شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری

به گزارش کرونا از ساری، سعدالله وطن‌خواه  از اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری خبر داد و اظهار کرد: اعزام زائران عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان مجددا از سر گرفته خواهد شد. درباره آخرین وضعیت فرودگاه شهدای رامسر در بحث پروازهای بین‌المللی گفت: در حال حاضر در صدد تصویب مرز هوایی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73201
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری

به گزارش کرونا از ساری، سعدالله وطن‌خواه  از اعزام مجدد زائران عتبات عالیات از فرودگاه شهدای ساری خبر داد و اظهار کرد: اعزام زائران عتبات عالیات بعد از ماه مبارک رمضان مجددا از سر گرفته خواهد شد.

درباره آخرین وضعیت فرودگاه شهدای رامسر در بحث پروازهای بین‌المللی گفت: در حال حاضر در صدد تصویب مرز هوایی رامسر هستیم و یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های سال جاری، پیگیری و تدارک برای اعزام و پذیرش مسافر به مقصد کشورهای عربی و حوزه دریای خزر است.

وی با بیان اینکه در آستانه اعزام مجدد زائران بیت‌الله الحرام به سرزمین وحی قرار داریم گفت: فرودگاه شهدای ساری در آخرین اعزام حجاج به عربستان با  هفت پرواز جزو ۶ فرودگاه برتر کشور در این حوزه بود.

 مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: باعنایت به کاهش ظرفیت‌ها پیش‌بینی می‌شود سال جاری با اعزام حداقل چهار پرواز به عربستان همچنان جزو فرودگاه‌های برتر و در خدمت حجاج مازندرانی باشیم.

وطن‌خواه با اشاره به پروژه‌های زیرساختی فرودگاه شهدای ساری بیان کرد: دیوارهای حفاظتی فرودگاه ساری در سال گذشته به طول هشت کیلومتر انجام شد و پروژه بلوار ورودی فرودگاه در حدود ۲ هزار متر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: طرح تملک اراضی در حدود۳۰۰ هزار مترمربع به منظور توسعه و زیباسازی ورودی فرودگاه نیز از دیگر اقداماتی بود که سال گذشته در فرودگاه شهدای ساری صورت پذیرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در خصوص سامانه ILS  توضیح داد: این سامانه سال گذشته در فرودگاه شهدای ساری نصب شد و در حال حاضر حوزه معاونت هوانوردی در حال تدوین طرح های تقرب مربوط به آن است.

برگزاری اجتماع بزرگ فرزندان حاج قاسم در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته خاطرنشان کرد: در بحث فنی، خرید تابلوهای برق و خریدبخشی از سامانه‌های برودتی و حرارتی فرودگاه ساری و نیز مطالعات مربوط به راه اندازی موتورخانه این فرودگاه از دیگر اقدامات سال ۱۴۰۰ بود.

وطن‌خواه افزود: توسعه ترمینال فرودگاه شهدای رامسر با پیشرفت ۳۵ درصدی همراه بوده و توسعه اپرون این فرودگاه نیز به مساحت ۵ هزار مترمربع، حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه در بحث توسعه زیرساخت در فرودگاه‌های استان به پیشرفت‌های خوبی دست یافته ایم، گفت: اتمام پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی و زهکشی فرودگاه ساری و تکمیل دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره و برگزاری مناقصه برای احداث موتورخانه وتأسیسات مرکزی فرودگاه از اهم اقدامات سال جاری خواهد بود.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در پایان با بیان اینکه ۸ شرکت هواپیمایی در استان فعالیت دارند گفت: امسال برای اولین بار اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه نوشهر به مقصد شیراز و اصفهان انجام می شود. این در حالی است که سال جاری فرودگاه شهدای ساری نیز به مقصد کرمانشاه و قشم پرواز خواهد داشت که امیدواریم باهمکاری شرکتهای هواپیمایی محقق شود.

انتهای پیام /۸۶۰۵۹/ج


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi