پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طغیان بیماری سرخک در کمین آبیک/ مقاومت در برابر واکسن کرونا پذیرفته نیست

به گزارش کرونا از قزوین، حامد فتوحی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان آبیک که عصر امروز در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به‌ شیوع بیماری سرخک اظهار کرد: بخشداران و شهرداران شهرستان آبیک لازم است نسبت به فضاسازی محیطی و اصحاب رسانه هم نسبت اطلاع رسانی با موضوع سرفصل های مراقبتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72539
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶

کرونا :

طغیان بیماری سرخک در کمین آبیک/ مقاومت در برابر واکسن کرونا پذیرفته نیست

به گزارش کرونا از قزوین، حامد فتوحی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان آبیک که عصر امروز در فرمانداری برگزار شد، با اشاره به‌ شیوع بیماری سرخک اظهار کرد: بخشداران و شهرداران شهرستان آبیک لازم است نسبت به فضاسازی محیطی و اصحاب رسانه هم نسبت اطلاع رسانی با موضوع سرفصل های مراقبتی شبکه بهداشت و درمان در زمینه پیشگیری از بیماری سرخک  و لزوم تزریق واکسن سرخک برای گروه هدف و تزریق سه دوز واکسن کرونا برای مردم در شهرها و روستاهای شهرستان اقدام کنند این در حالی است که مقاومت مردم در برابر واکسن کرونا و سرخک پذیرفته نیست.

وی با تاکید بر  اینکه بخشداران از طریق دهیاران باید واکسیناسیون خانه به خانه را در دستور کار قرار دهند، افزود: کلاس‌های تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بنا به دستور رییس جمهور و به استناد مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا باید حضوری برگزار شود و عدم بازگشایی دانشگاه تخلف محسوب می‌شود.

طغیان بیماری سرخک در کمین آبیک/ مقاومت در برابر واکسن کرونا پذیرفته نیست 3

فرماندار شهرستان آبیک تعداد حضور دانش‌آموزان‌ در هر کلاس را متناسب با استانداردهای آموزشی و برگزاری مراسم لیالی قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با اولویت برگزاری در فضاهای باز بلامانع بیان کرد‌.

فتوحی بسیج امکانات شهرستان آبیک برای مقابله با بیماری سرخک را ضروری بیان کرد و گفت: بخشداران مکلف هستند ظرف چند روز آینده از طرف دهیاری‌ها، آماری از اتباع افاغنه تهیه و به مراکز بهداشت و فرمانداری شهرستان ارسال کنند.

وضعیت آبیک نارنجی است

دکتر علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک هم در ادامه این جلسه با اشاره به شیوع بیماری سرخک، این بیماری را ویروسی و از طریق تنفس و ترشحات تنفسی و دست و صورت آلوده قابل انتقال دانست و اظهار کرد: گروه هدف طرح واکسیناسیون علیه سرخک رده سنی ۹ ماه تا  افراد ۳۰ ساله است که از اتباع افعانستانی آغاز شده و بیماری با تب و بثورات قابل شناسایی است و در برخی موارد هم آبریزش بینی و التهاب ملتحمه مشاهده شده است‌.

۱۵دی ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی مودیان استان است
دنبال کنید

وی افزود: دانه‌های سفید داخل دهان هشداردهنده بوده و بلافاصله بعد از آغاز تب، بیمار مبتلا به سرخک باید قرنطینه شود تا با افراد دیگر تماس نداشته باشد؛ در سال گذشته یک مورد مثبت اولیه مبتلا به سرخک در شهر آبیک داشتیم که منفی شد و اطرافیان فرد، واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: بیش از ۲۰ کودک در این شهرستان که سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی را که گذرانده‌اند به دلیل مقاومت والدین واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند.

علیجانی کودک دو ماهه و خانم ۹۵ ساله را فوتی‌های کرونایی امسال و دلیل نارنجی شدن وضعیت شهرستان آبیک را افزایش بستری ها در بیمارستان های استان قزوین به تعداد بیش از ۴۴۰ نفر ذکر و اضافه کرد: از این تعداد،  ۱۳۳ مورد اصلا واکسن نزده بودند، ۱۸۲ نفر دو نوبت واکسن دریافت کرده بودند، ۲۳ نفر نوبت اول واکسن را زده بودند و ۱۰۳ مورد هم دوز کامل (۳ نوبت) واکسن را دریافت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹ هزار نفر از ۵ تا ۱۲ ساله ها و ۵ هزار و ۶۲ نفر از ۱۸ سال به بالا در شهرستان آبیک نوبت اول واکسن را دریافت نکرده‌اند، این در حالی است که بیش از ۲۶ هزار نفر نسبت به واکسیناسیون نوبت سوم اقدام نکرده‌اند.

این مسئول از استقرار یک تیم برای انجام واکسیناسیون بعد از افطار در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک خبر داد و گفت: آمادگی استقرار یک تیم برای اجرای واکسیناسیون در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این شهرستان وجود دارد.

شکارچی کَل وحشی خائیز دستگیر شد
دنبال کنید

علیجانی تاکید کرد: با توجه به موقعیت شهرستان آبیک و سابقه طغیان بیماری‌های مختلف در چند سال اخیر، قرار گرفتن شهرستان در اتوبان کرج-قزوین و تردد بسیاری از مردم از این مسیر مواصلاتی به سمت استان‌های مختلف و استفاده از رستوران‌های بین راهی و همجواری با سایر شهرستان‌های استان قزوین هر لحظه باید منتظر طغیان بیماری های واگیردار همچون سرخک باشیم که با تدابیر لازم می‌توانیم نسبت به فروکش کردن این بیماری اقدام کرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi