جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برنده چهلمین جشنواره فیلم فجر، چهره برتر هنر انقلاب اسلامی شد

به گزارش کرونا از زنجان، در ویژه برنامه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، علی اکبر اوصانلو به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان زنجان تجلیل شد. اوصانلو که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم نگهبان شب به کارگردانی سید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72329
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

کرونا :

برنده چهلمین جشنواره فیلم فجر، چهره برتر هنر انقلاب اسلامی شد

به گزارش کرونا از زنجان، در ویژه برنامه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، علی اکبر اوصانلو به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان زنجان تجلیل شد.

اوصانلو که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم نگهبان شب به کارگردانی سید رضا میرکریمی شد، به لحاظ فعالیت بیش از نیم قرن خود در عرصه هنرهای نمایشی و سینمایی و تلویزیون و رادیو و همچنین فعالیت مستمر در عرصه نویسندگی رادیویی- کارگردانی و بازیگری به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی استان معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این جلسه با بیان برخی از مشکلات در حیطه هنر به ویژه در حوزه موسیقی افزود: برخی از دیدگاه‌ها نسبت به هنر محدود است و باید در این زمینه‌جهان‌بینی خود را گسترش دهیم و از نگاه کوته‌بینانه به هنر خودداری کنیم.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با بیان اینکه هنر جلوه‌های مختلفی همچون نقاشی، شعر، معماری و… دارد، تصریح کرد: از لحاظ کمی و کیفی شعرای آیینی رشد خوبی دارند، ولی در حوزه حماسی شعر کم است و افرادی که خداوند به آن‌ها استعداد عطا کرده، باید به این مسئله نیز بپردازند.

وی با بیان اینکه جبر، انسان را به سوی هنر می‌کشد، اظهار کرد: خلقت جلوه‌ای از جلال و جمال خداوند است و اگر خلقت نبود قشنگی معنا نداشت و اگر خلقت یکنواخت بود زیبایی معنا نداشت. انسان در جایگاه اشرف مخلوقات است و خداوند می‌فرماید که من تاج کرامت را بر تارک فرزند آدم نهادم و خداوند خود را به خاطر آفرینش انسان همواره مورد تقدیر قرار میدهد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اظهار کرد: ما انسان‌ها کوتاه می‌بینیم که کوتاه فکر می‌کنیم، انسان اشرف مخلوقات است و در قرآن بیان شده که «من تاج کرامت را فقط بر تارک فرزند آدم نهادم» در حالیکه ما محدود نگاه می‌کنیم و افق‌های دور و جلوه‌های هستی را نمی‌بینیم.

توصیه امام جمعه دهدشت به مسئولان امنیتی و ناامیدی از شورای شهر دهدشت
دنبال کنید

وی تصریح کرد: در این هفته حمایت از هنر به قدری بود که کوتاهی‌هایی که در دوران کرونا به آن صورت می‌گرفت، ادا شد و برنامه‌های بسیاری از سوی ارگان‌های دولتی برگزار گردید. در واقع شاهد افزایش کمیت برنامه‌های هنری در این هفته بودیم اما باید این برنامه‌ها از دیدگاه کیفی نیز ارزیابی شوند.

امیر نعمتی،  رییس حوزه هنری استان زنجان، تاخیر یک روزه برگزاری ویژه برنامه اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و همزمانی این برگزاری این برنامه با ولادت امام حسن مجتبی (ع) را بهترین بهانه برای اتمام برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی استان وظیفه و تکلیف خود می‌داند که در عرصه تولید و توزیع و تبیین هنر انقلابی نقش به سزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حد توان تلاشمان این بوده است که در زمینه تولید و توزیع این هنر قدم برداریم، افزود: مبنا و نقشه راه ما در زمینه تبیین و تدوین هنر انقلابی، حرف‌ها و سخنانی است که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در پیام‌ها و سخنرانی‌های خود فرمودند و هنر انقلابی را هنر مسئول و مسئولیت‌پذیر و دغدغه‌مند دانستند.

نعمتی با بیان اینکه هنرمندی که دارای دغدغه است می‌تواند در عرصه هنر انقلاب نقش آفرینی کند، تصریح کرد: سه مساله بوم‌گرایی؛ مردم‌گرایی و مساله‌مندی از مؤلفه‌های هنر انقلابی است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان  آنچه در حال حاضر از آن مغفول ماندیم بحث بوم‌گرایی است و با توجه به اینکه تمام آثار باید مبتنی بر زیست بوم استان باشد، ادامه داد: حدود ۸ الی ۹ ماه برای تعریف زیست بوم و نقشه راه استان زمان صرف شد و در طی تحقیق و پژوهش در این مدت زمان بود که به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از مسائل در زمینه زیست بوم مغفول مانده که به زبان هنر به آن نپرداخته‌ایم.

تاکید بر حمایت از میدان میوه و تره‌بار یاسوج/ جریمه سنگین در انتظار اخلالگران بازار میوه
دنبال کنید

وی در مورد مردم محوری هنر انقلاب افزود: هر زمان که هنرمندان ما از مردم فاصله گرفته‌اند همواره بیگانه شده‌اند و هنر ما منزوی شده است و در این زمینه معتقدم که باید بگوییم از مردم با مردم و برای مردم، در واقع دغدغه‌ها را از بطن مردم می‌گیریم و آن را با مردم برای مردم تولید می‌کنیم و آنچه مقبول و نیاز مردم است به آنها ارائه بدهیم.

نعمتی در رابطه با مسئله‌مندی هنر افزود: هنرمندان ما اکنون به بسیاری از مسائل در لحظه پاسخ می‌دهند و دغدغه مردم را در بسیاری از مسائل جهانی به زبان هنر به تصویر می‌کشند، که این مسئله‌مندی مردم است.

گفتنی است، چهره برتر هنر انقلاب در استان، طی برگزاری جلسات متفاوت با مسؤولین و کارشناسان فرهنگی هنری نهادها و ارگان‌های فرهنگی هنری استان انتخاب شد در همین راستا ۵ نفر از هنرمندان استان که در سال‌های اخیر موفق به دریافت جوایز ملی و استانی شده بودند، به عنوان کاندیدای چهره هنر انقلاب اسلامی استان معرفی شدند که پس از دریافت نظر نهایی از ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی هنری استان «علی اکبر اوصانلو» به عنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۰ استان معرفی و تجلیل شدند.

لازم به ذکر است، امیر رسولی به لحاظ چاپ و انتشار دو مجموعه شعر آئینی شاعران استان، کسب رتبه و عناوین برتر در جشنواره‌های ملی و استانی، آرزو بهرامی، به لحاظ چاپ و انتشار نمایشنامه و مشارکت و برگزیده شدن در جشنواره نمایشنامه‌نویسی کشوری بطور مستمر، مهدی احمدی، به لحاظ  فعال بودن در زمینه طراحی پوسترهای عاشورایی و راه‌اندازی کارگاه طراحی پوستر هیأت در زنجان و برگزاری اولین کارگاه پوستر فاطمی در سطح شمالغرب کشور در حسینیه اعظم زنجان، حسن مهر آذر به لحاظ تولید آثار متعدد مستند و داستانی در موضوع مادران شهدا و انقلاب در زنجان و فعالیت مستمر در عرصه سینما جزو کاندیدهای چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ بودند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/م


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi