پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمادگی سرپل‌ذهاب برای صعود ۵۰ هزار نفری به ارتفاعات بازی‌دراز

هرساله در سالگرد گرامیداشت عملیات غرور آفرین «بازی دراز» شمار زیادی از بسیجیان و راهیان نور به این ارتفاعات در شهرستان سرپل‌ذهاب صعود می کنند که مسوولان این شهرستان پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، از آمادگی لازم برای صعود امسال زایران به این ارتفاعات می‌گویند. به گزارش قس آنلاین،فرماندار سرپل‌ذهاب گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72599
تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

کرونا :

آمادگی سرپل‌ذهاب برای صعود ۵۰ هزار نفری به ارتفاعات بازی‌دراز

هرساله در سالگرد گرامیداشت عملیات غرور آفرین «بازی دراز» شمار زیادی از بسیجیان و راهیان نور به این ارتفاعات در شهرستان سرپل‌ذهاب صعود می کنند که مسوولان این شهرستان پس از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، از آمادگی لازم برای صعود امسال زایران به این ارتفاعات می‌گویند.

به گزارش قس آنلاین،فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بازی دراز به عنوان یکی از مناطق یادگاران دوران دفاع مقدس است که هر ساله در سالروز آزادسازی آن در دوران دفاع مقدس ویژه برنامه ای برگزار می شود، امسال نیز در حال آماده سازی برای صعود ۵۰ هزار نفری یادگاران دوران دفاع مقدس، خانواده معظم شهدا و وفاداران به نظام مقدس اسلامی و مردم اقصی نقاط کشور اسلامی هستیم.

«نورالدین فرزادی‌پور» افزود: روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت ماه میزبان انبوهی از یادگاران دوران جنگ و راهیان نور خواهیم بود و در این راستا برنامه‌های ویژه ای تدارک دیدیم تا یادگاران دور ان دفاع مقدس در صعود به این ارتفاع بسیار ارزشمند خاطرات آن دوران دفاع مقدس را مرور کنند و راویان هم در حقیقت خاطرات دوران ایثارگری و شهادت طلبی را برای نسل‌های بعد بیان نمایند.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: برای انجام این مهم، ۶ کمیته تشکیل شده که هر کمیته موظف شده برنامه‌های متناسب با مأموریت و وظیفه اصلی خود تمهید کند، محل های اسکان مناسب، پارکینگ مناسب، راه دسترسی و بهسازی آثاری که از زمان دوران دفاع مقدس به جا مانده از اقدامات خوبی است که صورت گرفته است.

وی یادآور شد: یادمانی که در بازی دراز احداث شده برای همه عزیزانی که توفیق پیدا می‌کنند از این مناسبت استفاده لازم را ببرند در واقع به عنوان خانقاه عارفان و عاشقان آن زمان تجدید خاطره می شود و از همه علاقه مندان به دوران دفاع مقدس دعوت می‌کنم با قدوم مبارک خود و با طهارت این مکان را زیارت کنند.

آمادگی سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم صعود ۵۰ هزار نفری به ارتفاعات بازی‌دراز

تجدید بیعت با شهدا عمل به دستورات رهبر انقلاب است

امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: تجدید بیعت با شهدا و صعود به بازی دراز عمل به دستورات رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین است تا بتوانیم با جهاد تبیین و دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی یک بار دیگر دشمن را ناکام بگذاریم.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» نیز افزود: بعد از ۲ سال وقفه به جهت کرونا، صعود ۵۰ هزار نفری راهیان نور سراسر کشور به بازی دراز در دستور کار قرار گرفته، در این راستا در شهرستان و در استان جلسات متعددی برگزار شده؛ تمام دستگاه‌ها بر اساس قانون وظایف محوله پای کار هستند و آماده سازی های خوبی انجام شده و همه ما منتظر قدوم عزیزانمان هستیم که انشالله در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برای صعود به ارتفاعات بازی دراز به سرپل ذهاب مشرف شوند.

وی افزود: امروز سرزمین راهیان نور بهترین فرصت را ایجاد کرده که نسل جوان ما با شهدا و با روحیه ایثار و مقاومت از نزدیک آشنا شوند و این از ضروریاتی هست که در کشور ما احساس می شود که جوانان ما بخواهند یک پیوندی را با فرهنگ ایثار و مقاومت ایجاد شود.

وی ادامه داد: امروز هم دشمنان قسم هم خورده انقلاب و نظام تمام تلاش خودشان را به کار بستند تا بتوانند افکار و اعتقادات جوانان ما را خدشه دار کنند و احساس می شود ظرفیت بازی دراز و راهیان نور می تواند بخش عظیمی از توطئه ها و برنامه های دشمن را خنثی کند زیرا همه ما سرباز انقلاب و در مسیر رهبری هستیم.

۲۴ مکان اسکان برای زایران مشخص شده است

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سرپل ذهاب نیز گفت: ۲۴ مکان مختلف برای اسکان و بیتوته بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح شهرستان فراهم شده، همچنین در بخش فضاسازی شهرستان تدابیری اتخاذ شده که از ورودی شهر از سمت کرمانشاه تا محل یادمان فضاسازی شود.

«سیروس صادقی»افزود: این شهرستان در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه میزبان راهیان نور برای صعود راهیان نور به بازی دراز است، بازی دراز نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است و برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز حماسه سازی رزمندگان اسلام در آزادسازی ارتفاعات بازی دراز هرساله همزمان با ایام این عملیات در سرپل ذهاب برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم معنوی در ۲سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد اما امسال با همت سپاه پاسداران در روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

آمادگی سرپل‌ذهاب برای برگزاری مراسم صعود ۵۰ هزار نفری به ارتفاعات بازی‌دراز

ویژه برنامه سالروز آزاد سازی عملیات بازی دراز در سرپل ذهاب برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب نیز اظهار کرد: ویژه برنامه سالروز آزاد سازی عملیات بازی دراز به همت سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و ناحیه سرپل ذهاب در این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» افزود: یادواره شهدای بازی دراز در جوار بقعه احمد ابن اسحاق (ره) به همت سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه را در روز پانزدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهیم کرد که این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن منور این بقعه متبرک برگزار می شود.

وی اظهار داشت: شانزدهم اردیبهشت ماه شاهد صعود معنوی ۵۰ هزار نفری بسیجیان به سمت یادمان شهدای بازی دراز و مقبره این شهدای والامقام خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب گفت: ۲سال گذشته به جهت بیماری منحوس کرونا و حفظ سلامتی مردم متاسفانه برنامه سالروز آزادسازی عملیات بازی دراز برگزار نشد و امسال به جهت واکسیناسیون و کم رنگ شدن این بیماری تصمیم بر برگزاری این برنامه شده که در چهارچوب رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ستاد ملی کرونا خواهد بود.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi