جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لزوم اجرای طرح‌های فناورانه اشتغال زا با بهره گیری از جهاددانشگاهی

نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در مجلس گفت: به کارگیری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در اجرای طرح‌های فناورانه اشتغالزا مدنظر قرار بگیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72884
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

کرونا :

لزوم اجرای طرح‌های فناورانه اشتغال زا با بهره گیری از جهاددانشگاهی

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت ،عبدالعلی رحیمی مظفری تشریح  دیدار در جهاددانشگاهی فارس،گفت: با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان فارس با رئیس این نهاد دیدار و پیرامون امکان استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در راستای اجرای طرح‌های فناورانه و اشتغالزا در حوزه انتخابیه خود گفت و گو  شد.

نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در  مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کوار، خرامه و سروستان به عنوان شهرستان شناخته می شود اما شماری از دوایر دولتی هنوز شعب و نمایندگی ها و ادارات خود را در این شهرستانها دایر نکرده اند، ایجاد ادارات دولتی را لازمه پیشبرد امور دانست.

رحیمی با اشاره به ظرفیتهای جهاددانشگاهی، بر ضرورت همراهی این نهاد در شناسایی توانمندیها و تعریف طرحهای قابل اجرا با هدف ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخصهای اقتصادی تاکید کرد.

این نماینده مجلس به بخشی از ظرفیتهای حوزه انتخابیه خود اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین گیاهان دارویی را می توان در ارتفاعات شهرستان کوار یافت، سروستان نیز دارای ظرفیتهای مطلوبی در حوزه تولید پسته است.

وی بر لزوم ایجاد مراکز آموزشی و پژوهشی توسط نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی و جهاد کشاورزی در راستای ارتقاء دانش و مهارت افراد و اشتغالزایی هدفمند، تاکید کرد و خواستار همراهی جهاددانشگاهی فارس در این زمینه شد.

رحیمی در بخشی از این جلسه، لزوم مد نظر داشتن پیوستهای فرهنگی و اقتصادی برای طرحهای مختلف را متذکر شد و تاکید کرد که طرحهای فاقد پیوست فرهنگی و اقتصادی، خروجی مناسب و تاثیرگذار نخواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز در این جلسه گفت: این نهاد از سال ۵۹ و به فرمان حضرت امام رحمت الله علیه، با هدف انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در کشور تاسیس شد و فارس نیز جزو اولین استانهایی بود که نسبت به راه اندازی این نهاد اقدام کرد.

از وزیر جهاد کشاورزی به دلیل ساماندهی بحران ناشی از نرخ خرید پنبه از کشاورزان تقدیر کرد
دنبال کنید

مظاهر بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه های ماموریتی خود، توفیقات خوبی را کسب و ظرفیتهای متعددی را ایجاد کرده است، گفت: در زمینه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس به همراه مرکز افکارسنجی، از کاربردی و تاثیرگذارترین اقدامات بوده است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi