سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری

به گزارش کرونا از ساری، سعدالله وطن‌خواه  از اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری خبر داد و اظهار کرد: اعزام زائران عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان مجددا از سر گرفته خواهد شد. درباره آخرین وضعیت فرودگاه شهدای رامسر در بحث پروازهای بین‌المللی گفت: در حال حاضر در صدد تصویب مرز هوایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73319
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کرونا :

اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری

به گزارش کرونا از ساری، سعدالله وطن‌خواه  از اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری خبر داد و اظهار کرد: اعزام زائران عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان مجددا از سر گرفته خواهد شد.

درباره آخرین وضعیت فرودگاه شهدای رامسر در بحث پروازهای بین‌المللی گفت: در حال حاضر در صدد تصویب مرز هوایی رامسر هستیم و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سال جاری، پیگیری و تدارک برای اعزام و پذیرش مسافر به مقصد کشورهای عربی و حوزه دریای خزر است.

وی با بیان اینکه در آستانه اعزام مجدد زائران بیت‌الله الحرام به سرزمین وحی قرار داریم گفت: فرودگاه شهدای ساری در آخرین اعزام حجاج به عربستان با  هفت پرواز جزو ۶ فرودگاه برتر کشور در این حوزه بود.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: باعنایت به کاهش ظرفیت‌ها پیش‌بینی می‌شود سال جاری با اعزام حداقل چهار پرواز به عربستان همچنان جزو فرودگاه‌های برتر و در خدمت حجاج مازندرانی باشیم.

وطن‌خواه با اشاره به پروژه‌های زیرساختی فرودگاه شهدای ساری بیان کرد: دیوارهای حفاظتی فرودگاه ساری در سال گذشته به طول هشت کیلومتر انجام شد و پروژه بلوار ورودی فرودگاه در حدود ۲ هزار متر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: طرح تملک اراضی در حدود۳۰۰ هزار مترمربع به منظور توسعه و زیباسازی ورودی فرودگاه نیز از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته در فرودگاه شهدای ساری صورت پذیرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در خصوص سامانه ILS  توضیح داد: این سامانه سال گذشته در فرودگاه شهدای ساری نصب شد و در حال حاضر حوزه معاونت هوانوردی در حال تدوین طرح های تقرب مربوط به آن است.

میثاق احزاب سیاسی با شهدا در شهرستان لنده
دنبال کنید

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته خاطرنشان کرد: در بحث فنی، خرید تابلوهای برق و خریدبخشی از سامانه‌های برودتی و حرارتی فرودگاه ساری و نیز مطالعات مربوط به راه اندازی موتورخانه این فرودگاه از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۰ بود.

وطن‌خواه افزود: توسعه ترمینال فرودگاه شهدای رامسر با پیشرفت ۳۵ درصدی همراه بوده و توسعه اپرون این فرودگاه نیز به مساحت ۵ هزار مترمربع، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه زیرساخت در فرودگاه‌های استان به پیشرفت‌های خوبی دست یافته ایم، گفت: اتمام پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی و زهکشی فرودگاه ساری و تکمیل دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره و برگزاری مناقصه برای احداث موتورخانه وتأسیسات مرکزی فرودگاه از اهم اقدامات سال جاری خواهد بود.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در پایان با بیان اینکه ۸ شرکت هواپیمایی در استان فعالیت دارند گفت: امسال برای اولین بار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه نوشهر به مقصد شیراز و اصفهان انجام می شود. این در حالی است که سال جاری فرودگاه شهدای ساری نیز به مقصد کرمانشاه و قشم پرواز خواهد داشت که امیدواریم باهمکاری شرکتهای هواپیمایی محقق شود.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ج


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi