جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

سفیر صلح و دوستی ایران: ترویج فرهنگ صلح وظیفه هر ایرانی است/ دوندگی‌ام برای پست و مقام نیست

کرونا ـ اراک؛ مجتبی یادگاری جوان دهه هفتادی و دارنده عنوان سفیر صلح و دوستی ایران  است که همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز خلیج فارس مسیر ۱۰ کیلومتری شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تا مجموعه ورزشی ۵ مرداد اراک را دوید. یادگاری پیش از این نیز مسیر اراک تا حرم حضرت امام خمینی(ره) به مسافت ۲۸۶ کیلومتر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72296
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

کرونا :

سفیر صلح و دوستی ایران: ترویج فرهنگ صلح وظیفه هر ایرانی است/ دوندگی‌ام برای پست و مقام نیست

کرونا ـ اراک؛ مجتبی یادگاری جوان دهه هفتادی و دارنده عنوان سفیر صلح و دوستی ایران  است که همزمان با ۱۰ اردیبهشت روز خلیج فارس مسیر ۱۰ کیلومتری شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) تا مجموعه ورزشی ۵ مرداد اراک را دوید.

یادگاری پیش از این نیز مسیر اراک تا حرم حضرت امام خمینی(ره) به مسافت ۲۸۶ کیلومتر را به مدت سه روز با شعار اعلام انزجار از فیلم موهن امریکایی، اسرائیلی در خصوص اهانت به پیامبر گرامی اسلام، مسیر اراک تا حرم حضرت امام رضا(ع) به مسافت ۱۰۸۸ کیلومتر با اعلام انزجار از گروه تروریستی، تکفیری، بعثی داعش، مسیر اراک تا حرم حضرت معصومه(س) را با اعلام انزجار از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا، مسیر اراک ـ نجف‌آباد اصفهان به مسافت ۳۰۰ کیلومتر به مدت ۴ روز با هدف تجدید میثاق با خانواده شهید والامقام محسن حججی را دویده بود.

قهرمان و رکورددار دوی ماراتن ایران و آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با انتقاد از کسانی که حرکت فرهنگی وی را به سخره گرفته و از آن به عنوان یک شوی خیابانی یاد می‌کنند، ترویج فرهنگ صلح و دوستی را وظیفه هر ایرانی می‌داند.

مجتبی یادگاری می‌گوید: بیش از ۱۰ سال است که به مناسبت‌های مختلف فرهنگ صلح و بشر دوستی را ترویج می‌کنم و این مهم را وظیفه خود به عنوان یک فرد ایرانی می‌دانم.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ورزش همگانی ترویج حرکت‌‌های صلح‌طلبانه و تقدیر و تشکر از نهادها و اشخاصی است که در قالب ورزش کار فرهنگی انجام می‌دهد، افرادی که تنها یک دونده مطرح جهانی، یک دوچرخه‌سوار حرفه‌ای و یا یک شناگر پرافتخار نیستند.

ذخیره سه میلیون مترمکعب آب با اجرای اقتصاد مقاومتی
دنبال کنید

 رکورددار دوی ماراتن ایران بیان کرد: جای بسی تأسف است که امروز این حرکات فرهنگی از سوی کسانی که خود زمانی الگو و سرمشق من در ورزش بودند، به سخره گرفته می‌شود، من هیچگاه به دنبال کار سیاسی نبوده و در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که انجام می‌دهم به دنبال پست و مقام و جایگاه نبوده‌ام، بلکه تنها به دلیل عشق به وطن و کشورم این فعالیت‌ها را انجام می‌دهم.

یادگاری گفت: تاکنون حتی یک ریال از هیچ ارگان و نهادی دریافت نکرده و قراردادی را با کسی به امضا نرسانده‌ام.

وی با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون سرتاسر ایران را به وسعت ۳ هزار کیلومتر دویده است، ادامه داد: سازمان صلیب سرخ جهانی با تقدیر از حرکت‌های فرهنگی بنده را به عنوان سفیر صلح معرفی کرده است و جای بسی تاسف است که در شهر و استان خودم به جای انگیزه دادن و تشویق کردن این اقدامات را به سخره می‌گیرند.

رکورددار دوی ماراتن ایران گفت: ادعایی در ورزش قهرمانی ندارم، اگر در ورزش همگانی فعالیت دارم و رکورد ثبت می‌کنم تنها به خاطر عشقی است که به وطن، شهر و زادگاهم دارم.

یادگاری از تلاش برای شکستن رکورد جهان در آینده خبر داد و اظهار کرد: سوم خردادماه به مناسبت آزادسازی خرمشهر مسیر دانشگاه علمی کاربردی تا دانشگاه علوم پزشکی اراک را با شعار تقدیر از کادر درمان خواهم پیمود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi