شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

باغستان سنتی قزوین در انتظار ردیف ملی تخصیص بودجه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: باغستان سنتی قزوین در انتظار ردیف ملی تخصیص بودجه است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72870
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

باغستان سنتی قزوین در انتظار ردیف ملی تخصیص بودجه

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی ضمن حضور در صحن علنی شورای شهر قزوین،گفت: بسیاری از وظایف مدیریت شهری با نمایندگان مجلس در ارتباط است، بسیاری از مشکلاتی که مردم به خاطر آن به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند، مسائل شهری از جمله بازسازی بافت فرسوده، تأمین آب و برق در مناطق شهری جدید، ورودی و خروجی شهر، مدیریت پسماند و بازارچه شهری است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: درصد مراجعین شهری بسیار بالا است و این نشان می‌دهد که تعامل بین شهرداری و نمایندگان مجلس باید افزایش پیدا کند و ارتباطات تقویت شود و به صورت منظم شکل بگیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خاطرنشان کرد: برپایی میزخدمت در شهر و مناطق مختلف بسیار مفید است و مردم اگر وحدت ما را ببینند آرامش پیدا می‌کنند لذا این تعاملات باید افزایش پیدا کند؛ نیمی از جمعیتی که ما نمایندگی آن‌ها را برعهده داریم مربوط به شهر قزوین هستند، از طرفی بسیاری از پروژه‌های کلان مانند بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی مربوط به حوزه شهری است.

محمدبیگی عنوان کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های مهم شهری باید در مصوبات سفر قرار بگیرد، در حوزه بازآفرینی شهری و بافت فرسوده باید مبلغ کلانی به استان قزوین اختصاص داده شود، رقم تعیین‌شده در سفر انتظارات ما را برآورده نمی‌کند؛ انتظار من از برآورد اعتباری سفر دولت به استان عددی بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که تاکنون حاصل نشده است همچنین به همین میزان باید تسهیلات داده شود و با توجه به شاخص‌های توسعه استان ۲۲ هزار میلیارد باید اختصاص پیدا کند.

موافقت بانک توسعه و تعاون با تسهیلات مشاغل خانگی برای کوهدشت و رومشکان
دنبال کنید

وی بیان کرد: به طور معمول مصوبات سفر رئیس جمهور به پروژه‌هایی اختصاص پیدا می‌کند که ۵۰ درصد به بالا پیشرفت داشته باشد، در استان قزوین طرح‌های با پیشرفت ۵۰ درصد کم است، با این حساب بسیاری از پروژه‌های استان شامل این سفر نمی‌شود مانند بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی البته با دیپلماسی وسیع توانستیم این پروژه مهم را در دستور کار سفر قرار دهیم و پیش‌بینی می‌شود هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های قزوین زیر ۳۰ درصد پیشرفت دارد که نتوانستیم برای آن اعتبار بگیریم، اما در حوزه کشاورزی، راه و شهرسازی و سرمایه‌گذاری اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور باید چند موضوع را مطرح کنیم که یکی از آن‌ها طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) و محدوده آن است و با توجه به وسعت کار باید ۸۰۰ هزار میلیارد اعتبار دریافت می‌کردیم اما اینطور نشده و رقم بسیار کمی به این طرح اختصاص یافته است، همچنین برای احداث مهدیه و مصلی شهر انتظار داریم بودجه ویژه بگذارند.

محمدبیگی بیان کرد: عمده مساجد قزوین نیازمند کمک زیرساختی است و دولت باید به صورت ویژه بودجه بگذارد، فرصت باقیمانده تا سفر کم است اما برای تأثیرگذاری مصوبات سفر باید نامه‌نگاری شود تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم، به حوزه بودجه ورزشی، بوستان بانوان، پارک مادر و کودک و مجموعه شهربانو که طرحی تفریحی، ورزشی ویژه بانوان است نیز باید توجه ویژه شود.

وی گفت: تأسیس کتابخانه مرکزی قزوین، تکمیل تالار شهر مربوط به اداره کل فرهنگ و ارشاد، تکمیل زیرساخت‌های جدید فرهنگی، تعیین محور گردشگری از جاده سلامت به سمت بالا، تعیین نقشه بافت تاریخی شهر قزوین، تکمیل محور گردشگری باستانی از خیابان امام و خیابان شهید انصاری، تبدیل کارخانه آرد به موزه صنعت، پارک آشنایی با مشاغل برای کودکان از جمله طرح‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

پروتکل‌خاص و ویژه برای تالاب‌ها تدوین شود
دنبال کنید

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در خصوص ردیف ملی باغستان هنوز فکر درستی نشده و عملیاتی صورت نگرفته است، باغستان قزوین بی‌نظیر است ما باید از شهرهای دیگر الگوبرداری کنیم؛ باغستان سنتی در اصفهان و باغستان سوریه الگوهای خوبی هستند، در سوریه باغستان را قطعه‌بندی کرده بودند و میان باغستان جاده کشیده بودند که می‌توان الگوبرداری کرد و الگوی جدیدی از باغستان ایجاد و کشت گیاهان دارویی و کاشت نهال بادام و پسته را در دستور کار قرار داد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi