سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگران پیاده نظام تولید و اقتصاد کشور هستند

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس،گفت:کارگران پیاده نظام تولید و اقتصاد کشور هستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73290
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی در آئین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه کارگران پیاده نظام تولید ، اقتصاد، توسعه و خودکفایی و استقلال کشور هستند، اظهار کرد: مجلس و دولت هرچقدر به این قشر اهمیت بیشتری دهد و این قشر راضی باشند به طور قطع توسعه و استقلال کشور دست یافتنی تر خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۴ میلیون کارگر در کشور وجود دارد که با خانواده های آنها به حدود ۵۰ میلیون نفر یعنی ۵۰ درصد جمعیت کشور می رسد افزود: اگر این ۵۰ درصد جمعیت در وضعیت مطلوبی از نظر معیشتی، اقتصادی، امنیت شغلی  و رفاهی قرار گیرند خودبه‌خود نیمی از جمعیت را از مشکلات متعدد نجات داده ایم.

وی یکی از پنج محور فعالیت های مجلس شورای اسلامی را پرداختن به معیشت مردم و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه عنوان کرد و گفت: اوج توجه به جامعه کارگری را می‌ توان در رشد ۵۷ درصدی حقوق و مزایا در لایحه بودجه ۱۴۰۱دید و اگر محدودیت های کرونایی و تحریم های ناجوانمردانه نبود امروز به طور قطع شاهد رشد بیشتری بودیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد جمهوری اسلامی در سه رکن بخش دولتی، خصوصی و تعاونی پایدار است، تصریح کرد: توجهاتی که در این سه بخش به جامعه کارگری می شود گاها تفاوت فاحشی دارد و یکی از عللی که دولت جمهوری اسلامی ایران سنگین ترین و حجیم ترین نیروی انسانی خود را هم در بین کشورهای توسعه یافته و هم در حال توسعه به خود اختصاص داده است عدم نظارت مجلس و دولت است که عملا این اختلاف را به گونه ای محسوس کرده که همه تلاش ها برای گرفتن کرسی ها در بخش دولتی است.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر به همان مقداری که بخش دولتی به کارگران توجه می کرد بخش خصوصی و تعاونی ها هم توجه می کردند شاید اینقدر دولت از نقش حاکمیتی و نظارتی خود خارج نمی شد و به ارائه خدمت نمی پرداخت.

جزیره خارگ نیازمند به آینده نگری در زمینه تأمین نیروگاه است
دنبال کنید

وی با تاکید بر اینکه مجلس در تلاش است که در معیشت و هم اقتصاد و امنیت شغلی توجه ویژه تری به قشر کارگر داشته باشد، عنوان کرد: امنیت شغلی امروز مبتلابه نه تنها کارگران بلکه اغلب شاغلان هست و حتی این روزها با پرستارانی که در خط مقدم جنگ بیولوژیک مبارزه کردند قراردادهای ناپایدار ۸۵ روزه می بندند که همان نشان دهنده اهمیت ثبات شغلی و امنیت شغلی است.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای با بیان اینکه مجلس برای دفاع از مطالبات جامعه کارگری یک دست ایستاده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر اینست اگر جامعه کارگری راضی باشد می تواند کشور را در مسیر توسعه راحت تر به مقصد برساند.

محسنی بندپی با ابراز تاسف از اینکه خیلی از کارگران در شرایط شغلی بسیار بدی کار می کنند، ابراز کرد: باید آنقدر ایمنی کار را بالا ببریم تا اتفاقات ناگوار برای کارگران به کمترین مقدار برسد و اگر هم اتفاق افتاد چه پشتوانه ای برای حمایت از کار و کارگر وجود دارد.

وی عنوان کرد: کارفرمایان در انعقاد، تعلیق و ختم قراردادهای کارگری چشم ها را می بندند و در جبران خسارت جامعه کارگری نیز به همین گونه عمل می شود، اما مجلس یازدهم در تلاش است تا بر هر چهار بخش این چنینی چشمان خود را باز کند و حامی خوبی برای کارگران باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه هرچقدر ما فرماندهان خوبی داشته باشیم اگر سربازان پای کار نداشته باشیم شکست خواهیم خورد، تاکید کرد: ما همچنان در دفاع مقدس هستیم و هرچند دفاع ما در جنگ تحمیلی تمام شده اما در جنگ اقتصادی یک تنه در مقابل همه ایستادیم و توجه به سربازان این جنگ یعنی کارگران باید بیشتر صورت گیرد.

محسنی بندپی با تاکید بر مسائل فرهنگی گفت: اگر کارفرمایان کارگران را اعضای خانواده خود بدانند خیلی از اتفاقاتی که برای کارگران در زمان کرونا روی داد اتفاق نمی افتاد و از کار بیکار نمی شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه خیلی از کارگران در تحریم و کرونا آسیب دیدند، افزود: خیلی از کارفرمایان در زمان کرونا به محض اینکه درآمدشان کاهش یافت عذر کارگران خود را خواستند و این نامردی در حق کارگران است.

تأمین اعتبار ۶۰۰ میلیاردی سد چناره در مرحله نهایی است
دنبال کنید

در ادامه مهدی جهانشاهی دبیر و عضو مجمع نمایندگان کارگری مازندران با بیان اینکه بر اساس آمار ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی داریم، گفت: این جمعیت با افراد تحت تکفل خود به حدود ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور می رسد که تحت پوشش جامعه کارگری هستند و ضرورت دارد همه مسئولان در رفع دغدغه های معیشتی جامعه کارگری اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار حقوق کارگران با مصوبه مجلس و حمایت دولت ۵۷ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: اما متاسفانه تورم لجام گسیخته که سال ها اقتصاد کشور درگیر آن است باعث شد که بخشی از شیرینی افزایش حقوق کاهش یابد.

دبیر مجمع نمایندگان کارگری مازندران با بیان اینکه خوشبختانه دولت در بخش اقتصادی ریل گذاری های خوبی را انجام داده است، افزود: سالهاست که مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال به مقوله اشتغال تاکید ویژه دارند و امسال در شعار سال تولید و اشتغال را به دانش بنیان بودن متصل کردند.

جهانشاهی تاکید کرد: اگر تولید ما مبتنی بر دانش بنیان باشد به طور قطع هزینه های تولید کاهش می یابد و وقتی این اتفاق بیفتد شاهد کاهش قیمت اقلام خواهیم بود تا قشر ضعیف جامعه دسترسی راحتری به غذا، انرژی و لوازم مصرفی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس به دولت جهت استقرار و عملیاتی کردن شعار سال کمک کند، یادآور شد: کارگران با خلاقیت لازم می توانند گام های اساسی بردارند.

عضو مجمع نمایندگان کارگری مازندران، بدمصرفی و عدم مصرف درست را مشکل اساسی کشور عنوان کرد و گفت: این مهم که آزار دهنده نیز است فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی و تمدن اسلامی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

جهانشاهی با بیان اینکه فرهنگ ما در حوزه مصرف، فرهنگ غنی است اما انجام این فرهنگ به صورت درست صورت نمی گیرد، افزود: مسئله ای که با آن درگیر هستیم و خاک و وطن مان را دچار چالش اساسی کرده است بدمصرفی است و مصرف انرژی ازجمله آب و برق فرهنگ ما دچار اشکال است./

 پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi