معلم منطق است معلم واقعی منطقی است و خوشبختانه دولت هم به فکر ارتقای معیشت آنها بوده و رتبه بندی را اجرا می‌کند معلم نباید وارد بازی‌های سیاسی و بازی معاندین شود.

وی در خصوص یکی از معلمین و مشکلاتی که پیش آمده بود گفت: مسئولان سپاه بعد از ان قضیه با احترام برخورد کردند و ما نیز وارد قضیه شدیم و جا دارد از سردار خرمدل و سردار مصطفی مثنوی و سایر دست‌اندرکاران تشکر کرد.

بحران جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد جدی است/ جلسات جوانی جمعیت خروجی محور باشد
دنبال کنید

عزت‌خواه در ادامه در خصوص حواشی چند وقت اخیر برای اداره کل آموزش و پرورش استان که گفته‌اند طایفه ای عمل می‌کند و به بازرسی هم شکایت کرده‌اند گفت: انتصابات اخیر را نگاه کنید یکی از چرام و دیگری از باشت و از دهدشت بوده تاکنون انتصاب آنچنانی نداشتیم که ما را به انتصاب طایفه‌ای متهم می‌کند هرچند از انتصابات در آینده نزدیک بسیار خواهید شنید!.

وی در خصوص اظهارات اخیر یکی از معاونین گفت: ای کاش این انتقادات را در روزی که بر مصدر امور قرار داشتند انجام می‌دادید نه روزی که عزل شده‌اید!.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi