سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور وزیر میراث فرهنگی در قزوین بهترین فرصت برای حل مباحث میراث فرهنگی است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: حضور وزیر میراث فرهنگی در قزوین بهترین فرصت برای حل مباحث میراث فرهنگی است بنده آمادگی این را دارم که موارد مورد بحث شهرداری و میراث فرهنگی را با تشکیل جلساتی با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی مورد بررسی قرار دهیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72718
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

کرونا :

حضور وزیر میراث فرهنگی در قزوین بهترین فرصت برای حل مباحث میراث فرهنگی است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، لطف اله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با حضور در ساختمان بلدیه با مهندس صباغی شهردار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

سیاهکلی با توجه به در پیش بودن سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان قزوین اظهار داشت: یکی از مهم ترین معضلات شهرداری مباحث با میراث فرهنگی است خصوصا در جنوب شهر قزوین که با وجود بناهای تاریخی در بافت سنتی آن،امکان ایجاد خیابان و دسترسی مناسب برای شهروندان و گردشگران در بعضی نقاط وجود نخواهد داشت که  ساکنین آن مناطق با مشکلاتی از قبیل مجوز ساخت و ساز نیز مواجه هستند.

وی با اشاره به حضور تیم اجرایی دولت در قزوین آن را فرصت مغتنمی برای همفکری بهتر در راستای حل معضلات بزرگ استانی دانست و عنوان کرد: بنده سال های بسیاری در سازمان صدا و سیمای کشور با آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی از نزدیک کار کرده ام و با توجه به شناختی که از ایشان و نوع مدیریت آن سراغ دارم قطعا حضورشان در استان قزوین با مطرح کردن مباحث میراث فرهنگی و ارائه راهکار مناسب و حل مسئله مثمر به ثمر خواهد بود.

نماینده مردم قزوین راه حل مباحث میراث فرهنگی را آگاهی دادن به مردم دانست و بیان کرد: رسانه ها نقش مهمی در تبیین مسائل و روشنگری آن دارند و بهتر است دست اندرکاران این امر قبل از هر اقدامی به ویژه در انجام پروژه های عمرانی در محدوده بافت های تاریخی که ابعاد مختلف مباحث فرهنگی و اجتماعی را در بر می گیرد با فرهنگ سازی از آثار سوء آن جلوگیری کنند.

نشست با معاون وزیر صمت؛ پیگیری برای توسعه صنعت شرق استان هرمزگان
دنبال کنید

وی گفت: بنده آمادگی این را دارم که موارد مورد بحث شهرداری و میراث فرهنگی را با تشکیل جلساتی با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی مورد بررسی قرار دهیم و با رسیدن راهکار مناسب ،موضوعات عنوان شده را با وزیر میراث فرهنگی مطرح کنیم تا گام مهمی در جهت رفع مباحث میراث فرهنگی قزوین برداریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi