جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درخواست افزایش کرایه تاکسی مطرح شد/عضو شورای شیراز: حمایت از رانندگان فقط در قالب افزایش کرایه نباشد

به گزارش کرونا از شیراز، یکی از دستورکارهای صحن علنی شورای شهر شیراز، افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسی بود که بر این اساس سازمان حمل‌ونقل شهرداری شیراز خواهان افزایش نرخ کرایه با توجه به تغییر قیمت‌ها، تورم و احصای هزینه رانندگان بود. بر این اساس افزایش کرایه در کورس نخست ۳۵۰۰ و از کورس دوم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72474
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

درخواست افزایش کرایه تاکسی مطرح شد/عضو شورای شیراز: حمایت از رانندگان فقط در قالب افزایش کرایه نباشد

به گزارش کرونا از شیراز، یکی از دستورکارهای صحن علنی شورای شهر شیراز، افزایش نرخ کرایه ناوگان تاکسی بود که بر این اساس سازمان حمل‌ونقل شهرداری شیراز خواهان افزایش نرخ کرایه با توجه به تغییر قیمت‌ها، تورم و احصای هزینه رانندگان بود.

بر این اساس افزایش کرایه در کورس نخست ۳۵۰۰ و از کورس دوم به بعد ۲۵۰۰ تومان است و نرخ تاکسی‌های فرودگاه و بی‌سیم نیز ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

مهدی نصیری، عضو شورای شهر شیراز نیز درباره این دستور کار با تایید افزایش نرخ کرایه تاکسی گفت: می‌توان حمایت از رانندگان به شکل افزایش نرخ نباشد بلکه در قالب حمایت‌های دیگر باشد که از رانندگان می‌شود.

وی افزود: اگر شبکه حمل و نقل در شهر با اتوبوس و مترو ایجاد شود هم اقبال مردم از حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و هم افزایش مسافر تاکسی‌ها را در پی دارد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز با بیان اینکه سامانه مدیریت تاکسی در حال راه‌اندازی است که براساس آن با کارت بانکی امکان پرداخت کرایه وجود دارد، افزود: شهرداری کیف پول الکترونیکی که ۶ ماه مناقصه‌اش لغو شده را اجرایی کند تا مشکلات این حوزه برطرف شود.

در همین زمینه رضا محمدیان، عضو دیگر شورای شهر شیراز با بیان اینکه کرایه تاکسی رانندگان شیراز از دیگر کلان شهرها کمتر است، گفت: این امر به این معنا است که رانندگان قشر ضعیف هستند و وضعیت خوبی ندارند همچنین مشکلات اقتصادی سبب می‌شود نوسازی ناوگان حمل و نقل صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه از طرفی افزایش نرخ کرایه ممکن است سبب درگیری بر سر پول خرد شود، افزود: نباید مصوبه‌ای داشته باشیم که برای رانندگان شبهه مالی ایجاد کند و باید یک عدد رُند تعیین شود.

زمان آغاز آزمون های نهایی دانش آموزان در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد 
دنبال کنید

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه افزایش نرخ باید کارشناسی‌تر باشد، بیان کرد: در کلانشهر شیراز باید سیاستگذاری‌ها ضمن تقویت سیستم حمل و نقل حمایت از رانندگان نیز باشد.

به گزارش فارس، بر اساس نظرات اعضای شورای شهر و توضیحات ارائه شده یک تبصره به این لایحه اضافه و تصویب شد، بر این اساس که شهرداری ملزم هست تا اولین هفته مرداد ماه، کارشناسی مجدد روی این لایحه و خدمات شهرداری برای رانندگان انجام دهد و نتیجه در شورا مطرح گردد.

انتهای پیام/س


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi