جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چراغ سبز وزیر بهداشت برای تاسیس دانشکده پرستاری در شهر دهدشت/ دستور فوری عین‌اللهی برای عملیاتی‌شدن پروژه توسعه و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره)

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از موافقت وزارت بهداشت برای احداث دانشکده پرستاری در شهر دهدشت خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72944
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

چراغ سبز وزیر بهداشت برای تاسیس دانشکده پرستاری در شهر دهدشت/ دستور فوری عین‌اللهی برای عملیاتی‌شدن پروژه توسعه و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ حجت‌الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی  با بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار‌ و‌ گفت‌ و‌ گو کرد.

موحد پس از این دیدار و طی نامه‌هایی مطالبات حوزه انتخابیه خود در حوزه بهداشت و درمان را پیگیری کرد.

وی در نخستین نامه خود خطاب به وزیر بهداشت با اشاره به فرسودگی سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت و اینکه در آستانه فصل گرما قرار داریم ، اظهار داشت: باتوجه به بررسی و انجام برآوردهای فنی تاکنون مبلغ مورد نیاز این امر مهم به صورت کامل تخصیص نیافته است و انتظار می‌رود نسبت به تسریع در خصوص واریز این مبلغ دستورات لازم و فوری صادر شود.

وزیر بهداشت نیز در پاسخ به خواسته و مطالبه عمومی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ خطاب به بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع خود خواستار بررسی و مساعدت لازم و فوری در این خصوص شد.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس در نامه دوم خود با اشاره به مذاکره حضوری و نیاز مبرم و شرایط خاص شبکه بهداشت‌ و‌ درمان بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت، گفت: می‌طلبد دستور ویژه و عاجل در خصوص تامین دو دستگاه آمبولانس جهت خدمات‌رسانی به شهرستان کهگیلویه و تامین و تجهیز بیمارستان امام‌خمینی(ره) به تعداد ده تخت زایمان فول الکتریکال مدل LDR، صادر شود.

موحد تصریح کرد: بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهر دهدشت باوجود آنکه همزمان به  ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و نیز بخش‌های بزرگ دیشموک، چاروسا، سرفاریاب و سوق خدمات‌رسانی می‌کند نیازمند نگاه ویژه مقام عالی وزارت بهداشت است.

سرمایه گذاری بانک ملی برای احداث آزاد راه هفت تن به میاندرود؛ تامین منابع مالی جهت احداث سد
دنبال کنید

عین اللهی وزیر بهداشت در پاسخ به نامه دوم موحد، جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور را خطاب قرار داد و عنوان کرد: برای بررسی و مساعدت، اقدام لازم انجام شود.

وی در نامه سوم خود خطاب به وزیر بهداشت با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام‌خمینی (ره) دهدشت که ۴ شهرستان حوزه انتخابیه را در زمینه درمان پوشش می‌دهد، گفت: پس از کش و قوس‌های فراوان و بازدیدهای متعدد کارشناسان حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی، سرانجام تفاهم‌نامه‌ای بین  دو وزارت خانه برای عملیاتی شدن این مهم منعقد شد.

موحد با تاکید به اهمیت موضوع و نگاه ویژه دولت مردمی به مناطق کمتر توسعه‌یافته، افزود: باتوجه به حضور ریاست جمهور و هیئت‌دولت در استان در نهایت پروژه توسعه بیمارستان امام‌خمینی (ره) به عنوان یکی از مصوبات سفر به وزارتخانه‌های مذکور و دستگاه‌های مربوطه (سازمان تامین اجتماعی، معاونت پشتیبانی و توسعه وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی) ابلاغ شد.

وی در ادامه گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مکرر و مستمر از آن وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی جهت اجرایی‌شدن این مصوبه که موجب خوشحالی خارج از وصف مردم منطقه شده بود اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است و این مصوبه بر زمین مانده است.

موحد در بخش دیگری از این نامه، بیان کرد: می‌طلبد برای پیشگیری از دلسردی مردم و باتوجه به انجام همه تشریفات اداری، دستور فرمائید هرچه سریعتر و با قید فوریت نسبت به اجرای مصوبه سفر دولت و آغاز فرآیند عملیات اجرایی توسعه این بیمارستان اقدام شود.

تامین اعتبارات طرح‌های راهسازی نقاط محروم استان بوشهر از محل مصوبات سفر رئیس جمهور
دنبال کنید

وزیر بهداشت نیز در پاسخ به این نامه خطاب به بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع خود خواستار بررسی و مساعدت لازم و فوری در این خصوص شد.

موحد در آخرین نامه خود باتوجه به وجود ظرفیت و بنیه علمی و علاقمندی جمع زیادی از جوانان در منطقه به تحصیل در حوزه پرستاری خواستار تاسیس دانشکده پرستاری در شهر دهدشت شد.

وزیر بهداشت خطاب به ابوالفضل باقری‌فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی‌و‌تخصصی، گفت:با نظر موافق دستور فرمائید اقدام لازم معمول و نتیجه را در اسرع وقت به این حوزه اعلام کنید.

گفتنی است وزیر بهداشت در خصوص تسریع پروژه‌های احداث بیمارستان‌های لنده و چرام و تکمیل و بهره‌برداری بیمارستان لیکک به رحیمی معاون توسعه و پشتیبانی خود نیز دستورات لازم را صادر کرد.

لازم به ذکر است با هماهنگی حجت‌الاسلام موحد، مرادیان معاون توسعه مدیریت‌و‌منابع دانشگاه پزشکی نیز برای ارائه پاره ای توضیحات و گزارشات در این جلسه حضور پیدا کرد./
پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi