شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداختن به حواشی بلای جان کهگیلویه و بویراحمد/خشونت‌های اداری اجتماعی را کنار بگذاریم

به گزارش کرونا از یاسوج سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و وبیراحمد در همایش سران ایلات و طوایف و ریش‌سفیدان گفت: خشونت و هر آسیب اجتماعی، عوامل متعددی دارد افراد و نهادها و بخش‌های مختلفی در آن تأثیر دارند و نهادهای مختلفی در این زمینه تکلیف دارند. دادستان عمومی و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73064
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

پرداختن به حواشی بلای جان کهگیلویه و بویراحمد/خشونت‌های اداری اجتماعی را کنار بگذاریم

به گزارش کرونا از یاسوج سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و وبیراحمد در همایش سران ایلات و طوایف و ریش‌سفیدان گفت: خشونت و هر آسیب اجتماعی، عوامل متعددی دارد افراد و نهادها و بخش‌های مختلفی در آن تأثیر دارند و نهادهای مختلفی در این زمینه تکلیف دارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی نزاع و جرائم خشن در استان بیکاری است و دستگاه قضایی و پلیس تمام توان خود را در راه مبارزه با فساد و نا امنی گذاشته و به کار گرفته‌اند تا از جرایم خشن و ناآرامی ها در جامعه کاسته شود اما در این همایش مسأله این است که نقش ایلات و طوایف در این حوزه به خوبی ایفاء شود.

وی به نقش سران ایلات و طوایف و ریش سفیدان در کاهش خشونت و ارتقاء سطح امنیت اشاره کرد و گفت: بهترین گزینه و اثربخش ترین مورد علیه این جرائم، سران ایلات و طوایف و ریش‌سفیدان می باشند و می‌توانند کارهای بسیار مهم و خوبی انجام دهند.

ملک حسینی با اظهار اینکه در کنار کاستی‌هایی که وجود دارد نباید از پیشرفت هایی که در زمان انقلاب در استان ما شکل گرفته غافل شد، افزود: ما مدیون این نعمت انقلاب اسلامی هستیم و بر کسی پوشیده نیست که بیکاری در استان و برخی از رفتارها در ادارات از عوامل ایجاد خشونت است اما یکی از نعمت‌هایی که همه ما فراموش کرده‌ایم، انقلاب اسلامی است. باید پرسید ۶۰ یا ۷۰ سال پیش در این استان چه خبر بود؟.

رئیس دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه عنوان کرد: باید در استان خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ببینیم و شکرگذار نعمت انقلاب باشیم اما کم و کاستی ها را نباید باعث نادیده گرفتن خدمات خوب و ارزنده این انقلاب شود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز اکثر مسئولین ما بومی هستند و ما بهترین نیروی انسانی را در کشور داریم، اما همین مسائل جزئی، قدرت را از استان گرفته است و برخی آن قدر درگیر حواشی می‌شوند و زحمات دلسوزان نظام را نادیده می گیرند بنابراین ما باید خدماتی را که در این نظام  به استان داده شده است، ببینیم.

مخالفان اجرای سد تنگ سرخ بویراحمد دست از تخریب بردارند
دنبال کنید

وی ادامه داد: شایسته است مدیرانی که با جان و دل برای مردم کار می‌کنند را مورد حمایت قرار داده و از تهمت زنی ها پرهیز کرده و فرصت خدمت کردن به مردم را برای خود و مدیران مهیا کنیم، تا استان آباد گردد.

ملک حسینی گفت: خشونت عوامل بسیاری دارد؛ برخی از نهادها کاهلی کرده‌اند که باید بپذیریم اما استان ما بر اساس شاخص‌ها جزء امن‌ترین استان‌های کشور است.

وی تصریح کرد: ما یک استان خشن هستیم؛ خشن به این معنا که در خانواده و در زندگی اجتماعی و اداری هم خشن هستیم.

این مسئول گفت: با معلول‌ها سر و کار داریم. اما باید در پی علت‌ها باشیم و خیلی از آسیب‌ها وجود دارد که باید به آن بپردازیم.

این مقام قضایی با اشاره به لقمه حلال و نحوه تربیت فرزندان در خانواده و پرهیز از خشونت ها با اشاره به تربیت خانوادگی در استان گفت: لقمه ای که به فرزندان خود می دهیم در زندگی او تاثیر فراوان دارد، هنوز در این استان برای فرزند ذکور اهمیت زیادی قائل هستیم.

وی در ادامه افزود: این فرزند که تمام خواسته‌های او برآورده شده، وقتی با کوچکترین مشکلی مواجه می‌شود اسلحه برمی‌دارد و می خواهد از خود دفاع کند که این مورد از ضعف فرهنگ است و این یک بحث قضایی نیست. امروز ما بیشترین زندانی را نسبت به جمعیت داریم؛ این یعنی برخورد قضایی زیاد در این استان اتفاق افتاده است اما باید بدانیم زندان این مسأله را حل نمی‌کند؛ چرا که آب از سرچشمه گل‌آلود است و باید همواره سرچشمه را تمیز نگه داریم.

این مسئول ارشد قضایی گفت: مدعی العموم مرکز استان عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند همیشه حاکمیت را مقصر بدانند باید بپرسیم مردم و خیرین و خانواده ها برای تربیت فرزندان خود چه کرده‌اند؟ بنابراین همه ما نقش داریم و باید به وظایف مان عمل کنیم.

۲۹ واحد راکد مرغداری در کهگیلویه و بویراحمد فعال شد
دنبال کنید

وی گفت: یک زمانی شاخصه ایلات و طوایف ما غیرت دینی بود اما غیرت کم رنگ شده است و همه ما ریش‌سفیدان و نخبگان نشسته‌ایم و هیچ صدایی از ما بلند نمی‌شود که اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود  بدان بر جامعه حاکم می‌شوند ما کوتاهی کرده‌ایم، ولی نباید آن را با سکوت ادامه دهیم و باید علیه خشونت و بی انضباطی در جامعه ایستاد و متذکر شویم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به الگوهای رفتاری در استان گفت: متأسفانه الگوی ما یک اسب سوار برنو به دست شده است؛ این جاهلیت است و باید پوست افکنی کنیم و جوانان را آگاه سازیم که اسلحه در منازل هیچ کاربردی به غیر از ضرر ندارد.

ملک حسینی گفت: انتظار نداشته باشید با برخوردهای قضایی بتوانیم این مسائل را حل کنیم، این‌ها مُسکن هستند. درمان قطعی از خانواده و ایلات و طوایف شروع می‌شود.

وی خطاب به ایلات و طوایف گفت: نقش شما یک تیغ دولبه است؛ هم می‌توانید جامعه را به گمراهی ببرید و هم به سمت سعادت پس باید همه کوشش کنیم تا جامعه را به سعادت و فرهنگ غنی برسانیم.

ملک حسینی در ادامه اظهار داشت: ما راه را اشتباه رفته‌ایم و باید مسیر را اصلاح کنیم و پیشنهادم این است که این جلسات سالی یک بار برگزار شود، تا یک رقابت صحیح و سالم در رفتن به سمت فرهنگ‌های صحیح و ریشه‌کن کردن فرهنگ‌های غلط شکل بگیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان پیروی از سیره ی عملی شهداء را مؤثر عنوان و اظهار کرد: ما باید همواره از مرام و فرهنگ شهدا استفاده کنیم که اسلحه را بر دشمن کشیدند نه بر خودی‌ها، بنابراین باید با بی بصیرتی و بی فرهنگی و جرایم خشن مبارزه کنیم تا عدالت و فرهنگ همدلی و مهربانی و گذشت بر جامعه حاکم شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi