شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظامنامه مسئولیت‌های اجتماعی در ایلام اجرا نمی‌شود

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: در یک سال و نیم اخیر نمایندگان مردم استان در مجلس یازدهم تمام تلاش خود را کرده و می‌کنند و در حال زنده کردن بخشی از این سهم مردم استان هستیم و سوال ما این است که چرا قانونی که نوشته شده نباید اجرا بشود؟

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72806
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

نظامنامه مسئولیت‌های اجتماعی در ایلام اجرا نمی‌شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان پیام نور استان ایلام شرکت کرد و از عدم اجرای کامل نظامنامه مسئولیت‌های اجتماعی در استان ایلام انتقاد کرد.

وی افزود: اگر همین ۴ درصد درآمدهای نفتی را به‌طور کامل به استان ایلام می دادند، اتفاقات بنیادین زیادی در توسعه استان می‌افتاد و جز این حق مسلم مردم استان، تا کنون از محل ۱ درصد آلایندگی و ۳ درصد درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز سهم استان پرداخت نشده و از ۱۵ درصد حقوق دولتی وصولی ناشی از معادن استان یک ریال به خزانه استان واریز نشده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر نمایندگان مردم استان در مجلس یازدهم تمام تلاش خود را کرده و می‌کنند و در حال زنده کردن بخشی از این سهم مردم استان هستیم و سوال ما این است که چرا قانونی که نوشته شده نباید اجرا بشود؟

فلاحی گفت: با تلاش نمایندگان سهم مالیات بر ارزش افزوده استان از شرکت‌ نفت و گاز غرب برای اولین بار احیا شد و سهم استان از ۳۹ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده  نزدیک ۳۸ میلیارد بود.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تلاش نمایندگان استان در مجلس یازدهم در حوزه تغییر بسیاری از ردیف‌های بودجه در این مدت باعث افزایش ۴/۳ درصدی بودجه استان نسبت به لایحه دولت شده است که افزایش بودجه اربعین، راه ریلی و… مشمول این افزایش بودجه است. تعریف ردیف بودجه برای برج هنر استان و ایجاد اعتبار برای آن در زمره این تلاش هاست، اخذ ماده ۵۶ برای برخی پروژه ها، تلاش برای تامین اعتبار طرح گرمسیری، تصویب منطقه آزاد مهران، گرفتن اعتبار برای راه ها، سدها و پروژه های مختلف و… در زمره تلاش های نمایندگان استان است.

احداث چندین خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در چابهار
دنبال کنید

نماینده مردم ایلام اظهار کرد: در ایران خیلی جاها افراد را جابجا منصوب کرده‌اند و این یک خطر اساسی برای کشور است و متاسفانه هنوز هم آن مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری جز در برخی عرصه ها مانند موشکی، پزشکی، نانو و هسته ای محقق نشده است؛ خصوصاً در عرصه اقتصادی مدیریت جهادی نداریم و الان همه ما معترض هستیم.

وی بیان کرد: برای ناکارآمدی یک سیستم کافی است افراد را جابجا و به شکل غیرتخصصی بگذارید و این در حالی است که کلی آدم انقلابی و فهیم داریم که اصول انقلاب برایشان مهم است و تخصص لازم را هم دارند و این درست نیست آنها را در حاشیه بگذاریم.

فلاحی گفت: تا با مافیاهای خودرو که وزرا را می بلعند مبارزه نشود، هزاران بار هم وزیر صمت  استیضاح شود فایده ای ندارد، باید با مسائل ریشه ای برخورد کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس عنوان کرد: به رئیس جمهور گفتیم به وزرایش تذکر جدی بدهد ما هم به وزرا بازه  زمانی داده ایم که در مسیر قرار بگیرند اگر اتفاق نیفتد ما با هیچ وزیری عقد اخوت نبسته ایم. 

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام تاکید کرد: دانشگاه باید به توسعه استان کمک کند و در این زمینه از طرح‌های توسعه ای استان که توسط اساتید و دانشگاهها ارائه شود هر گونه حمایتی خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: در خصوص شفافیت آرای نمایندگان مجلس که ما در مجلس یازدهم به آن رأی داده‌ایم و در حال بررسی نهایی است مطالبه ما این است که همه قوا شفاف شوند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: در قضیه گرانی ها اگر امروز شاهد نابسامانی هستیم یکی از دلایلش این است که اختیارات تعزیرات را حذف کرده و نظارت را به عهده خود اصناف برای مقابله با گرانی قرار داده‌ایم که تاکنون این سیستم ناکارآمد بوده است و باید اختیارات نظارتی به تعزیرات برای مقابله با گرانی‌ها برگردد./

موافقت وزیر راه و شهرسازی با جداسازی اداره کل راه‌آهن استان قزوین از استان گیلان
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi