جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از مشکلات سد راه دانش‌نامه دفاع مقدس تا پیشنهاد برای ساخت فیلم سینمایی زندگینامه شهید طیب

به گزارش کرونا از یاسوج، امیرعباس آسمند در جلسه استانی مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت به برنامه‌های بنیاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۳ کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس تهیه و تدوین شده است. مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73304
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲

کرونا :

از مشکلات سد راه دانش‌نامه دفاع مقدس تا پیشنهاد برای ساخت فیلم سینمایی زندگینامه شهید طیب

به گزارش کرونا از یاسوج، امیرعباس آسمند در جلسه استانی مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت به برنامه‌های بنیاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۳ کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در حوزه دفاع مقدس تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه در خصوص دانش‌نامه استانی دفاع مقدس افزود: این دانش نامه ۲۸۹ مدخل دارد که ۱۴۲ مدخل توسط دانشگاه یاسوج تهیه می‌شود و تاکنون ۵۲ مقاله آن به تایید نهایی رسیده است.

وی به برگزاری ۱۳ جشنواره ادبی اشاره و عنوان کرد: سال گذشته  از ۴۸۰ خانواده شهید تجلیل شدند.

آسمند عنوان کرد: سال گذشته ۲۲۸ برنامه در حوزه دفاع مقدس بوده که ۹۷ درصد این برنامه‌ها عملیاتی شده و امیدواریم در دولت انقلابی بتوانیم کارهای فرهنگی بیشتری انجام دهیم.

در ادامه بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج گفت: کار تدوین ۱۴۲ مدخل دانش نامه دفاع مقدس به دانشگاه یاسوج واگذار شده است اما اگر مدیران استانی عملیاتی پای کار نیایند  این طرح تحقیقاتی چند سال به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه جلسات به شکلی پیش رفت که از ادارات مختلف تقاضا کردیم که نماینده ثابت بفرستند، گفت: گاهی افرادی به جلسات ما می‌آیند که اطلاعی از جلسه ندارند حتی اسم جلسه را نمی‌دانند.

وی در ادامه به ایرادات کار اشاره و عنوان کرد: سازمان‌ها و ادارات از دادن اطلاعات به دانشگاه خودداری می‌کنند و بعضا کوتاهی از ناحیه دستگاه‌هایی است که جزء اولین‌های دفاع مقدس بودند.

کرمی اشکال بعدی را در نبود منابع مالی دانست و عنوان کرد: منابع مالی کافی برای این دانش نامه در اختیار دانشگاه یاسوج نیست و بودجه این طرح بسیار کم است و اگر جدیت در کار نباشد دانش‌نامه به سرانجام نخواهد رسید.

۸۰ درصد حجم ابلاغی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد محقق شد 
دنبال کنید

ساخت فیلم زندگینامه شهید طیب

در ادامه این جلسه امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تولید و تدوین فیلم، کتاب، موسیقی و نماهنگ در حوزه دفاع مقدس گفت: زندگی شهید طیب از شهدای استان سوژه‌ای مناسب برای تولید اثر فاخر سینمایی است که در این زمینه با سازمان هنری اوج جلسه گرفتیم و تا ساخت فیلم سینمایی زندگینامه این شهید والامقام در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ کتاب حوزه دفاع مقدس مورد حمایت فرهنگ و ارشاد قرار گرفت، افزود: اطلس فرهنگی مربوط به جایگاه استان در دفاع مقدس در دست تدوین است.

انتقاد از عدم حضور در جلسات دفاع مقدس

در ادامه محمد مشکینی مشاور استاندار در امور ایثارگران از عدم حضور مدیران در این نشست انتقاد کرد و گفت: مدیران زمانی که می‌خواهند پست بگیرند روزمه‌ای آماده می‌کنند و خود را به شهدا نسبت می‌دهند اما الان در این جلسه که مربوط به شهدا و محافل شهدا است حضور پیدا نکردند‌.

وی بیان کرد: این جلسه که مزین به نام شهدا است باید از شادابی خاصی برخودار شود اما مدیران نیامدند که این موضوع را به استاندار اعلام خواهیم کرد.

در ادامه هم علی شهابی‌نسب به اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار به یادمان شهدای گمنام خبر داد و گفت: ۳ میلیارد تومان این اعتبار معادل ۸۰ درصد تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به حوزه شهید و شهادت صورت گرفته، گفت: دانش‌نامه استان در دفاع مقدس برای تکمیل به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی سال 96 تا پایان خرداد ماه 97 است
دنبال کنید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته مبلغ دو میلیارد برای موزه دفاع مقدس مصوب شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون آن تخصیص یافت.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi