شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم

به گزارش کرونا از سی‌سخت، پروژه چهار خطه شدن جاده یاسوج به سی‌سخت حدود ۴ سال پیش شروع شده ولی پیشرفت آن چنانی نداشته است. به گزارش فارس، پروژه چهار خطه شدن جاده یاسوج به سی سخت از ۴سال پیش کلنگ زنی شده ولی از همان روز اول تا به امروز با مشکلات متعدد از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72533
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴

کرونا :

سرنوشت نامعلوم  پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم

به گزارش کرونا از سی‌سخت، پروژه چهار خطه شدن جاده یاسوج به سی‌سخت حدود ۴ سال پیش شروع شده ولی پیشرفت آن چنانی نداشته است.

به گزارش فارس، پروژه چهار خطه شدن جاده یاسوج به سی سخت از ۴سال پیش کلنگ زنی شده ولی از همان روز اول تا به امروز با مشکلات متعدد از جمله مشکل محیط زیست و کم کاری ادارات متولی این پروژه به صورت لاک پشتی در حال پیشرفت است.

بنا به گفته‌ها و شنیده‌ها در حالی محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدعیان اصلی جاده یاسوج به سی سخت است که طبق قانون این پروژه در حریم جاده اجرا و عریض شده است چرا که عرض جاده چهار خطه به متراژ ۴۸ متر بوده و پیمانکار اداره راه در حریم خود اقدام به عریض کردن جاده کرده است.

در سفری که اسلامی وزیر راه و شهرسازی در زمان زلزله به شهر سی‌سخت داشت صریحا و با قاطعیت اعلام کرد که مشکل اصلی جاده سی سخت به یاسوج رفع شده است و پیمانکار به راحتی می تواند کار خود را شروع کند که معلوم شد گفته‌های وزیر راه فقط در حد شعار بود.

این موضوع باعث شد تا جمعی از خبرنگاران به این موضوع ورود کنند تا حقایق و مشکلات این پروژه را پی‌گیری کنند.

محیط زیست هم  مجوز صادر می‌کند و هم شاکی می‌شود!

 رحیم پور پیمانکار بخشی از جاده یاسوج به سی‌سخت در گفت‌وگو با فارس گفت: اعتبار جاده سی سخت به یاسوج با جاده سپیدان مشترک بود که با پیگیری‌های انجام شده ردیف بودجه ای جداگانه به خود گرفت و از کیلومتر ۵ از طرف سی‌سخت تا کیلومتر ۱۵/۶۰۰ به طول ۱۱/۵ کیلومتر بوده که در حدود ۳/۵ کیلومتر واگذار شده به شرکت ما در محدوده مرز محیط زیست و منابع طبیعی بود که در محدوده محیط زیست عملیات اجرایی عریض کردن جاده و حفر تونل علی‌رغم صدور مجوز از سوی محیط زیست  توسط خود محیط زیست متوقف شد ولی هم اکنون این عملیات در محدوده منابع طبیعی شروع به کار کرده است.

زلزله ۱۰۶۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی دنا خسارت زد
دنبال کنید

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 11

قانون به درستی در استان اجرا نمی شود دودش به چشم پیمانکاران می رود

رحیم پور گفت: وقتی یک پروژه ملی مصوب می گردد باید ادارات متولی و زیربط تمامی مشکلات موجود را حل و فصل کنند تا پیمانکار بتواند در اسرع وقت  به راحتی و بدون دغدغه کار خود را شروع و به پایان برساند ولی متاسفانه در استان ما چنین نیست و پیمانکاران هر روز باید برای اجرای پروژه بیشتر وقت خود را در دادگاه تلف کند.

این پیمانکار اظهار داشت: طبق دستور معاون اول رئیس جمهور، هیچ اداره‌ای حق ندارد شکایت اداره دیگری را برای کارهای اجرایی و ساخت وسازها انجام دهد ولی متاسفانه از پیمانکار پروژه جاده یاسوج به سی سخت شکایت شده و با تعطیلی کارگاه این بار هم عملیات اجرایی را به تعطیلی کشانده است و با شکایت علیه پیمانکار برق و محدوده استقرار کارگاه که قبلا مجوز آن توسط خود محیط زیست صادر شده است باید هر روز در شعبه های مختلف دادگاه حاضر شویم و سوال و جواب پس دهیم که جای بسی سوال است که چرا پروژه ای که همه مجوزات لازم را از ادارات مربوطه دریافت کرده باید این چنین بازیچه سلیقه‌های شخصی گردد.

معارض محلی مانع از آسفالت کردن بخشی از جاده شده است

رحیم‌پور عنوان کرد: عملیات زیرسازی بخشی از جاده یاسوج به سی سخت از طرف سه راهی تنگ گنجه ای به پایان رسیده و بخش بسیار زیادی از آن را  آسفالت کردیم که متاسفانه عده ای مدعی شده اند زمین های مذکور در حریم راه زراعی و متعلق به آنهاست و اقدام به بستن جاده کرده و مانع شدند که این قسمت آسفالت شود.

وی گفت: طی مراحلی اداره راه با استعلام از منابع طبیعی خواستار تعیین تکلیف شد که اداره منابع طبیعی استان زمین های مذکور را منابع طبیعی و ملی اعلام کرد ولی همچنان برخی اهالی روستای گنجه‌ای اجازه آسفالت کردن را نمی دهند که جا دارد استاندار و معاون عمرانی، فرماندار شهرستان بویراحمد و دادستان استان با دعوت از شورا، دهیار و ریش سفیدان روستای گنجه ای جهت حل این مشکل ما را یاری کنند چرا که در حال نزدیک شدن به فصل سرما و بارندگی هستیم و در صورت بارندگی کل زحمات ما به هدر می رود و این مسیر همچنان غیر قابل تردد می‌شود.

۱۰۲۲سکه تاریخی در شهرستان کهگیلویه کشف شد/قاچاقچیان دستگیر شدند
دنبال کنید

در اجرای این پروژه مسئولین شهرستان دنا همکاری کردند ولی مسئولان شهرستان بویراحمد شانه خالی کردند و بی تفاوت بودند!

پیمانکار پروژه جاده یاسوج به سی‌سخت گفت: طی مراحل جاده سازی مسیر یاسوج به سی سخت در محدوده شهرستان دنا، پناهی فرماندار و غریب پور دادستان شهرستان دنا بارها سرکشی کردند و مشکلات را از نزدیک دیدند و نسبت به برطرف کردن آنها تلاش کردند ولی در محدوده شهرستان بویراحمد تا به امروز هیج کدام از مسئولین شهرستان بویراحمد به خود زحمت بازدید از این پروژه مهم و شنیدن مشکلات موجود را نداده‌اند که می‌طلبد برای یک بار هم که شده از این پروژه بازدید می‌کردند و پای درد دل ما می‌نشستند.

 مظلومیت بیت‌المال در پروژه یاسوج-سی سخت 

گفتنی است در شرایطی این پروژه تعطیل شده که از بیت المال در این مسیر کلی هزینه شده، تعداد زیادی از درختان با هماهنگی مسئولان مربوطه قطع شده ولی به یکباره تغییر وضعیت داده شده و پروژه را تعطیل کرده‌اند.

متاسفانه چنین ندانم‌کاری‌ها و دوباره‌کاری‌ها بلای جان استان کهگیلویه و بویراحمد شده پروژه‌هایی که بی‌حساب و کتاب آغاز به کار کرده‌‌اند مسئولانی که در جلسات ابتدایی موافقت خود را اعلام کرده و به یکباره زیر وعده‌های خود زده و چنین استان را با رکود و عقب‌گرد مواجه کرده و بیت‌المال هم از این رهگذر لگدمال شده است.

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 12

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 13

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 14

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 15

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 16

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 17

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 18

سرنوشت نامعلوم پروژه یاسوج-سی‌سخت/مقصر کیست؟؛ مجوز اولیه با چه پشتوانه‌ای صادر شد؟ +فیلم 19

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi