جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا بیمارستان نرگسی گچساران تعطیل شد؟/ مشکلی به نام تأمین نیروی انسانی

کرونا گچساران-ندانعمتی؛ حوزه درمان و توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی یکی از نیازهای فوق ضروری در هر جامعه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه آن‌ها هستیم. اما بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران که در سال ۱۴۰۰ و دولت قبل افتتاح شده بود در حال حاضر تعطیل شده است.  این بیمارستان در مرداد ماه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72554
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

کرونا :

چرا بیمارستان نرگسی گچساران تعطیل شد؟/ مشکلی به نام تأمین نیروی انسانی

کرونا گچساران-ندانعمتی؛ حوزه درمان و توسعه فضاهای درمانی و بیمارستانی یکی از نیازهای فوق ضروری در هر جامعه است که در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توسعه آن‌ها هستیم.

اما بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران که در سال ۱۴۰۰ و دولت قبل افتتاح شده بود در حال حاضر تعطیل شده است.

 این بیمارستان در مرداد ماه سال گذشته در ویدئو کنفرانسی توسط رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت قبل در شهر نفت خیز گچساران با اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

 عملیات اجرایی این بیمارستان بزرگ در مرداد ۹۲ آغاز و این مرکز درمانی با زیربنای ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۶ طبقه و دو بلوک احداث شد.
 

چرا بیمارستان نرگسی گچساران تعطیل شد؟/ مشکلی به نام تأمین نیروی انسانی 4

این بیمارستان مجهز دارای ۸ اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، جراحی، عفونی،نورولوژی، مغز و اعصاب، سرپایی و درمانگاه بوده است.

با افتتاح این بیمارستان بارقه امیدی در دل مردم و جوانان جویای کار این شهرستان زده شد.
 

چرا بیمارستان نرگسی گچساران تعطیل شد؟/ مشکلی به نام تأمین نیروی انسانی 5

 می‌توان گفت با احداث و راه اندازی این بیمارستان بار سنگینی از دوش بیمارستان قدیمی و فرسوده شهید رجایی گچساران برداشته شد، در حال حاضر تعطیلی بیمارستان نرگسی گچساران ابهاماتی را برای شهروندان این شهرستان به وجود آورده است تا جایی که شهروندان سوال می‌کنند بیمارستانی که به تازگی راه افتاد چرا تعطیل شده است.

سید طاهر حسینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در خصوص تعطیلی بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مرداد ماه سال گذشته این بیمارستان افتتاح شد و پس از مواجهه با اوج پیک بیماری کرونا و کمبود تخت های بیمارستانی مجبور به راه‌اندازی سه بخش از بیمارستان نرگسی و اختصاص آن به پذیرش بیماران کرونایی در گچساران شدیم.

گذری بر یاران کهگیلویه و بویراحمدی آذری جهرمی و استانی که در حسرت خدمات مطلوب ارتباطی مانده است
دنبال کنید

 وی بیان کرد: بعد از مدتی انتقال بیمارستان شهید رجایی، به بیمارستان نوساز نرگسی مطرح شد که این اقدام منتفی شد و به این نتیجه رسیدیم که باید بیمارستان نرگسی گچساران کاملا مستقل باشد و بیمارستان شهید رجایی هم‌چنان با پرسنل خود به فعالیت سابق ادامه دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه مدتی برای حدود ۳۰ نفر از نیروی خدمات و پرسنل اعم از پرستار و غیره ابلاغی برای کار در بیمارستان نرگسی زده شد، تصریح کرد: این پرسنل عملاً در بیمارستان نرگسی کار خاصی انجام نمی دادند، زیرا بیماری نبود که بخواهند کار کنند، ما آنها را به محل کار قبلی خود بازگردانده تا زمانی که مجوز رسمی نیرو برای بیمارستان نرگسی از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر شود.

حسینی بیان کرد: زمانی که این مجوز از سوی وزارتخانه به ما ابلاغ شد نیروهای مستقلی اعم از پرسنل تخصصی مانند پزشک پرستار و غیره برای این بیمارستان به کار گرفته می‌شود.

 وی گفت: در ابلاغ قبلی عده‌ای از پرسنل بیمارستان‌های شهید رجایی را به بیمارستان نرگسی فرستاده بودیم در صورتی که بیمارستان نرگسی بیماری نداشت که به آنها خدماتی ارائه شود.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی عملاً آغاز به کار نکرده بود که حال بخواهد تعطیل شود بلکه در یک دوره کوتاه و به دلیل پیک شدید کرونا مجبور به راه‌اندازی اورژانسی سه بخش از آن و اختصاص آنها به پذیرش بیماران کرونایی بودیم.

 حسینی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بیمارستان نرگسی این شهرستان کار خود را آغاز خواهد کرد.

آمار دقیقی از تشکل های سیاسی فعال در کهگیلویه و بویراحمد موجود نیست
دنبال کنید

فرماندار گچساران: علت تعطیلی بیمارستان صادر نشدن مجوز استخدام نیروها است

روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در بیمارستان نرگسی این شهرستان اشکال ساختاری در ابلاغ تعدادی از پرسنل رخ داده است.

 وی بیان کرد: در پیگیری‌های انجام شده با رئیس علوم پزشکی استان علت تعطیلی این بیمارستان صادر نشدن مجوز استخدام نیروها عنوان شده است.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه تعدادی ابلاغ برای برخی از پرسنل در چند ماه گذشته در این بیمارستان انجام شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر منتظر مجوز جذب نیرو از سوی وزارتخانه برای این بیمارستان هستیم.

دیهیم خوب عنوان کرد: بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی کامل بوده و دارای بخش‌های تخصصی است، در حال حاضر مشکل اصلی آن نیروی انسانی بوده و پرسنل آن از بیمارستان‌های رجایی و بی‌بی حکیمه به کار گرفته شده بود.

 وی افزود: حدود ۹۰ درصد از تجهیزات آزمایشگاهی این بیمارستان خریداری شده و مشکلی برای تجهیزات این بیمارستان وجود ندارد.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi