پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تولید و اشتغال مهاجرت معکوس در بیجار را رقم می‌زند

نماینده مردم بیجار در مجلس، بالا رفتن سرانه تولید، رفع مشکلات کشاورزی، رفع بیکاری، مهاجرت معکوس، بالا رفتن تولید ناخالص ملی و بالا رفتن سرانه درآمد مردم را ملزم به ایجاد اشتغال و تولید دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72257
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

تولید و اشتغال مهاجرت معکوس در بیجار را رقم می‌زند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علیرضا زندیان در جلسه شورای کشاورزی که در سالن جلسات مجتمع امیر نظام برگزار شد نامگذاری چند سال پیاپی با نام تولید و اشتغال و رفع موانع تولید از سوی مقام معظم رهبری را نشان از اهمیت بالای این موضوع قلمداد کرد.

نماینده مردم بیجار در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش ۲۰ درصدی مالیات واحدهای تولیدی، معافیت مالیاتی پروژه های زود بازده در مناطق محروم، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، تصویب احتساب تعرفه برای آب مصرفی گلخانه ها بخصوص در بخش کشاورزی، تصویب پذیرش چرای دام به عنوان وثیقه تسهیلات، بخشودگی مالیاتی کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و شفاف سازی درآمدهای اتاق بازرگانی از جمله مصوبات مجلس برای سال ۱۴۰۱ بود.

زندیان به پیش بینی بهره برداری ۸ هزار هکتاری از زمین های کشاورزی اطراف سد تالوار و کاهش بهره برداری از آن به هزار هکتار نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به قرارگیری مخزن سد تالوار در بیجار شاهد بهره برداری استان های همسایه هستیم که امیدواریم با پیگیری های انجام شده و مستمر، ما هم مجوز بهره برداری در بخش کشاورزی را دریافت کنیم.

وی بیان کرد: نوسازی و مکانیزاسیون ناوگان فرسوده کشاورزی، تخصیص اعتبارات جهت تامین ادوات کشاورزی، مجوز حفر ۲۵۹حلقه چاه برای کشت گیاهان دارویی و دریافت مجوز بهره برداری از آن، همگی از اقدامات موثر در شکل گیری مهاجرت معکوس در شهرستان خواهد بود.

پیمان قمری،‌ مدیر جهادکشاورزی بیجار در ادامه این جلسه،‌ خواستار افزایش تخصیص اعتبارات خط مکانیزاسیون کشاورزی شد و گفت: با توجه به درخواست های قابل توجه کشاورزان، اگر این امر محقق شود بخش کشاورزی بیجار رشد قابل توجهی خواهد داشت.

از پیگیری مشکلات راه های روستایی تا تسریع در حل مشکلات آب شرب اهالی روستاهای گنبدکاووس
دنبال کنید

وی عملکرد این شهرستان در بخش کشاورزی بخصوص تولید گندم را در نوع خود بی نظیر خواند و اظهار کرد: گندم دیم محصول استراتژیک شهرستان محسوب می شود که با تولید ۲۶۳ هزار تن در سال زراعی ۹۷-۹۶ رکوردی بی سابقه رقم خورد که به واسطه ی آن در استان رتبه اول و در کشور نیز جزء شش شهرستان اول بودیم.

 وی تصریح کرد: از مهمترین طرح ها و پروژه های شهرستان؛ می توان به کشاورزی حفاظتی، طرح امنیت غذایی ایران ایکاردا، طرح جهش تولید در دیمزارها، طرح توسعه باغات و چند طرح شاخص دیگر که تا به امروز با موفقیت اجرا شده است، اشاره کرد.

وی علاوه بر معرفی محصولات شاخص دیگر مانند تولید علوفه، جو، نخود و انگور اعلام کرد: شهرستان بیجار یکی از قطب های تولید گوشت و شیر در استان است و میدان دام بیجار یکی از بزرگترین میدان دام ها در غرب کشور محسوب می شود.

وی همچنین افزایش تخصیص اعتبارات خط مکانیزاسیون کشاورزی را یکی از پر مطالبه ترین بخش ها عنوان کرد و افزود: ما در این بخش حدود ۲ هزار نفر متقاضی داریم که اگر این امر محقق شود بخش کشاورزی بیجار رشد قابل توجهی خواهد داشت.

قمری در پایان گزارشی از عملکرد یکساله جهاد کشاورزی ارائه داد و ابراز امیدواری کرد در سال پیش رو از حجم مشکلات بخش کشاورزی کاسته و روند رو به رشد این بخش را شاهد باشیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi