پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بهداشت برای تامین 3 هزار میلیارد ریال اعتبار طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک قول مساعد داد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: وزیر بهداشت برای تامین ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک قول مساعد داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 73031
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

کرونا :

وزیر بهداشت برای تامین 3 هزار میلیارد ریال اعتبار طرح بیمارستان ولیعصر (عج) اراک قول مساعد داد

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر کریمی در خصوص مسائل مطرح شده در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در این دیدار مسائل مهم شهرستان‌های استان از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح و مسائل کلان حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی نیز مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: مهمترین مسائلی که در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان مطرح شد لزوم توجه ویژه به تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان حضرت ولیعصر ( عج) بود چرا که این مرکز درمانی بزرگ ترین طرح بیمارستانی استان است و با توجه به عقب افتادگی شدید استان مرکزی در سرانه های تخت بیمارستانی، تکمیل و بهره برداری از این طرح ضرورت قطعی دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه قول‌های مساعدی که مسئولان اجرایی در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اراک طی سال‌های اخیر در خصوص تکمیل و بهره‌برداری این طرح داده‌اند و همچنین مشکلاتی که در روند اجرا و عدم جدیت پیمانکاران برای تسریع در اجرا و تکمیل آن وجود داشته است و با وجود اینکه این طرح حدود  ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همچنان این نگرانی وجود دارد که در سال جاری این طرح به سرانجام نرسد.

کریمی عنوان کرد: در این راستا از وزیر بهداشت درخواست شد نسبت به این طرح درمانی توجه ویژه داشته باشند که وی نیز قول مساعد دادند که در اولین فرصت به استان مرکزی سفر کنند و علاوه  بازدید از بیمارستان نیمه‌کاره حضرت ولیعصر(عج)،  از منابع مختلفی که در اختیار وزارت بهداشت است با تعامل و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه مبلغ مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری این طرح را نیز تامین کند.

ایجاد گذرگاه مرزی خداآفرین بین ایران و جمهوری آذربایجان
دنبال کنید

وی بیان کرد: همچنین در خصوص بیمارستان تخصصی زنان و زایمان اراک با ظرفیت یکصد تختخواب که بخش‌هایی از آن توسط یک خیر ساخته شده نیز از وزیر بهداشت درخواست شد اعتبارات مربوط به سهم وزارت بهداشت برای ساخت این بیمارستان را پرداخت کنند و با تلاش‌هایی که خیّر نیک‌اندیش در زمینه ساخت این بیمارستان انجام داده، شاهد افتتاح این بیمارستان نیز در سال جاری باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لزوم اختصاص سهمیه یک متخصص رادیولوژی و سونوگرافی به پژوهشکده سرطان سینه در اراک که توسط جهاد دانشگاهی تاسیس و راه اندازی شده از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد و مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تامین این نیرو اقدام کند. 

کریمی عنوان کرد: در این نشست یک دستگاه اتوبوس سیار دارای تجهیزات خونگیری نیز درخواست شد چرا که استان مرکزی فاقد چنین وسیله ای است و با توجه به اینکه تامین این اتوبوس بیش از یک صد میلیارد ریال هزینه دارد از سوی  وزیر بهداشت قول مساعد برای تامین و تحویل یک دستگاه اتوبوس سیار به اداره کل انتقال خون استان ارائه شد تا امکان مناسبی برای خونگیری سیار در شهرها و مناطق برای مردم استان فراهم شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در شهرستان‌های خنداب و کمیجان مشکلات جدی در حوزه بهداشت و درمان وجو دارد  در دو نامه جداگانه مسائل این شهرستانها مطرح شد. 

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان کمیجان علی رغم اینکه بیمارستان امام علی(ع) فعال است و دارای تجهیزات درمانی مناسبی است اما پزشکان متخصص در آن مستقر نیستند که در نامه‌ای مکتوب از وزیر درخواست شد سهمیه نیروهای پزشک متخصص اطفال، زنان و داخلی، جراحی عمومی، بیهوشی ، رادیولوژی و سایر تخصص‌های مورد نیاز برای شهرستان کمیجان فراهم شود که وزیر بهداشت برای بررسی و مساعدت دستورات لازم را صادر کردند.

لزوم تکمیل فاز تکمیلی بیمارستان شهدای آبیک
دنبال کنید

کریمی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمارستان مهر شهرستان خنداب نیز، در سال‌های اخیر تاسیس و بهره برداری شده اما به لحاظ تجهیزات ، وضعیت نامطلوبی دارد و به همین سبب در نامه‌ای فهرست تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان که شامل یک دستگاه سی تی اسکن ، دستگاه رادیوگرافی قلب و انواع تجهیزات بود ارائه و وی دستور تامین و پیگیری تجهیزات را ارائه کرد.

وی افزود: تعداد زیادی پایگاه‌های اورژانس در شهرستان‌های اراک ،کمیجان و خنداب وجود دارد که با مساعدت و همکاری خیرین ساخته و یا در حال ساخت است و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به صدور مجوزهای لازم برای جذب نیروی انسانی در این پایگاه‌ها قول مساعد داد. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین یک دستگاه آمبولانس ویژه برای حوادث خاص شیمیایی، اتمی و زیستی مورد درخواست از وزیر بهداشت بود گفت: با توجه به وجود سایت آب سنگین در شهرستان خنداب و کارخانجات پالایش نفتی و پتروشیمی و شیمیایی در شهرستان اراک و امکان بروز حوادث خاص، درخواست شد که این دستگاه آمبولانس ویژه به همراه تجهیزات مورد نیاز در استان تامین شود که در این خصوص نیز دستورات لازم ارائه شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi