شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سامانه نظام ایده‌ها و نیازها بزودی رونمایی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی نظام ایده‌ها و نیازها در کشور همزمان با هفته معلم خبر داد و گفت: این سامانه یک سیستم منسجم و کاملی است و از تمامی تحقیقات در این زمینه حمایت می‌کنیم. به گزارش کرونا، “محمدعلی زلفی‌گل” امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملایر اظهار داشت: نظام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72210
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹

کرونا :

سامانه نظام ایده‌ها و نیازها بزودی رونمایی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از رونمایی نظام ایده‌ها و نیازها در کشور همزمان با هفته معلم خبر داد و گفت: این سامانه یک سیستم منسجم و کاملی است و از تمامی تحقیقات در این زمینه حمایت می‌کنیم.

به گزارش کرونا، “محمدعلی زلفی‌گل” امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملایر اظهار داشت: نظام ایده‌ها و نیازها در محضر رهبر معظم انقلاب و هیات دولت ارائه و در مجلس شورای اسلامی با حمایت نمایندگان در قانون بودجه آورده شد.

وی با بیان اینکه این نظام در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شد، افزود: در این راستا تمامی نیازهای صنایع خصوصی و دولتی را نمایه‌سازی می‌کنیم و در اختیار دانشجویان‌ و اساتید دانشگاه‌ها قرار می‌دهیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از این پس عملکرد وزارت علوم متفاوت خواهد شد، بیمه کردن پژوهش را ضروری دانست و ادامه داد: نوع نگاه جامعه به دانشگاه‌ها متفاوت شده و علمدار این موضوع رهبر فرزانه انقلاب است که تولید را به دانش‌بنیان مرتبط کردند.

زلفی‌گل با اشاره به وظیفه و نقش خطیر و سنگین دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، از تخصیص معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این معاونت برنامه‌های مدونی برای پارک علم و فناوری و مراکز رشد داریم.

وی از ریاست دانشگاه ملایر خواست که نسبت به پیگیری و راه‌اندازی و اخذ مجوز پردیس فناوری این دانشگاه اقدام کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ملایر را مولود انقلاب دانست و گفت: دانشگاه باید نگین هر شهری باشد، آن زمان نوع نگاه جامعه به دانشگاه‌ها متفاوت خواهد بود.

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه باید قدردان گذشتگان و کسانی که برای ایجاد و توسعه دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه ملایر زحمات زیادی کشیدند، باشیم، بیان کرد: انتظار ما از دانشگاه‌ها این است که الگوی سایر اقشار جامعه باشند و نشان دهیم که دانشگاه نگین هر شهری است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی با مشکلاتی مواجه هستیم، تاکید کرد: جامعه دانشگاهی باید در پویش و پالایش حوزه فرهنگی به خوبی تلاش کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره رشد و توسعه روزافزون کشور پس از پیروزی انقلاب در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایجاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به برکت پیروزی انقلاب و خون مطهر شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران و جانبازان است که این توفیقات قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب نیست.

وزیر علوم: سامانه نظام ایده‌ها و نیازها بزودی رونمایی می‌شود

زلفی‌گل با تاکید بر اینکه باید نقاط قوت نظام مقدس جمهورس اسلامی را تقویت کنیم، ادامه داد: دشمن همواره نقاط قوت کشور و نظام همچون ولایت فقیه، نهادهای انقلابی و ولایی، ارتش و سپاه و مسائل علمی و دانشگاهی را هدف قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه کشور از طریق دانشگاه‌ها جایگاه پیدا می‌کند، گفت: تمامی ملت ایران که از رشد و توسعه کشور خوشحال می‌شوند، بسیجی هستند و نتیجه رفتار کردار و گفتار آنها موجب دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود چشم انداز دانشگاه ملایر را روشن دانست و تاکید کرد: این دانشگاه می‌تواند در برخی از موضوعات برای کشور پروژه‌های کلان ملی تعریف کند ما نیز حمایت می‌کنیم.

زلفی‌گل ادامه داد: دانشگاه ملایر در حوزه‌هایی همچون انگور و کشمش و مبلمان منبت سرآمد باشد و تحول ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه هدف و آرمان‌ برای دانشگاه‌ها باید مشخص باشد، از استاندار همدان و فرماندار ملایر خواست که دانشگاه ملایر را در ابعاد مختلف کمک کنند، چراکه هزینه کردن برای علم سرمایه‌گذاری است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین به حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: مسئولان در هر شهری مدیران دانشگاه‌ها را در تامین خوابگاه و تردد دانشجویان تنها نگذارند و برای تقویت آموزش به صورت حضوری اهتمام ورزند.

زلفی‌گل یادآور شد: جامعه دانشگاهی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه از این جهت که دانایی را در جامعه سوق می‌دهند دارای جایگاه ویژه‌ای هستند و بدون شک این دانایی به صورت تدریجی و پلکانی ایجاد می‌شود و نیازمند حمایت است.  

وی پژوهش را یکی از کارکردهای دانشگاه‌ها برشمرد و بر لزوم تلاش برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در کشور ما پژوهش باید هدفمندتر پیگیری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین با قدردانی از زحمات و خدمات ارزنده خسرو سایوند، برای رییس جدید دانشگاه ملایر آرزوی موفقیت کرد و خواستار برقراری تورهای بازدید از سازمان پژوهش‌ علمی و صنعتی ایران و استفاده از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در این سازمان شد.

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات “خسرو سایوند” تقدیر و “ابراهیم محمدی‌منش” به عنوان رییس جدید دانشگاه ملایر معرفی شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi